Mijn vogeltjes tam maken.

Gestart door Stijn, augustus 27, 2007, 17:22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Hallo,

(over mijzelf) Ik ben Stijn en ik ben 12 jaar en ik heb 2 parkietjes. (Dodo En Koko)
En ik heb heel veel gelezen over het tam maken over de vogeltjes en ben zelf ook begonnen..
Ik heb een paar dagen geleden (woensdag 22 augustus) mijn schatjes gekocht.
En ben nu druk bezig om ze te leren en tam te maken.
En ze gaan al erg vooruit. Ze durven uit mijn hand te eten ze durven heel dichtbij me te komen en
zijn erg nieuwsierig. En ik vroeg of jullie nog tips hadden bijv. speeltjes want ik ben een beetje bang dat ik ze iets giftigs geef. qua wc rolletje ofzo. Alvast bedankt voor de tips,

En Groetjes van Dodo, Koko En Stijn

Edit: Wat ik was vergeten ik heb ze al wel geleerd om niet weg te vliegen als mijn hand de kooi ingaat.

Edit toegevoegd. Gr. Ingrid

Mii.lou

#1
hooi stijn,

je hoeft je geen zorgen te maken over wc-rolletjes e.d. dat vinden ze geweldig!
het is ook niet giftig. eierdozen vinden ze ook leuk.
het wordt pas gevaarlijk als der een plastic laag op zit of een sticker ofzo.
het moet echt alleen de doos of het rolletje zijn.
verder vinden ze het super om mee te spelen.

gr milou

kijk ook hier:
http://www.parkietenfreak.nl/a-speelgoed.php

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Stijn

#2
Dankje hier kan ik zeker wat mee  ;D
ik legde zojuist een wc rol in de kooi en warempel Dodo (groene) Kwam dichterbij en begon te pikken op het rolletje en 10 min later zit hij er in :D

Groetjes Stijn Dodo en Koko

Je kunt het beste het wc-rolletje over de hele lengte doorknippen, zodat je parkietjes er niet in vast kunnen komen te zitten. ;)
Groetjes, Sonja.

sweetyskippy

leuk dat ze erin kruipen moet ik ook eens proberen ;D

maar hier nog een tip voor het tam maken:

heb heel veel geduld en praat heel veel tegen haar
laat haar zien dat je hand niet eng is.
hou je hand in de kooi vliegt ze niet weg of beweegt ze niet haal je hand er dan uit (als belonign)
gaat dit goed hou je vinger dan voor haar stokje geeft niet als ze niet gelijk bij de eerste keer er op gaat zitten. hou dit vol en ga zou steeds een klein stukje verder niet met hele grote sprongen
nou dit was mijn mening.

veel succes

-xxx-

Stijn

#4
ok Sonja ik heb het rolletje doorgeknipt maar nu zijn ze de hele tijd bezig  het rolletje te verschuiven
en als ik mijn hand voor ze hou dan gaan ze altijd ergens anders heen

Edit: het gaat voor zover supergoed en ik begin er eindelijk gewend aan te raken dat geduld een schone zaak is

Berichtjes samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.