staartje eraf

Gestart door -joepiie-, augustus 31, 2007, 11:44:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-joepiie-

hee parkietenfreaks!
ik kwam vanochtend beneden en toen zag ik dat zijn staartveer eraf was!
bij zijn ringen(vijf ringen aanelkaar) zag ik ook nog een stukje veer zitten ..
misschien heeft hij klem gezeten(hij gaat vaak door die ringen heen) of hoort dit nog een beetje bij de rui??
groeit zo'n staart weer aan???
kan hij zo nog vliegen/kan ik hem er uit halen??
of is hij ziek ofzoo?? hij is gewoon nog heel vrolijk..
ik hoop dat jullie antwoorden hebben op mijn vragen!
groetjes stephanie

ashley

hallo,

ik denk dat het gewoon weer aangroeit hoor, tenzij het komt omdat het kruipertje is.
maar dat denk ik niet.
ik denk ook dat hij gewoon vast heeft gezeten, bij mij in de voilere is dat ook wel eens voorgekomen.
maar dan was niet de hele staart eraf maar bijna dus die konden nog vliegen, maar als hij er helemaal af
is weet ik niet of het kan van dan heeft hij geen evenwicht ofz. want ik heb wel eens gehoort dat vogels
een soort met hun staart sturen maar weet niet zeker of het waar is.

groetjes ashley

Safrena

Hey stephanie

Dat jouw parkietje zijn staartje is verloren kan zijn door de rui, of omdat hij inderdaad ergens vast zat in die ringen of zo.
Deze staart pennen groeien terug ;)

Hier is mijn meisje ook net haar twee grootste staartpennen verloren door de rui, maar zij kan nog steeds vliegen als de beste.
Jouw parkietje zal dus waarschijnlijk ook nog kunnen vliegen ;)

Dat ze met de  staart sturen is juist, maar het zijn alleen de grootste pennen die ze kwijt zijn, de kleinere hebben ze nog, waar ze ook nog evenwicht en richting kunnen houden ;)

Vele groetjes

-joepiie-

hoihoi!
bdankt voor de reacties!! ;D
met joepie gaat het nog steeds goed en ik dacht dat hij al uit de rui was maar toen hij net fladderde in zijn kooi zag ik weer allemaal veertjes dus hij zit er gewoon nog in! :P het zal wel een beetje met elkaar te maken hebben!!
verder hebben we hem er uitgehaald en vliegen doetie ook nog hardstikke goed..
dus voor niks zorgen gemaakt!
doeg!, groetjes stephanie