Los rondvliegen

Gestart door Stijn, september 03, 2007, 16:38:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Hallo,

Mijn parkieten zijn de laatste tijd lekker bezig;D en veel lawaai  :P
Maar nou wou ik wel eens een keer ze laten losvliegen in de kamer.
maar ze zijn nog niet tam. Kan het wel? want ik wil mijn gevleugde vriendjes ook wel eens lekker de vleugels laten strekken

Safrena

Hey Stijn

Kijk eens goed rond bij de zoekfunctie ;)
Zoals al vaak hier het advies is gegeven op het forum ;)

Het beste is eerst je parkietjes handtam en dan pas vliegen  ;)

Vele groetjes

Stijn

ja maar ik bedoel dat ze dus perse tam moeten zijn en als ze er uit zijn zou ik ze niet kunnen teruglokken met Trosgierst

DarkWolf

Dat betwijfel ik. Ze vinden je hand eng, ze kennen hun kooi misschien nog niet genoeg en zien dit nog niet als hun veilige basis en niks is leuker dan in de kamer rond te vliegen dus waarom zouden ze terug gaan naar die 'kleine' kooi als ze de hele kamer voor zich hebben?
Maak ze maar eerst tam, de rest komt later wel.

roompjuh

heey
ik zou ze eerst goed tam maken
zodat je ze gemakkelijk terug in de kooi kan zetten
want je kan ze mischien wel lokken maar dat is ook een heel gedoe
en lukt vaak niet ;)
Groetjes romie

Milo-Pixel

ik zou het niet doen. zometeen krijg je je parkietjes niet meer in de kooi. als ze al niet op je hand komen, hoe was je dan van plan ze terug in de kooi te doen? je moet er zeker niet achteraan gaan omdat ze persé de kooi in moeten, dan raken ze het vertrouwen dat ze nu al in je hebben, weer kwijt. dat is zonde.

groetjes, Marit

pj_duffel

#6

nog een vraagje:als je met je hand in de kooi gaat,bedoelen ze bewegen of je hand stil houden??

Milo-Pixel

je kan eerst je parkiet laten wennen dat je hand gewoon in de kooi is, stil. als ze daar gewend aan zijn kan je bewegen (niet te snel natuurlijk!). zo zien ze dat je hand niet gevaarlijk is. als ze gaan fladderen niet terug trekken, dat is heel belangrijk! dan gaan ze fladderen associeren met terugtrekken.

Marit

Stijn

Citaat van: pj_duffel op september 03, 2007, 20:34:59
nog een vraagje:als je met je hand in de kooi gaat,bedoelen ze bewegen of je hand stil houden??
stilhouden. Darkwolf volgens mij kennen ze de kooi wel want ik heb ze nooit bahalve avond 5 min lang rustig op het stokje zitten ze zijn constand druk bezig met alles wat kan bewegen zijn zijn natuurlijk wel rustig op het stokje als ik ze wat lekkers geef :-*

Milo: ik kan ze al wel uit de hand voeren. (het vast houden de groene in het midden en de blauwe op het eind) (ik knip stukjes trosgierst af.) 

Milo-Pixel

ze moeten eigelijk gewoon zonder trosgierst ook op je vinger komen zitten. en blijven zitten. dan is het tijd om ze eruit te halen, dan zijn ze "hand tam".

groetjes

vickskeuh

#10
hallo ,
tweety was bij ons ook eerst nog niet tam,
wanneer we hem losgelaten hebben , na een tijdje ging gij zelf terug naar zijn kotje( honger , dorst )

Je kan hem ook lokken door met een spiegeltje in zijn kotje te gaan , zo gaat hij naar het spiegeltje komen.

bye kes

grtz vicky

Het plaatsen van foto's is alleen toegestaan indien het een foto verduidelijkt (zie forumregels). Wil je parkietje showen dan kan dat in de daarvoor bestemde fotoalbums. Gr. Ingrid