beginnerling met parkiet en veel vragen

Gestart door charissa1985, augustus 30, 2007, 23:31:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

charissa1985

Hallo,

Ik ben Charissa ik woon in Groningen en net op kamers dus ik wilde wat gezelligheid dus heb ik gister een grasparkietje gekocht!
Hij is eht vet schattig gewoon ik heb hem kokko genoemd . ben er heel erg blij mee! maar ik weet eigenlijk heel weinig van parkieten, alles wat ik tot nu toe weet heb ik van deze site gehaald, maar ik ben toch een beetje onrustig ik zie dingen waarvan ik niet zeker weet of hij (rokko) zich wel goed voeld , ik weet dat ie moet wennen aan een nieuw huis kooi ect maar hij begind al wel een beetje praatjes te krijgen en hij is ook heel erg brutaal! en nieuwschierig (handig voor het tam maken, mocht hem vandaag al van de buitenkant van de kooi hem kriebelen op zijn borst)
maar ik had een paar vragen of dat allermaal wel klopt.

*je ziet hem echt ademen het borstje op en neer is dat goed?
*vanmiddag zat ie op zijn stokje maar zijn langste vleuge;l(staart) was een beetje aan het trillen wat is dat?
*hij kan zich bol maken maar gaat dan niet slapen is dat ook wel normaal?
*hij kan zich gana uitstrekken en dan ook zijn bekje open doen is dat ook normaal?
*bewaren ze voedsel in hun wangetjes want ik hoor hem soms iets van knagen knabbelen op iets.

en dan de laaste: ik heb hem nog niet zien drinken, ja vanmiddag in zijn badje nam ie wat slokjes (moet dat badje ook een beetje lauw zijn? niet ijskoud?) maar ik zie ook geen plasje op de grond ofzo wel gewoon vogel poep maar hoe ziet urine eruit? die vrouw van de dierenwinkel zei dat als ie echt niet zou drinken dat ie dan wel op de vloer zou zitten lusteloos maar dat is niet het geval.

sorry voor de rare topic en de raare vragen jullie zullen wel in een deuk liggen van het lachen, maar ik wil gewoon dat het goed gaat met hem en dat ie gezond en gelukkig is ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen willen geven. alvast bedankt
groetjes Charissa en rokko natuurlijk :d

ilona27

hoi charissa,

als eerste welkom hier op het forum en heel veel plezier samen met je parkiet!

Citaat van: charissa1985 op augustus 30, 2007, 23:31:49

1 je ziet hem echt ademen het borstje op en neer is dat goed?


2 vanmiddag zat ie op zijn stokje maar zijn langste vleuge;l(staart) was een beetje aan het trillen wat is dat?


3 hij kan zich bol maken maar gaat dan niet slapen is dat ook wel normaal?


4 hij kan zich gana uitstrekken en dan ook zijn bekje open doen is dat ook normaal?


5 bewaren ze voedsel in hun wangetjes want ik hoor hem soms iets van knagen knabbelen op iets.


6 en dan de laaste: ik heb hem nog niet zien drinken, ja vanmiddag in zijn badje nam ie wat slokjes (moet dat badje ook een beetje lauw zijn? niet ijskoud?)


7 maar ik zie ook geen plasje op de grond ofzo wel gewoon vogel poep maar hoe ziet urine eruit? die vrouw van de dierenwinkel zei dat als ie echt niet    zou drinken dat ie dan wel op de vloer zou zitten lusteloos maar dat is niet het geval.

8 sorry voor de rare topic en de raare vragen jullie zullen wel in een deuk liggen van het lachen, maar ik wil gewoon dat het goed gaat met hem en dat ie gezond en gelukkig is ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen willen geven. alvast bedankt
groetjes Charissa en rokko natuurlijk :d


1 doen mijn parkietjes ook hier zie je ook dat ze ademhalen, jou borstkas beweegt ook en dat zie je ook anders komt er geen ruimte vrij om de volle longetjes ergens naar toe te laten verplaatsen. ik zie je niet vertellen dat hij of zei erg benauwd is of iets dergelijks dus ga ik voor de eerste regel hier!

2 je zegt dat je je parkiet gisteren pas gehaald hebt, dit kan goed een teken zijn van bang zijn een beetje stress. het is voor een parkiet niet niks van de ene naar de andere plaats te verhuizen vastgepakt worden en wennen aan een nieuwe omgeving. laat hem maar rustig rondkijken en wennen hoor!

3 als ze even aan het luieren zijn maken parkietjes zich ook wel eens bol, en ook als ze gaan slapen. zolang je parkiet niet continu bol zit e.d. dan lijkt me dit een luierende parkiet.

4 ja hoor, je parkiet rekt zich lekker uit en gaapt denk ik een keer, wat wij ook wel eens doen als mensen. heerlijk rekken en strekken da een dutje.

5 ze bewaren geen voedsel in hun wangetjes, het knarsen wat jij hoort is een geluidje wat parkieten ook wel maken als ze tevreden zijn.

6 je ziet een parkiet niet altijd drinken, vaak drinken ze ook wel als je niet in de buurt bent. uit het badje drinken is ook geen ramp als er elke dag vers water in zit zeker niet. het bad water inderdaad niet koud maar lauw water is beter.

7 je parkiet poept en plast in een poepje. het witte gedeelte an het poepje is de urine en het groene gedeelte is de poep.
je parkiet heeft uit het badje gedronken dus geen zorgen hoor.

8 enne .... ik lig niet dubbel van het lachen, het is geen rare topic en rare vragen zijn er ook niet hoor, stel gerust je vragen en blijf dat ook doen! eventueel kan je eerst met de zoekfunctie zoeken en dan lezen in de dingen die tevoorschijn komen. het forum is er voor om vragen te stellen en antwoorden te krijgen die je zoekt .


en tot slot heel veel succes

ilona

charissa1985

hallo ilona!

heel erg bedankt voor je antwoorden stelt me gerust :d:d ben namelijk nu al helermaal verliefd op hem, en wil gewoon dat hij het goed heeft enzo en aangezien ik er geen verstand van heb vind ik het allermaal beetje spannend en eng..nogmaals bedankt!!

groetjes

Milo-Pixel

heel veel plezier met je parkietje, en ik ga helemaal mee met ilona.

als je nou niet veel thuis bent ( ik weet niet of je veel weg bent.) zou je misschien kunnen denken aan een 2e parkietje erbij. parkieten zijn sociale dieren die niet graag alleen zijn.

groetjes, Marit

charissa1985

heey..


ik ben niet veel weg ben wel 32 uur in de week aan het werk maar ben elke avond en ochtend soms middag erbij thuis, plus me vrije dag ... en dan ben ik gewoon thuis, ben in het weekend bij me vriend maar das alleen maar een zondag middag tot maandag ochtend , soms wel een heel weekend maar ik woon op kamers dus dan zou een vriendin van mij kunnen inspringen die hier ook in huis woond dan is het niet zo erg toch om even alleen te zijn..En om hem mee te nemen vind ik ook zielig dan krijgt ie alleen nog maar meer stress .heb ook aan de verkoopster gevraagd of ik miss een 2e moest kopen want hij zat daar zo gezellig te kletsen met zijn maatjes vond het gewoon wreed van mij dat ik hem ertussen weg haalde, maar zij zei tegen  mij dat je ze dan minder snel tam kan krijgen, en dat ze wel aan JOU zullen wennen..maar hij is nu toch niet alleen ??? (paniek) :( :( :(

Milo-Pixel

geen paniek! als je je parkietje de aandacht geeft die hij verdiend, komt het helemaal goed! ik zou wel als ik jou was zorgen dat in de weekeinden die je weg bent (of alleen een middag, nacht en ochtend!) een van je kamergenoten het misschien kan doen, of even gezellig kletsen met m, het water nakijken/verschonen en het voer kijken/verschonen. hij heeft natuurlijk alleen jou, en geen parkietenmaatje.

succes,
Marit

charissa1985

ja inderdaad daar heb je gelijk aan,dat komt wel goed , dat huisgenoot van mij vind hem heel intressant haha , en miss in de toekomst als ik hem tam heb dat ik dan een parkietje erbij koop , dat las ik ergens dat je dan pas het beste een 2e kunt kopen vanwege het tam maken en die 2e gaat het dan weer overnemen. is iedereen blij natuurlijk! :D

heel erg bedankt!
groetjes