zal ik het proberen ??

Gestart door dkm, augustus 29, 2007, 10:37:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dkm

hey , mijn jappe is dus drager van een ziekte waardoor er dus al een aantal vogels zijn gestorven.
toen hebben wij op een van de gestorven vogels autopsie of sectie of zoiets laten doen , want we wilden weten aan wat voor ziekte die vogels zijn doodgegaan.
die mensen van sectie zeiden dus dat ze drager was van een of andere ziekte maar ze wisten ook niet wat voor virus het was dat jappe bij zich draagt.
ze hebben ons toen een soort kuur opgestuurd die ik tien dagen lang moest gebruiken( elke dag 2 ml op 50 ml water+ nog een paar vitaminedruppels erdoor)
jappe is dus nu al een week klaar met die kuur en we willen graag weer proberen een vriendje voor haar erbij te zetten, maar in een vorig topic heb ik ergens gelezen dat een vogeltje die drager is van een dodelijke ziekte niet beter word door een kuur.
klopt dit ? mijn vader denk zelf ook dat het kuurtje niet help bij jappe.
wil iemand mij helpen, ik wil niet nog een vogeltje laten doodgaan.

Safrena

Hey Dkm

Een vogeltje dat drager is van een bepaalde ziekte, blijft in de meeste keren drager van die ziekte
Echter dit hangt wel af van welke ziekte, want sommige ziektes kunnen met een kuurtje tegen gehouden worden. ;)
Nu haar kuurtje voorbij is zou ik appelazijn geven in het drinkwater. 5ml in een halve liter water.

Als je de keuze maakt om toch te proberen met een nieuw diertje, zou ik hem eerst een tijdje in een aparte kooi houden, en hem ook appelazijn in het drinkwater geven.
Apppelazijn verzwakt slechte bacterieën, zorgt er zelfs voor dat sommige totaal geen kans hebben om te overleven en het versterkt de weerstand van het parkietje.

Als ze dan samen zitten zou ik ze gewoon appelazijn in hun drinkwater blijven geven.

Vele groetjes

dkm

#2
ik heb toevallig net gisteren appelazijn gekocht voor het ontsmetten van de volière.
ik ga over een weekje proberen een nieuw vriendje voor haar te zoeken,
en ga vanaf nu appelazijn ook door haar water doen.
heel erg bedankt voor de tip.



dus 5 ml in een halve liter water , bedankt  ;)

groetjes michelle

Caradow

Ik zou dus zelf beslist NIET voor een ander parkietje gaan.
wanneer Jappe een ziekte bij zich draagt, die er al voor gezorgd heeft dat er meerdere vogels zijn overleden, lijkt het mij ook vreemd dat je die keuze maakt.

Welk virus draagt Jappe bij zich, raar dat ze dar niets over hebben kunnen zeggen. Het is trouwens zo dat een kuur anitbiotica in principe niet helpt tegen virussen, alleen tegen bacterien. Ook al is Jappe niet ziek, hij kan alleen drager zijn, zonder ziek te worden.. Waarom neem je dan het risico dat de nieuwe vogel besmet word (die kans is groot) en dat die daar WEL ziek van word.

Wanneer je weet dat Jappe een (dodelijk) virus bij zich draagt, breng je door er andere vogels bij te zetten, deze moedwillig in gevaar..

Sorry, ik vind het een heel slecht idee..

Mii.lou

kan je niet eerst naar de dierenarts om te vragen of er een risico aan vast zit?
als de dieren arts nou bevestigd dat hij niet ziek meer is ook niks kan doorgeven dan zou ik het proberen