Onze piet opeens heel ziek, ben bang dat ie het niet redt, graag advies!

Gestart door abidjan, september 05, 2007, 13:40:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

abidjan

Hoi allemaal,

Wij hebben al een aantal jaar een grasparkietje..heet Piet en is een mannetje Ging altijd heel goed.. sinds anderhalve week hebben we een pietje erbij, een vrouwtje genaamd Nelly. Ook een nieuwe kooi gekocht, een grote binnenvoilaire en daar als stokken boomstammen ingedaan zeg maar

Sinds vandaag is Piet ineens erg ziek: kwettert niet en liet zich door Nelly steeds pikken. Ook zat ie met oogjes dicht en leek steeds 'weg te vallen' Onlasting ziet er normaal uit en hij heeft vandaag nog gegeten en gedronken.

Ik heb hem een uur geleden in een ziekkekooitje gezet in stille kamer met deken en warmte lamp en schoon voer en water. Maar nu lijkt hij zieker en zieker te worden. Zit nu opeens op de grond in een hoekje en reageert nauwelijks meer.

Om half 3 heb ik een afspraak bij de DA, maar ik vraag mij af of het raadzaam is hem nu te vervoeren.. WAT NU?! Ik ben verdrietig, denk dat hij dit niet gaat overleven..wat kan het in godsnaam zijn! Toch een besmetting van nieuwe vogel..? De nieuwe kooi hebben we ontsmet en ook de beide vogels, waarom gebeurt dit dan nog?

Verder is aan zijn veertjes niets te zien van schimmels of wat ook, krop lijkt ook normaal en snaveltje ook gewoon. Hij zit niet in de rui. Krijgt iedere dag schoon water met vitamine druppels en schoon voer. Gister heeft ie nog een appeltje gegeten.

Bedankt voor reakties..

Groetjes van een verdrietige Karin

Equal1zer

Tja al is het jammer om te zeggen voor je.. Maar als hij in een hoekje gaat zitten met zijn ogen toe, dan is het mss wat te laat.

Iedere vogel leeft niet zolang als een andere he..

Maar ik zou hem gewoon vervoeren in zijn ziektekooitje en hopen dat de dierenart je pietje kan redden!

Caradow

Ik vrees dat we hier niets kunnen dan jou sterkte wensen...

Je hebt de afspraak met de DA al gemaakt en je parkietje rust en warmte gegeven.
Hret kan gewoon toeval zijn, het kan ook dat je nieuwe parkietje iets bij zich draagt waar ze zelf niet ziek van word. Dat is alleen maar gissen. Je kan als je druivesuiker in huis hebt (waarschijnlijk niet) Nu even een klein drupje in zijn bekje geven, voor iets meer energie, maar dat is ook het enige.

(druivesuiker>> druivesuiker in poedervorm of eventueel DextroEnergy snoepje in water oplossen en hier ene heel klein druppeltje van)

Heel veel sterkte en laat even weten oe het bij de DA is afgelopen..?

Sterkte!
Renate

abidjan

Citaat van: Caradow op september 05, 2007, 13:48:29
Ik vrees dat we hier niets kunnen dan jou sterkte wensen...

Je hebt de afspraak met de DA al gemaakt en je parkietje rust en warmte gegeven.
Hret kan gewoon toeval zijn, het kan ook dat je nieuwe parkietje iets bij zich draagt waar ze zelf niet ziek van word. Dat is alleen maar gissen. Je kan als je druivesuiker in huis hebt (waarschijnlijk niet) Nu even een klein drupje in zijn bekje geven, voor iets meer energie, maar dat is ook het enige.

(druivesuiker>> druivesuiker in poedervorm of eventueel DextroEnergy snoepje in water oplossen en hier ene heel klein druppeltje van)

Heel veel sterkte en laat even weten oe het bij de DA is afgelopen..?

Sterkte!
Renate


Dank je Renate voor je fijne reaktie!! Ik heb inderdaad al gekeken maar heb helemaal niets van druivensuiker in huis...ik was net bij hem en hij liep wat over de bodem...heb nu wat voer op de grond gelegd. Hopelijk kan de DA nog wat voor hem doen! Ik laat het weten straks

Caradow

Hopelijk valt het allemaal mee en is jou Piet straks nog gewoon bij je.. Verlies de moed nog niet!

abidjan

Ik hoop het echt ja, want het is echt een enorm leuk pietje en juist voor hem hebben we er een pietje bijgehaald en een hele grote kooi..

We wachten maar even af, het is bijna half 3!

Annika

Hoe is het gegaan bij de dierenarts? Ik hoop dat je positief nieuws gehad hebt ... ?

Sonja

Hoi Karin,

Ik hoop ook dat het allemaal een beetje is meegevallen.

Ik wil je ook meteen nog iets vragen.
In je eerste bericht schrijf je:
"De nieuwe kooi hebben we ontsmet en ook de beide vogels".

Hoe bedoel je dit precies? ??? Op wat voor manier heb je de vogels 'ontsmet'? Dit begrijp ik niet zo erg...

Groetjes, Sonja.

abidjan

Hoi allemaal,

Piet is overleden ...we zijn vanmiddag dus met hem naar de dierenarts geweest en toen zag ik eigenlijk al dat het heel snel bergafwaarts ging. Ook zag ik toen waterdunne ontlasting... Toch gegaan en de DA heeft hem goed bekeken en ook hij zei dat hij die dag hoogstvermoedelijk nog zou overlijden.
Toen besloten hem mee naar huis te nemen. Nog een half uurtje thuis bij mij op schoot in een fleecedekentje en toen is hij overleden. We hebben hem zo juist begraven in de tuin onder de grote boom.

DA heeft ontlasting nog gecheckt, was inderdaad diarree maar uit test kwam geen bacterie/virus.. Ook zijn veren etc zag er goed uit. Zijn borstkarsje was wel vermagerd. Hij vermoed dat hij door de diarree zijn voeding en eten niet voldoende heeft opgenomen..

Sonja, met die zin bedoelde ik het ontsmetten van de kooi en de speeltjes van de pietjes..


Nu, tot zover even..tis echt leeg zo zonder Piet. Ik weet dat er mensen zijn die dit misschien overdreven reaktie vinden voor 'maar' een pietje, maar voor mij was het een echt vriendje en was echt aan hem gehecht.

Bedankt voor de reakties!

Safrena

Citaat van: abidjan op september 05, 2007, 20:43:46
...

Nu, tot zover even..tis echt leeg zo zonder Piet. Ik weet dat er mensen zijn die dit misschien overdreven reaktie vinden voor 'maar' een pietje, maar voor mij was het een echt vriendje en was echt aan hem gehecht...

Hey abidjan

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van je parkietenvriendje.

Hier op het fourm zullen de mensen jouw reaktie zeker niet overdreven vinden. ;)
De meesten zullen jou heel goed begrijpen hoe je je nu voelt, ook ik.

Een grasparkietje heeft een plaatsje in je gezin gekregen en is gewoon je beste vriendje. Het is dan ook normaal dat je het nu leeg vind in huis en dat je verdrietig bent.

Heel veel sterkte

Vele groetjes

NaOmi_W

Dat zal niemand hier denken :( Iedereen hier is gehecht aan zijn/haar vogeltjes!

Heel veel sterkte!

*dikke knuffel*

Sonja

Hoi Abidjan,

Wat een verdrietig berichtje. :(

Ik sluit me aan bij de voorgaande berichtjes. Er is hier niemand die het gek vindt, we weten allemaal hoeveel je van je parkietje gaat houden en hoeveel pijn het doet als je hem of haar moet verliezen....
Het is nu geen troost, maar je bent in ieder geval vlakbij Piet geweest toen hij is overleden, en dat heeft hij zeker gevoeld. Later zul je daar met een goed gevoel op terugkijken...

Heel erg veel sterkte met het verwerken van het verlies van je lieve Piet..., ook voor Nelly veel sterkte, zij zal haar vriendje ongetwijfeld ook erg missen. :(

Groetjes, Sonja.

Mars

Heel veel sterkte...
Je zult nog weken 's ochtend uit je bed komen, naar de kooi kijken en denken... Oja, de schat is er niet meer. We kennen  het verlies maar al te goed en het verdriet en gemis ook. Koester de fijne herinneringen: elk parkietje heeft zijn eigen karaktertje en gekke dingen. geniet van die mooie gedachten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

sterkte.. we raken inderdaad allemaal hier heel erg gehecht aan onze parkietjes. ik weet zeker dat niemand dit een rare reactie vind, wij zouden het raar vinden als er gezegt werd dat het 'maar' een parkiet was. ik hoop voor je dat je lekker verder kan genieten van nelly, en dat je piet met mooie herrineringen in je hoofd zal hebben (maar hier twijfel ik niet over, met wat je schrijft.)

heel veel succes!

roha

Ook ik wens jullie erg veel sterkte toe met het verlies van je lieve vriendje Piet.
Hier op het forum weten we heel goed wat en hoe je nu voelt.  
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook altijd erg verdrietig wordt als ik zulke nare en verdrietige berichtjes lees hier op het forum, nu dus ook weer.  :(  Dan moet ik elf ook weer sterk aan mijn schatjes denken die niet meer bij ons zijn.
Wel fijn dat jullie bij elkaar waren toen hij stierf en dat jullie hem in de tuin onder de grote boom hebben begraven.  Dat is een mooie plek.

Groetjes Hanneke

abidjan

Beste mensen,


Wat een fijne reakties..ik heb er ook geen sekonde aan getwijfeld dat de mensen hier het niet zouden begrijpen, daarom ook gelijk hier alles opgeschreven...Het doet mij zeker goed dit medeleven en dat wilde ik nog even laten weten! Ik zal hier zeker met regelmaat langs gaan komen.. Nelly ligt nu te pitten, maar was de hele dag onrustig zo alleen in het mega huissie, tja voor haar inderdaad ook wennen.

Ja, met de beslissing die we hebben genomen om hem zo rustig te laten sterven en begraven in de tuin weet ik ook dat we tevreden kunnen zijn, alleen voelt het inderdaad nu niet zo..vooral omdat we juist Nelly speciaal voor Piet hadden gekocht; dat hij niet meer alleen zou zijn. En nu is ie er dus niet meer. Piet vloog vaak los en als je dan naar de keuken liep dan roetsss hij gelijk erachteraan met nieuwsgierig kopje. Wij vonden dat al lachen; straks 2 nieuwsgierigen erbij in de keuken.. Weet je zo, voor Piet dus.

Nou, dat was het weer even, toch fijn even zo erover schrijven en nogmaals vele dank!

abidjan

Citaat van: roha op september 05, 2007, 21:54:38
Ook ik wens jullie erg veel sterkte toe met het verlies van je lieve vriendje Piet.
Hier op het forum weten we heel goed wat en hoe je nu voelt.  
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook altijd erg verdrietig wordt als ik zulke nare en verdrietige berichtjes lees hier op het forum, nu dus ook weer.  :(  Dan moet ik elf ook weer sterk aan mijn schatjes denken die niet meer bij ons zijn.
Wel fijn dat jullie bij elkaar waren toen hij stierf en dat jullie hem in de tuin onder de grote boom hebben begraven.  Dat is een mooie plek.

Groetjes Hanneke

Dank je wel Hanneke, een heel lief bericht!

Caradow

Heel veel sterkte Karin..

Je hebt er alles aan gedaan, gelijk de da gebeld toen het slecht ging maar het heeft helaas niet mogen baten.
Je mag jezelf in ieder geval niets verwijten.

Wat de reden ook geweest is, het was duidelijk zijn tijd, ook al was hij nog veel te jong.

Heel veel sterkte de komende tijd, ook voor Nelly...

Liefs, Renate

Idske

Hoi Karin,

Wat triest zeg zoals het is gegaan, heel snel. Je hebt zo te lezen er alles aan gedaan met alle goede en lieve zorgen.

Heel erg veel sterkte met het verlies van je vriendje!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Annika

wat een naar bericht  :( ik had zo anders gehoopt voor je!
Heel veel sterkte met het verlies van je vriendje!

Caviaplanet


Veel sterkte toegewenst. Ja joh, een klein beestje, groot verdriet. Geeft niets hoor, ik huil ook altijd de ogen uit m'n hoofd als er een diertje dood gaat. Hoe klein ook, het is een gemis......
Groetjes
Jolanda

paooltje

Hoi Abidjan,

Ik wil je heel veel sterkte toewensen de komende tijd.

Liefs, Paola

Parkieten-Freak