vreemde symtonen

Gestart door paprika59, augustus 31, 2007, 18:07:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paprika59

Hallo Forum.
We hebben een parkiet genaamd Hobie.Hij is nu ongeveer 4-5jaar oud.
Sinds kort zit hij op twee poten en bol (opgezetten veren).
Hij eet en drinkt verder goed,heeft niet veel belangstelling voor de omgeving.
Ik heb al een paar dagen de kooi afgedekt voor de helft met een doek.
Weet niet meer wat ik moet doen.Hij is niet in de rui en heeft geen praatjes meer.
Veel belangstelling voor zijn vrouwtje heeft hij ook niet meer.
Weten jillie mischien wat hij mankeert?Ik weet het niet meer. Help!!

Safrena

Hey paprika59

Welkom op het forum

Wat jouw parkietje juist heeft, kan ik je niet vertellen
Wel kan ik je vertellen, is dat wa ik lees niet zo goed is, jouw parkietje lijkt me ziek.

Het beste kun je zo snel mogelijk even langs een vogelarts of dierenarts met kennis van vogeltjes gaan
Parkietjes zijn namelijk heel goede toneelspelers, en als je merkt dat er iets aan de hand is, is je parkietje vaak al een tijdje ziek

Veel sterkte
Vele groetjes

Sonja

Hoi Paprika59,

Welkom op het forum.

De enige goede raad die ik je geven kan, is om met je parkietje naar een vogelarts toe te gaan, want hij is echt ziek. :(

Wij kunnen op afstand niet bepalen wat je kleine vriendje mankeert, daarom is het belangrijk om naar de dierenarts te gaan. Die zal je parkietje onderzoeken, diagnose stellen en hem zonodig de juiste behandeling en medicijnen voorschrijven.

Parkietjes verbergen zolang mogelijk dat ze ziek zijn, dus als je het merkt is hij al zo ziek dat hij het niet meer kan verbergen.
Daarom is meestal haast geboden.

Zet in ieder geval je parkietje lekker warm. Zieke diertjes kunnen hun temperatuur niet zelf op peil houden en raken snel onderkoeld.

Kijk hier maar even hoe je dat het beste doet:
http://parkietenfreak.nl/ziekten.php

Hieronder nog een lijst met vogelartsen, er zit er vast wel eentje bij jou in de buurt:
http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Sterkte, en hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

Oeps sorry Nancy, we waren tegelijk... ;)

Caradow

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de bovenstaande adviezen..

paprika59

Hallo freaks.
Sorry,ikhad me nog niet voorgesteld,mijn naam is petra en mijn parkiet heet hobie.Het lijkt vandaag iets beter te gaan,Hij poetst zijn veren weer en het eten lijkt hem weer meer te smaken.We kruisen dit weekend onze vingers en hopen dat het de goede kant gaat.Heel erg bedankt voor jullie reactie.


                                                                      Groeten Petra.

Idske

Hoi Petra,

Ben je nou wel of niet bij de dierenarts geweest?  ???

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!