Wil hij er uit??

Gestart door dotje, september 04, 2007, 19:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dotje

 :(hoi, misschien is het maar een gekke vraag maar ik dacht ach waarom niet.. ik heb sinds zaterdag een lief jong regenboogparkietje,  hij zat na een dag al op mijn vinger. :-*. ik vond dat al heel wat, maar vanaf het begin af aan steekt hij zijn kopje door de tralies en probeerd zijn hele lijfje er door te duwen alsof hij naar buiten wil, dit kan omdat de tralies wat verder uitelkaar staan en hij nog jong is. is hij tam genoeg om er uitgehaald te worden of is het daar nog te vroeg voor?  ???

Sonja

Hoi Dotje,

Welkom op het forum! :)

De tijd is nog niet rijp om je parkietje al uit de kooi te halen.
HIj moet nog meer wennen aan jou en ook aan zijn kooi, die beschouwt hij nu nog niet als zijn huisje, dat duurt eventjes.

De onderlinge tralie-afstand mag voor grasparkietjes niet meer bedragen dan 1.2 a 1.3 cm. Als het meer is, gebeuren er vroeg of laat ongelukken, dat wil je niet meemaken..... :(
Je parkietje kan zijn kopje door de tralies wringen met alle, vaak noodlottige gevolgen vandien. :(

Je schrijft dat dat kan...bedoel je daarmee dat het hem al gelukt is? ???

Dan raad ik je dringend aan om voor een andere kooi te zorgen. Als je tenminste nog lang plezier van je parkietje wil hebben....

Groetjes, Sonja.

dotje

 ???nou de afstand is ongeveer 2 , hij doet het wel eens ja,  maar dan trekt hij zijn kopje weer terug.., mijn vorige grasparkiet heeft ook in deze kooi gezeten.. dat ging goed :)  hij zit al wel op mijn hand en vingers in de kooi en is niet bang voor me, wanneer weet ik dan wanneer hij er uit kan?
groetjes 

Idske

Met je vorige parkietje is het misschien wel goed gegaan, maar er word al dringend aangeraden voor een andere kooi te zorgen met een kleinere tralieafstand.

Misschien verstandig om eerst voor een andere kooi te zorgen voordat je verder gaat met tam maken.

Om het even zo duidelijk te maken.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Citaat van: dotje op september 04, 2007, 19:09:32
???nou de afstand is ongeveer 2 , hij doet het wel eens ja,  maar dan trekt hij zijn kopje weer terug.., mijn vorige grasparkiet heeft ook in deze kooi gezeten.. dat ging goed :)

Je hebt een valkparkietenkooi, die is niet geschikt voor grasparkietjes.
Als je hem er toch in laat zitten, gaat het vroeg of laat een keertje fout. Stel je voor dat hij zijn koppie tussen de tralies wringt en niet meer terugkan, en jij bent niet thuis.....?

Dat het met je vorige parkietje goed is afgelopen, is geen garantie dat dat nu ook zo gaat.
Het was met je vorige parkietje meer geluk dan wat anders....

Dus nogmaals wil ik je op je hart drukken om voor de veiligheid van je kleine vriendje te kiezen, en een andere kooi aan te schaffen....

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

ken je niet iemand waarvan je een kooi kan krijgen?? stel je voor dat je parkietje iets overkomt... misschien is hij meer aan het ontdekken dan je oude parkiet. parkieten hebben hele andere karaktertjes, zo te zien is deze allerlij dingen aan het proberen en die andere niet. nu kan je nog dingen voorkomen!!

ook ik raad je echt aan om een andere kooi te kopen , of probeer het te regelen..!

groetjes, Marit

ps. ik weet niet waar je woont. je kan bij mij zo (gratis) een kooi ophalen! ik woon in gouda

dotje

#6
dat zou ik heel fijn vinden ik reis elke dag langs gouda naar school en daarom heb ik ook nu geen tijd om naar de winkels te gaan ik wil hem eventueel ook weer teruggeven als ik een nieuwe heb!

groetjes

Fijn dat je van Marit een andere kooi mag gebruiken! Het is dan het makkelijkst als jullie dit samen verder afhandelen via pm. ;)
Groetjes, Sonja.

dotje

ik heb geen idee wat pm is ik ben hier pas voor de tweede keer..?

het gaat trouwens voor de rest heel goed met hem en hij doet dat niet meer hij speelt en kijkt in het spiegeltje en komt zo op me hand zitten

Siempke

Hii Dotje, een pm is een persoonlijk bericht  ;)
Die kun je maken door op mijn berichten te drukken en dan op nieuw bericht

Gr. Simone 8)