wie kan ons helpen???

Gestart door Carin, september 03, 2007, 11:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carin

Hallo allemaal

Vorige week zijn we met Pip bij de dierenarts geweest vanwege diarree, we hebben antibiotica meegekregen en moesten dat een week volhouden. Dat hebben we gedaan maar het is nog niet echt opgeknapt.
Nu heb ik net de dierenarts terug gebeld en die zei dat het waarschijnlijk iets individueels was omdat mijn andere parkieten nergens last van hebben en dat we het nog even aan moeten kijken en anders Pip maar moeten laten in slapen!!!!!  :( :'( Hij heeft niet eens naar zijn ontlasting gekeken en ook niet naar zijn kontje, dit kan toch zomaar niet???? Pip eet en drinkt nog en zijn poepjes wisselen een beetje af, dan weer wat beter dan zit ie er weer helemaal onder. Wat moet ik hier nou mee? Ik wil Pip helemaal niet kwijt!! Ik heb net al gebeld met een vogelarts in Enschede maar die zit een eind bij ons vandaan en had savonds geen spreekuur, dus daar kunnen we niet heen ivm werk.
Wat moeten we nou doen??

Groetjes Carin

Annika

en er zit helemaal geen andere vogelarts in de buurt? En een andere dierenarts voor een 2nd opinion?
Niet te lang blijven tobben hoor en al helemaal niet je diertje meteen in laten slapen omdat een arts dat zegt : schandalig!

Sterkte met Pip!

Sonja

Hoi Carin,

Om te beginnen: Wat een idiote reactie van deze dierenarts.

Je hoeft helemaal niet te denken aan in laten slapen hoor, maar het is wel heel belangrijk om ervoor te zorgen dat een arts met veel verstand van vogeltjes naar je parkietje kijkt.
Misschien staat hier een vogelkundige dierenarts voor je bij:
http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Je kunt ontlasting opvangen (op een stukje huishoudfolie) en dat opsturen naar dierenkliniek de Toren. Je hebt dan vaak al de volgende dag de uitslag.

Zet je kleine vriendje in ieder geval lekker warm, daar knappen ze vaak ook al wat van op, hoe je dat doet, kun je zien bij deze link:
http://parkietenfreak.nl/ziekten.php

Veel sterkte met Pip!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.


Safrena

Hey Carin

Wat een verschrikkelijke rotopmerking van die dierenarts  >:(

Naast het warm houden van je parkietje, zoals sonja je al vertelde, kun je ook ondertussen appelazijn in het drinkwater doen, dat helpt de darmen en versterkt de weerstand

Verder zou ik ook inderdaad toch zo snel mogelijk naar een andere vogelarts/dierenarts met verstand van vogeltjes gaan voor een second opinion
Of zoals Sonja ook al zei, de poepjes opsturen

Veel sterkte met pip en dat hij snel mag herstellen

Vele groetjes

lien

he hallo ik wou ook even sterkte wensen ,en ik heb ook een keer de poep opgestuurt naar de toren en had inderdat de volgende dag de uitslag zou ik gewoon doe als ik jou was .

sterkte lien.

Idske

Hey Carin,

Ik sluit me aan bij het bovenstaande, wat een belachelijke reactie van de dierenarts.
Heel veel sterkte voor Pip!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Ik zou toch proberen om die afspraak met een vogelarts te maken. Misschien een paar vrije uren opnemen een optie? (waarschijnlijk niet anders had je dat al gedaan)

Stuur in ieder geval de ontlating inderdaad even op.

Geef het niet op, Pip in laten slapen is niet aan de orde! Eerst een diagnose!

parkietencees

Het diertje in laten slapen is ozo gemakkelijk.
Dat is geen oplossing.
Wij hadden gisteren (en nog steeds) een ziek parkietje en door de infra rode lamp erop te zetten,
gedurende een lange tijd, knapt ze zienderogen weer beetje bij beetje op.
Wat de anderen zeggen onderschrijf ik maar een dierenarts is niet vaak nodig.
Wij lopen toch ook niet direkt naar de arts toe.
Vaak kun je door logica te gebruiken al ver komen.
Sterkte ermee.
Cees

Sonja

#8
Hoi Cees,

Ik ben het toch niet helemaal eens met wat je schrijft.

Parkietjes zijn er heel erg goed in om zolang mogelijk te verbergen dat ze iets mankeren.
Als wij het zien, betekent dat dat het parkietje op dat moment al te ziek is om het nog te kunnen verstoppen.

Dan is een dierenartsbezoek zeker op zijn plaats, en kun je dan ook beter niet uitstellen, of denken dat het vanzelf wel over zal gaan.
Dat is in verreweg de meeste gevallen niet zo.
Je kunt een klein, kwetsbaar parkietje niet vergelijken met mensen.
Wij kunnen wel een stootje hebben.... ;)

Hoe eerder je erbij bent, hoe beter het is!

Groetjes, Sonja.

Moppers

Nou ja zeg, wat een mens- en dieronterende reactie van die dierenarts zeg! Nooit meer naar toe gaan!

Ik hoop dat je snel een geschikte dierenarts vindt die jullie wél serieus neemt. En dat Pip er dan snel weer helemaal bovenop komt.


En Cees, ook ik ben het niet met je eens. Beter een keer te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig. Daarnaast kunnen mensen zeggen 'ik voel me niet zo lekker, ik ga wat eerder naar bed, neem wat extra vitaminen, ga even stomen', dergelijke dingen. Ook weet je dan zelf precies hoe jij je voelt. Voor een parkietje is dat heel moeilijk duidelijk te maken aan het baasje.
En stel dat je arm helemaal open ligt, dan doe je er toch ook geen plakbandje op? Of als je bloed braakt bijvoorbeeld, dan denk je toch ook niet 'ach, gaat wel weer over'?

Carin

#10
Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties, echt lief, ik ga appelazijn halen en dan denk ik zijn poepjes maar opsturen weet t verder ook niet. We hebben al 2 dierenartsen uit de woonplaats gehad en dat was dus allebei niks. Vrije uren opnemen is ook geen optie helaas anders had ik t al wel gedaan.. Moet ik trouwens wel gewoon met die antibiotica kuur verder gaan? Ikzelf dacht eigenlijk wel maar ook daar zei die dierenarts van nee stop maar...Hoe zijn de verhoudingen met t appelazijn en water??
Ik hou jullie op de hoogte hoor! Pip zit trouwens ook al een week apart met een warmtelamp, dat doet em ook goed dat kan ik goed zien, wel slaapt ie snachts op de grond

Groetjes Carin

Was ik nog even... hoe werkt dat eigenlijk met opsturen? Gaan hun dan de ontlasting nakijken en krijg je op basis daarvan ook medicijnen meegestuurd dan ofzo? En moet ik hun dan eerst bellen of kan het zo opgestuurd worden met een brief ofzo erbij?

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Safrena

Hey Carin

Een antibioticum kuur moet je altijd afmaken. Tenzij een dierenarts (met ervaring van vogeltjes) anders zegt.
Let wel dat je appelazijn niet samen heeft met antibioticum

de verhouding voor appelazijn is 5 ml in een halve liter water.

Tja het opsturen van de poepjes. Hier geef ik deze aan de dierenarts en zij verstuurd deze naar het labo.
zelf mag ik dan een paar dagen later bellen voor de uitslag. Hoe de dierenkliniek de toren werkt kan ik je niet vertellen

Vele groetjes

Carin

Ik heb appelazijn gekocht, van de dierenarts moesten we de antibiotica een week geven, die is inmiddels voorbij, zal ik hier mee doorgaan of stoppen en appelazijn geven? Ook hoop ik dat iemand weet hoe het gaat met opsturen van de poepjes naar de toren, die zit in Drachten zag ik en wij wonen in Deventer

Groetjes Carin

Caradow

Als je klaar bent met de kuur, kun je beginnen met het aanzuren van het water. Niet gelijktijdig. Als de kuur dus voor ene week was afgesproken, na die week stoppen, niet eerder.
Informeer even bij de toren zelf hoe je het beste de poepjes kunt verzenden.
http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/

Ingrid

Hoi Carin,

Ik heb zondag de poepjes opgestuurd, zonder vooraankondiging, je doet gewoon een briefje erbij, verzoeken om ontlastingonderzoek, vermeld je naw gegevens + handtekening en emailadres om de uitslag naar toe te laten sturen. Vandaag had ik de uitslag die gelukkig oké is gebleken.

Het beste vang je de poepjes op op een stukje vetvrij bakpapier, wel voldoende poepjes verzamelen, hoe meer hoe beter ;).
Het papiertje met de daarin de poepjes het liefst in een klein medicijnpotje of een doosje doen, waarop je de naam van het parkietje ook voor de zekerheid nog even vermeld. In de envelop en opsturen maar ;). O ja, op de website van de Toren staat nog het oude adres, het komt wel aan maar met vertraging zoals ik nu heb gemerkt.

Je kunt het naar de nieuwe hoofdlocatie sturen:
Dierenziekenhuis Drachten
De Bolder 74
9206 AR Drachten

Je hebt de uitslag meestal vrij snel binnen, in ieder geval binnen 48 uur. Betaling doe je achteraf waarvoor je een acceptgiro krijgt. Ik ben zeer tevreden over de snelle service van deze dierenkliniek.

Groetjes, Ingrid

Carin

Oke hardstikke bedankt allemaal voor jullie reacties en hulp! ;D Dan heb ik nu nog 1 vraagje, kan ik de oplossing met t appelazijn misschien t beste met een spuitje in t bekje van Pip geven? Omdat ze niet zoveel drinken toch en dan krijgt ie t sowieso wel binnen

Groetjes!

Caradow

Nee dat is niet nodig.
Ook als ze weinig drinkt (wat parkieteigen is) krijgen ze voldoende binnen, ze hoeven geen bepaalde hoeveelheid te drinken om het te laten werken.

Carin

Oke bedankt! Ik ga de poepjes opvangen en dan worden ze opgestuurd!

Carin

Ik kwam vanmorgen beneden en pip lag dood in zijn kooitje.. :( :( :( :(
Bedankt voor jullie hulp allemaal
Ik vind het zo erg, ik heb van alles geprobeerd...

Groetjes Carin

Caradow

Ach Carin wat sneu..

het heeft helaas niet zo mogen zijn..
Heel veel sterkte!

Liefs, Renate

Sonja

Hoi Carin,

Oh...wat vreselijk... :'(
Arme Pip.....
Ik wens je alle sterkte toe met het verwerken van het verlies van je gevleugelde vriendje.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Carin

Ook ik wil je veel sterkte wensen met het verlies van je beste vriendje pip.

Vele groetjes

Caviaplanet

 :'( Oh wat verdrietig.... ik wens je veel sterkte met het verlies van Pip.
Groetjes
Jolanda

Idske

Hoi Carin,

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Pip. :'(

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

karin v h

Hallo Carin,
Heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van Pip.
Dat is ook wel heel erg plotseling allemaal.
Groetjes karin

roha

Hoi Carin,

Het is altijd heel erg om een vriend te moeten missen op deze manier.
Jij hebt je best gedaan voor Pip.
Heel veel sterkte gewenst en koester alle mooie momenten.

Groetjes Hanneke

paooltje

Hoi Carin,

Oh, wat erg... dat Pip is overleden.

Ik wens je heel veel sterkte toe!

Groetjes, Paola

Mii.lou

wat erg carin...

veel sterkte :(

Carin

bedankt voor jullie steun, echt heel lief

Groetjes Carin

Parkieten-Freak

Ook namens mij heel veel sterkte met het overlijden van je lieve parkietenvriendje. :(


Moppers

Wat naar. Ontzettend jammer dat je hem niet meer hebt kunnen redden. Maar vergeet niet dat je je best gedaan hebt.
Sterkte.

miekie

Ook van mijn kant sterkte gewenst. Je hebt echt gedaan wat je kon....
Marieke

Siempke


***anita***

ow mijn god :o  ik kan weet wat je voelt ons hondje is ook een paar maanden geleden dood gegaan...
veel en veel sterkte!!!

groetjes v. Anita

Isis

Ik wou je ook even heel veel sterkte wensen met het verlies van je lieve vriendje :( :'(