Bang voor mijn handen

Gestart door Sjanti, september 02, 2007, 16:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjanti

Ik heb mijn parkietje nu bijna 2 weken en het tam maken gaat best goed. Hij komt al echt bij me zitten en zit dan ook geluidjes te maken en aan mijn haar te knabbelen en sinds vandaag ook heel zachtjes aan mijn lippen te knabbelen. Maar hij wil echt niks van mijn handen weten. Hij gaat wel op mijn vinger zitten maar vindt het maar niks als ik hem aanraak. Is dit normaal? Of kan ik hem hier ook nog tammer in maken? En zo ja, hoe doe ik dan dan?

Siempke

Bedoel je met kroelen enz .. ?
Ja het is normaal als die dat niet zo fijn vind.
De ene parkietjes houden ervan de anderen niet..
Mijn parkietjes houden ook niet zo van kroelen, en toch zijn ze tam.

Gr. Simone

Mars

Zoals Siempke al schrijft: niet alle parkietjes houden van geaai en gekroel.
Je kunt het af en toe even proberen, maar zorg er wel voor dat je het niet te veel doorzet: het vertrouwen dat je parkietje nu in je heeft moet je langzaam opbouwen en dat gebeurt niet in twee weken. Je kunt het hierdoor alleen maar meer verstoren en er juist voor zorgen dat je terug bij af bent.
Houd altijd in je achterhoofd dat sommige parkietjes er gewoon niet van houden. Als je parkiet er dus duidelijk geen zin in heeft, kun je het later nog eens proberen, maar forceer het zeker niet: haar knabbelen, kusjes geven en lekker op je schouder zitten is ook heel erg fijn. En hier is een fijn alternatief: met mijn neus mijn parkietje knuffelen.

Door veel tijd aan je parkiet te besteden zal hij inderdaad nog veel tammer worden en veel vertrouwen in je krijgen, maar dat is een proces van maanden.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sjanti

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat het vanzelf nog wel komt!  :-X Voor de rest doet ie het echt super goed!  ;D

Milo-Pixel

je hebt hem ook pas 2 weken he  ;) als hij al zo tam is heb je dat al snel voor mekaar!! misschien komt het nog! het is gewoon een kwestie van tijd, geduld...

groetjes, en succes!

Marit