Frustratie :(

Gestart door Moppers, augustus 31, 2007, 21:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Even mijn frustratie kwijt.
Ik ging om 8 uur nog even een wandelingetje maken. Niet ver van mijn huis kom ik langs een rijtje bomen aan een gracht. Er vliegt een groepje halsbandparkieten weg onder luid gekwetter. En dan hoor ik een geluid dat er niet tussen hoort: dat van een grasparkietje. Bij de laatste boom van het rijtje, een wat kleiner boompje, zit een meisje van zo'n 20 jaar op haar fiets naar de boom te kijken. Het geluid komt uit dit boompje, en al gauw zie ik op een van de takken het parkietje zitten, een klein groen ding. Hij bleek niet van het meisje te zijn.
Ik probeer het diertje met mijn stem en handen te lokken. De tak waar hij op zit hangt over het water, dus dat was wat lastig. Het diertje geeft alleen wat twietjes als reactie, en blijft steevast zitten.
Ik snel weer naar huis toe, wat voer gepakt, een theedoek, handdoek, en een reisbakje. Eenmaal terug (nu op de fiets) zijn het meisje én het parkietje verdwenen. Ik hoorde het parkietje nog wel, het geluid kwam nu van de andere kant van de gracht vandaan. Al gauw had ik de boom waar hij nu inzat gevonden. Het parkietje zelf kon ik niet zien, dit was een veel grotere boom met meer blaadjes. Na goed kijken en luisteren zag ik hem eindelijk, heel hoog. Ik rammelen met mijn voerbus, roepen, fluiten, geluidjes maken. Geen reactie afgezien van weer wat zielige twietjes. De lantarens gaan al aan, het begint te schemeren. Zo'n 10 minuten later vliegt hij ineens op. Hij vliegt een zijstraatje in. Ik snel op mijn fiets erachter aan, maar ik kon hem nergens meer vinden. Ik heb nog een tijdje door de wijk gefietst, maar geen spoor van het parkietje.

Het arme ding, helemaal alleen, geen etensbakje in de buurt, allemaal katten en grote vogels op de loer. Ik vind het echt zo frustrerend dat ik hem niet heb kunnen vangen, nou zit hij daar nog ergens te verhongeren. Ik hoop maar dat iemand hem nog te pakken krijgt, ik zal zelf ook nog regelmatig gaan kijken.

Kahlan

Ach gossie wat zielig zeg! Kan me je frustratie goed voorstellen, maar je hebt er in ieder geval wel van alles aan gedaan. Ik hoop dat het parkietje goed terecht komt!
Met al die verhalen over weggevlogen parkietjes let ik steeds vaker op of ik niet parkietengeluidjes hoor in de bomen hier.

Idske

Je hebt je best gedaan Moppers! Ik hoop ook dat het beestje goed terecht komt!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Susanne32

Hoi Moppers,

Zwaar frusterend, kan me het heel goed voorstellen... Hoop dat iemand anders het vogeltje kan vangen en dan bedoel ik natuurlijk iemand die er het beste mee voorheeft, dus geen kat, roofvogel o.i.d... Jij heb i.i.g. je best gedaan.

Sprak pas een kennis die weer een kennis had met 2 parkietjes: het ene parkietje ging dood en toen had ze in paniek (?...?) besloten om het andere vogeltje maar te laten wegvliegen, 'omdat ze het zo zielig vond'! Arm beestje...  :( Ongelofelijk he, dat mensen zo krom kunnen denken... Toen ik jouw topic las, moest ik gelijk denken aan dit parkietje wat men willens & wetens heeft laten wegvliegen (Den Haag)...

Ik hoop dat er voor deze vogeltjes op tijd redding komt.

Isis

Ik kan goed begrijpen dat je gefrustreedrd bent het arme parkietje toch :(
bij de acropolis in athene zag ik ook een parkietje vrolijk kanbellend aan een takje...
ik vind het zo zielig als ik dat zie :( :( :( :( :(

Moppers

Ik heb hem niet meer gezien. Ik hoop dat hij moe is geworden, in een tuin in geland, of op een van de balkons, en dat er dan iemand hem heeft kunnen vangen. Morgen staat er weer een dagje ambulance op de planning, dus zodra ik binnenkom duik ik gelijk de vogelkamer in om te kijken of hij er zit. Ik schat de kans klein, maar je weet maar nooit.

Misschien dat het parkietje waar jij het over hebt Suzanne, daar ook terecht is gekomen. Weet niet hoelang geleden het is, maar als er parkietjes gevonden worden in Den Haag (en dus gevangen), komen ze in die vogelkamer terecht.