Help onrustig...of aandacht???

Gestart door Spooky, augustus 31, 2007, 15:40:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spooky

Hallo allemaal...

even een vraagje, spooky is de laatste tijd zo onrustig en haalt ons letterlijk ons bed uit in het weekend met het gekrijs. Hij kan echt eeen heeeeeleee dag krijsen maar wat kan ik doen is dit omdat hij gewoon aandacht wil ( hij heeft een vriendje neon zie foto) maar spooky is echt onrustig en zo wispelturig als het weer kan het hier mee te maken hebben??we willen graag onze slaaprust terug.....

Sonja

Hoi Spooky,

Eerst even een wedervraag. ;)

Wat doen jullie als Spooky zo krijst?
Gaan jullie dan naar hem toe, of roepen jullie dat hij stil moet zijn?

Als dat zo is, zal het krijsen eerder toe- dan afnemen, want Spooky krijgt dan de aandacht die hij wil.

Soms krijsen ze gewoon af en toe even, omdat ze hun energie even kwijt moeten.

Beloon je parkietje uitgebreid als hij niet krijst en geef hem dan volop aandacht, en negeer hem juist als hij wel krijst.
Even doorzetten, maar het werkt wel op den duur.
Belangrijk is wel dat je consequent bent, en blijft. Anders werkt het niet.

Groetjes, Sonja.

NaOmi_W

Gaat er savonds ook een doek over de kooi?
Bij mij zijn ze stil tot de doek er weer af gaat, dan beginnen ze een beetje te brabbelen, af en toe te fluiten. Wanneer het verduisternde rolgordijn omhoog gaat, komen ze echt tot leven.

Spooky

Af en toe beetje nat sproeien  maar dat vindt ie fijn ;)
en ja er gaat een doekje  overheen en 's ochtends begint ie gewoon te krijsen tot je naar hem toe komt maar misschien is het doekje te licht?? af en te worden we knetter van hem :'(

Sonja

Hoi Spooky,

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag. ;)

Je schrijft dat Spooky krijst totdat je naar hem toekomt.
Hij weet dus dat hij op deze manier je aandacht krijgt.

Als je de tips opvolgt die ik in mijn eerste berichtje gezet heb, en je houdt vol, zal het krijsen op den duur afnemen.

Voor wat betreft de doek: Je kunt het eens proberen met een wat donkerder exemplaar en kijken of dat scheelt.

Groetjes, Sonja.

dsmmeijer

Ik heb mijn parkiet nu 4 weken en is een week of 12 oud.
Vorige week begon hij 's morgens rond een bepaalde tijd hard te krijsen.
De eerste dag of 2 dagen ging ik naar hem toe, en hij hield ermee op, maar de volgende dag rond dezelfde tijd weer.
Dacht bij mezelf: laat hem maar lekker krijsen, ik ga niet meer...
Na een paar minuten stil te zijn, ben ik naar hem toe gegaan, en hem begroet, en lekker tegen hem praten.
Ik ben deze week weer aan het werk, na mijn thuisvakantie.
Ik hoop dat hij niet elke dag om die tijd heeft zitten krijsen.
Dat weet ik dus niet, dus ben ik benieuwd of hij dat morgenochtend nog doet. Ik hoop het in ieder geval niet.

voor het geval dat: Ik heb geen doek voor over de kooi, of verduisterende gordijnen in de woonkamer.