de regenboogbrug

Gestart door snowwhite, augustus 22, 2007, 12:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowwhite

Hallo iedereen! :D
Ik had er nog nooit over gehoord maar toen ik het profiel bezocht van caradow zag ik haar site en toen ik daarop ging kijken stond er wat over op over de regenboog brug. Geloven jullie hierin? Is het echt iets waar je in kan geloven of gewoon een beeld wat je troost als je aan je overleden parkietje denkt? :'(
Willen jullie hierop antwoorden?
Alvast bedankt ;D

Caradow

Je moet voor jezelf uitmaken wat je ervan wilt denken.
Voor mij persoonlijk is het een mooie herdenkingsplek en de gedachte werkt troostend. Voor mij heeft het niets met geloof te maken. Ik ben niet gelovig, heb zo mijn eigen ideeën over heyt zogenaamde hiernamaals.

Ik vind de regenboogbrug een schitterende gedachte...

snowwhite

Ja dat is het ook. Ik heb het ook gelezen en het is een mooie gedachte :-*

roha

Het is net zoiets als de hemel, bestaat de hemel?
Niemand die het weet, alleen degenen die hier niet meer onder ons zijn.
Maar voor mij is het ook een fijne gedachte om met mijn verdriet van de overledene om te gaan en het een plek te geven.


Supertje15

Jaa inderdaad. Ik weet niet of ik erin geloof. Ik wil er iniedergeval wel in geloven.
Ik zeg altijd als er een diertje bij ons dood is gegaan: nou, hij/zij heeft in ieder geval een
fijn leventje bij ons gehad en hij is nu op een mooie, vredige plek waar ie gelukkig is.
Het idee dat ze dan op een mooiere, veilige plek zijn waar ze het fijn hebben troost me dan toch wel een beetje  :-\

Geetje

Verdriet om het verlies van een huisdier is voor sommige onder ons net zo triest als het verliezen van een dierbaar familielid of geliefde. De regenboogbrug geeft mensen troost bij het verwerken van dat verlies..het idee dat je elkaar ooit weer gaat zien..ik geloof daar wel in. Niet in een hemel of zo...maar dat zielen zo sterk met elkaar verbonden zijn dat die uiteindelijk toch wel weer bij elkaar komen..op wat voor manier dan ook. Voor mij betekent het dat als ik sterf mijn ziel/geest langs de regenboogbrug zal komen waar mijn geliefde huisdieren op me wachten... klinkt allemaal zweverig...ik weet het...maar als dat toch troost geeft terwijl je nu leeft! Stel het is waar....dat zou zo mooi zijn.

Siempke

De regenboogbrug is een mooie gedachte.
iedereen bepaalt voor zich of die er in gelooft, maar voor 'mij' bestaat het.
het is een mooie gedachte.
ook ik heb niks met 'geloof'   ;)

Egel007

't Is maar net hoe je hierover denkt, hé. Ikzelf ben niet echt gelovig, maar ik geloof zeerzeker wel in het Hiernamaals.
Echter, voor mij gaan alle dieren, net zoals de mensen, naar de hemel. Maar wanneer andere mensen geloven in de Regenboog Brug, dan is dat een net zo mooie gedachte als de hemel (in mijn ogen).  :)

1972marloes

#8
Gewoon aan deze kant van de hemel is er een plek die de RegenboogBrug wordt genoemd.


CiteerWanneer een dier sterft, dat heel dierbaar is voor iemand hier, dan gaat dit huisdier naar de RegenboogBrug. Daar zijn grasvelden en heuvels en bossen voor al onze speciale vrienden zodat ze samen kunnen rennen, vliegen en spelen. Daar is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en behaaglijk.

Alle dieren die ziek of oud waren worden weer gezond en vitaal, zij die gewond of verminkt waren worden weer heel en sterk, net zoals wij hen herinneren in onze dromen van de dagen en tijden die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden, behalve voor een kleinigheid, ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest blijven.

Allemaal rennen, vliegen en spelen ze samen, maar er komt een dag dat er plotseling een stopt en in de verte blijft staren. De heldere ogen staan gespannen, enthousiast bevend over het hele lichaam. Plotseling verlaat het de groep, vliegend over het groene gras, dragen de vleugels het sneller en sneller.

Jij bent gezien en als jij eindelijk je speciale vriend ontmoet, omhels je elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht, je handen liefkozen de gemiste warmte en je kijkt opnieuw in de vertrouwde ogen van je geliefde vriend(in), die al zolang uit je leven weg was maar nooit uit je hart.

Dan gaan jullie samen over de RegenboogBrug om nooit meer gescheiden te worden...

ik vind het een troostende gedachte........................ :)



Caviaplanet

Ik geloof er niet in. Wel dat als een dier sterft, deze z'n rust vindt ergens in het hiernamaals. Net zoals bij mensen. Het lichaam is weg maar de geest is wel ergens. Dat zou je dan de regenboogbrug kunnen noemen als dat troost geeft.
Groetjes
Jolanda

Piknikki

Nadat ik een grasparkietje heb verloren, ben ik hier anders over gaan denken.
Voorheen zou ik hebben gezegd: ik geloof er niet in.
(Met een ingewikkelde reden die ook met religie te maken heeft, maar waar dit topic niet over gaat.)

Inmiddels heb ik besloten dat het voor mij niet belangrijk is over ik er wel of niet in geloof. Ik stel het niet voor als een plek, maar een gedachte. Een troostende gedachte om het verdriet van verlies te verwerken.

Wat er na een parkietendood is, dat weet ik niet, en kan ik lang over filosoferen voor mezelf. Maar uiteindelijk kom ik er toch niet uit.
Wel kan ik aan de overleden parkietjes denken, en hun mooie momenten in het leven herinneren. Dat is voor mij de RegenboogBrug. :)

Wouter

Deze woorden gelden ook voor mij. Ik ben ook een parkietje verloren, danwel weggevlogen, maar ook dat komt hard aan.

De regenboogbrug. Je gelooft erin of niet. Je ziet erin wat je erin wilt zien. Maar ik zie het vooral als een plek waar je je parkietje kunt herdenken. Een plaats waar ze de rust hebben die ze verdienen. Een plaats waar je ze altijd kunt vinden als je naar ze verlangt.

Een parkietje verliezen is vreselijk. De regenboogbrug helpt mensen om het verdriet te verwerken, of je er nu in gelooft of niet.

SjempieJ

Ik vind het een prachtig idee  ;D
ik vindt het fijn als je kunt overna denken waar je parkietje veilig zit  :-*
Het is gewoon Fijn  :-* :)

Groetjes

Pietje

ik vind het een heel mooie gedachte nu ik het heb gelezen.
het geeft je een gevoel van opluchting lijkt wel, dat ze van de lasten en pijn af zijn en het beter hebben.
ik geloof hier in, gewoon om te hopen dat mijn vogel vriendjes het beter hadden dan de pijn hier waar ik hoe erg het ook is niks aan kon doen  :-[
het gedicht is prachtig !     :)

valenta

Nu ik zelf een lief parkietje heb verloren is dit inderdaad een troost, het feit dat ze het nu goed heeft geeft mij een goed gevoel. Tevens dat zij op mij wacht bij de brug.

Zelf ben ik niet gelovig maar, inderdaad zoals er veel zeggen er is meer tussen hemel en aarde..
Ik hoop inderdaad dat de regenboogbrug hier onderdeel van uitmaakt.