Verschil tussen Engelse en gewone grasparkiet

Gestart door Willemien, oktober 05, 2007, 13:58:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willemien

Hoi iedereen

Ik had even een hele andere vraag maar ik wist niet hoe ik die anders kon plaatsen..
Wat is het verschil tussen een engelse en een 'normale' grasparkiet..
De engelse is groter dat weet ik maar verder..
Zit er verschil in gedrag  ?
Wat is het leukste voor in de huiskamer ?
Ik hoop op antwoord..

Groeten Willemien

Topic gesplitst.
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi Willemien,

Behalve dat een Engelse parkiet forser is, is er geen verschil.
Het zijn net zulke lieve, gezellige huisgenootjes dan hun kleinere soortgenootjes. ;)

Groetjes, Sonja.

lien

he hallo
het enigste wat ik je kan vertellen dat ik zelf een engelse parkiet heb (hij is een schatje).
en zoals hier al gezegt is zijn ze groter.
wel heeft de fokker mij verteld dat ze soms wat rustiger zijn dan de grasparkiet .
of dit ook echt zo is weet ik zelf niet ,maar hij heeft beide soorten en hij vond van wel.
ik denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan.
wat jij het leukst vind .
succes lien

Meltjuh

Mijn ervaring is ook dat de Engelse parkiet wat rustiger is en meer met zich laat gebeuren.
Naast hun grote postuur hebben de engelse dat er vast in gekweekt.

tup en joep

ik heb 6 parkiet waarvan 1 engelse
hij komt vanaf het begin al bij me hij is inderdaad rustiger dan de andre 5
en hij maakt een wat ander geluid met fluitende de andre 5 kunnen echt gillen maar hij doet het niet
das mijn ervaring

Caradow

In de Engelsen zit inderdaad rustiger gedrag gekweekt. Dit om ze op tentoonstellingen rustiger en makkelijker te keuren zijn.

roha

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.
(wat bij ons het geval is, ik heb altijd al gezegd dat Moos een geval apart is :D hahaha)


Willemien

Hoi

Nou bedankt voor jullie reactie ..zoals jullie zien heb ik drie parkieten en daar zit denk ik ook wel wat engels doorheen ze hebben van die ´slapende´ogen.
Er komt nog een ´vol´engelse bij geboren op 28 augustus..

Mijn kooi is 80 hoog 70 breed en 45 diep dus wat groter is misschien wat, al mogen ze dagelijks los vliegen mm ik zal eens zien..

Heeft iemand een tipje..

Groeten Willemien