tam

Gestart door pj_duffel, augustus 29, 2007, 12:40:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Dus je blauw parkiet mag vrij rondvliegen en je groene niet.
En tam maken hoeft niet, je hongert ze uit zeg maar en lokt ze dan met voedsel terug in de kooi.
Tam maken draait om vertrouwen, en sorry hoor maar als ik jou parkiet was zou ik je niet vertrouwen!
En het is toch niet omdat je vorige parkiet beet, dat deze het ook gaan doen? Maak ze tam, leer ze bijten af (staat hier duidelijk op de site) en dan krijg je 2 doodbrave parkietjes in de plaats!
En wratten worden overgedragen door een virus, dus de kans lijkt me vrij klein dat je die wrat door je parkiet hebt gekregen. En misschien heb je niks gedaan, maar als een parkiet zich bedreigt voelt kan hij 2 dingen doen: vluchten of van zich afbijten (en dit doen ze dan ook letterlijk).

Dat voedsel lijkt me eigenlijk wel vrij veel. Trosgierst is een dikmaker, mogen ze een halve stengel per week. Snoepstokken zijn uit de bozen en zaad moeten ze net gepast krijgen zodat ze niet gaan snacken.

En dat je niet wist dat je je parkiet kon kwetsen door ze onder ijskoud water te steken...Als je iets niet zeker weet, stel je dan even in hun plaats. Als jij onder een ijskoude douche moet doet het na een tijd ook behoorlijk pijn. En jij bent dan nog groot tov zo'n parkiet. Je mag al blij zijn dat je parkiet gelijk geen hartstilstand kreeg door het koude water!

pj_duffel

Vooral dat 2 bakjes vol... overvoeren is niet goed, ze gaan snacken en nemen alleen de lekkerste zaden eruit...
nee hoor,dat zijn ze gewoon,ze eten alles,buiten die trosgierst,die willen ze maar niet eten!!overvoeren doe ik niet hoor,de blauwe is veel magerder dan de groene,en de groene is topperfect.maar ze eten niet zoveel snap je?ze eten tot ze niet willen,20 zaadjes ofzo.

Potloden mogen je parkieten beslist niet mee spelen, dit is zeer giftig...
weet ik,heb de kleur eraf geschrabt,en de kleur van het midden eruit gehaald,zo blijft er enkel nog een houten stok over,of is die ook gevaarlijk??

pj_duffel

nee,niet uithongeren,buiten hun kooi hangt een voederbakje,en een drinkbakje,ik zet wat snoep erin,daar komen ze meteen op af! :P

Caradow

#23
Citaat van: pj_duffel op augustus 30, 2007, 20:38:06

weet ik,heb de kleur eraf geschrabt,en de kleur van het midden eruit gehaald,zo blijft er enkel nog een houten stok over,of is die ook gevaarlijk??
er blijven altijd loodresten achter, geef ze dan dunne takken van ene krulwilg of knotwilg om te knagen...


En wanneer jij veel voer aanbied, gaan ze WEL snacken... Dit levert op termijn voedingstekorten op waar ze uiteindelijk aan overlijden.
Zaadmengsels moet je afgepast aanbieden, zodat ze alles opeten en alle voedingsstoffen binnen krijgen die ze nodig hebben...

Ben je nu gewoon zo eigenwijs of WIL je niets van ons aannemen...

pj_duffel

is een tak van een normale boom ook goed??of van een fruitboom?

Caradow

Fruitboom is prima, even goed afspoelen met heet water en eventueel mos eraf schrappen.

pj_duffel

ok,maar ik kuis het af met normaal water,is dit dan nog erg?? :'(

DarkWolf

Met wat water wou je het anders gaan doen? Flessenwater? ???

Caradow

Heet water is beter want dat dood gelijk eventuele beestjes en ziektekiemen.

pj_duffel

owkeej

met flessenwater ???
nee,dat krijgen ze als drinken,in kraanwater zit kalk en roest,daarom geef ik ze geen kraantjeswater ::) :D :)

pj_duffel

vraagje,mijn vogeltjes maken een geluid dat lijkt op dat ze zaad eten,is dit normaal of vinden ze het een leuk geluidje en bootsen ze het na?? :o ;Dik vind het wel freaky,ze eten precies XD

Caradow

Je bedoelt waarschijnlijk het knarsen met de snavel? dat is ene teken dat ze op hun gemak en ontspannen zijn.

Idske

Je bedoeld zeker het knarsen van de snavel.

Ja die geluidjes maken parkietjes regelmatig.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Citaat van: pj_duffel op augustus 30, 2007, 20:57:21
Berichten: 23 <--deze berichten!!

Zoveel berichten heb je op het forum gepost...

pj_duffel

maar het lijkt op echt eten,maar jij kan ook gelijk hebben,want vroegervroeger deden ze het nooit

Safrena

Hey pj_duffel

De manier waarop jij met je eerste parkietje omging, en zoals ik hier lees nu met jou twee andere parkietjes omgaat is echt niet om over aan te spreken. En zeker niet om ermee te lachen.

Het is dan ook gelijk een heel goed idee om eerst eens heel goed de site en het forum door te lezen.
Daarnaast kun je ook om te beginnen een keertje uitzoeken waarom jou twee parkietjes vechten. Want een koppeltje vecht vrijwel nooit.

Een hele gekke stelling vind ik trouwens dat parkietjes elkaar tijdens het vliegen bijten. Zolang ik al parkietjes heb, heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Als je andere parkietje regelmatig tegen een muur zou aanvliegen, dan kun je toch maar veel beter het diertje een keer laten nakijken.

Lees eens eerst heel veel over parkietjes
en heb je dan nog vragen, kun je ze stellen

Voorlopig komt hier dan ook een slotje op

Vele groetjes

Idske

Ga eens even heel goed te rade bij jezelf en denk eens goed na over wat hier gezegd is vanavond.

Ga tevens eens goed lezen op deze site over hoe om te gaan met je huisdieren, in dit geval parkietjes. Ik hoop dat je je kunt indenken dat veel mensen hier behoorlijk van geschrokken zijn (mss nog wel zacht uitgedrukt) parkietjes hebben een hart die klopt voor hun baasje of bazinnetje.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!