trosgierst

Gestart door Petr@, augustus 26, 2007, 16:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,

Ik had een vraagje,sinds 2 dagen eet mijn parkietje eindelijk van z'n trosgierst.Maar laat je dat nu hangen tot hij helemaal kaal gegeten is?. :-\Ben bang dat hij weer teveel eet,want hij heeft ook nog z'n bakje met voer.


Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

NaOmi_W

Trosgierst is eigenlijk alleen als lekkernij en niet als noodzakelijk voedsel. Veel forumleden raden aan om niet meer dan een halve stengel per week te geven.

Petr@

Bedankt voor het snelle antwoord,haal hem er zo maar weer uit.Want hij heeft er gisteren ook best wel veel van gegeten. :)

Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

simpy

Hallo Petr@

Zelf laat ik de trengel altijd hangen tot hij helemaal op is. Want meestal gaan ze ook nog het stokje kapot knabbelen. (Voorkomt verveling ;))

Veel succes er mee!

groetjes Simone

DarkWolf

Simpy, ik denk dat jij het op een snoepstok hebt en Petr@ heeft het over trosgierst (de stengel, niet het stokje :))

Kleintjes

Hoihoi,

ik laat de sliert ook soms hangen tot hij op is, of ik haal hem weg als ze te weinig normaal zaad eten.

Als de sliert helemaal op is, laat ik de steel meestal ook nog even hangen. Hebben ze weer wat te slopen zonder dat de kooi er aan moet geloven. Ik geef echter 'n hele sliert per kooi, omdat ik ze 2 aan 2 heb zitten. Beetje rot als ze dan zitten te ruzien om de gierst omdat de een de ander er niet bij laat omdat ie eerst wil snoepen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses