nu al tam ?

Gestart door mar, september 01, 2007, 00:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mar

hallo allemaal
ik heb zaterdag een nieuw parkietje gekocht. Gijsje heb ik hem genoemd ,hij is volgens mij nog jong maar ouder dan 8 weken omdat zijn neusje al goed blauw is .hij at in zijn kooi uit me hand een klein stukje trosgierst en komt als ik me hand bij het deurtje houd al zelf op me hand springen. Nu heb ik hem vandaag voor het eerst uit zijn kooi gelaten en tot me verbazing kwam hij een paar keer bij nemo op me hand zitten wel maar een paar seconde en ook op me hoofd zou dat komen omdat ik nog een tam parkietje heeft daar hij het ook probeert ? of heb dat er niets mee te maken ?


[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Een mooi kereltje, minimaal 5,6 maanden, gezien de neusdop al een mooie volwassen kleur heeft.

Een tam parkietje kan zeker helpen om een nieuwe aanwinst te overtuigen dat het baasje te vertrouwen is. Wel moet je er rekening mee houden dat jou al tamme parkietje misschien over een paar dagen ook even minder tam lijkt, omdat hij zijn nieuwe vriendje ineens interessanter vind ne jou dan niet ziet staan. Dit is over het algemeen van voorbijgaande aard. Dus als ze straks ineens niets meer van je willen weten, dan is dat normaal gedrag.

Heel veel plezier met je nieuwe ventje!

Equal1zer

Citaat van: Caradow op september 01, 2007, 09:04:41
Een mooi kereltje, minimaal 5,6 maanden, gezien de neusdop al een mooie volwassen kleur heeft.

Een tam parkietje kan zeker helpen om een nieuwe aanwinst te overtuigen dat het baasje te vertrouwen is. Wel moet je er rekening mee houden dat jou al tamme parkietje misschien over een paar dagen ook even minder tam lijkt, omdat hij zijn nieuwe vriendje ineens interessanter vind ne jou dan niet ziet staan. Dit is over het algemeen van voorbijgaande aard. Dus als ze straks ineens niets meer van je willen weten, dan is dat normaal gedrag.

Heel veel plezier met je nieuwe ventje!

Dat is niet zeker he.. Een jonge parkiet heeft altijd een blauw neusdop.

Maarja hier had ik hem ook al van de 2de dag laten rondvliegen en hij kwam altijd naar me toe.

Ik was er wel al bij bezig toen hij nog in de blok zat.. Kun je dus niet vergelijken


Caradow

Citaat van: Equal1zer op september 01, 2007, 10:35:48
Dat is niet zeker he.. Een jonge parkiet heeft altijd een blauw neusdop.

Dat is niet waar. Een jonge man heeft een lila/paarse dop, de jonge pop een blauwig met witte rondjes rond de neusdop, om het even heel globaal te houden. (dus de schakeringen en verschillen bij bepaalde kleurslagen niet meegnomen)
De dop van Gijsje op de foto hierboven, is duidelijk blauw als bij een volwassen man.

Equal1zer

Inderdaad ge hebt gelijk :)

Tegen een expert begint ge niks he  :P