moeilijke ademhaling

Gestart door snowwhite, augustus 18, 2007, 22:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowwhite

Het lijkt of mijn parkiet zoveel problemen heeft omdat ik ook een toppic op ziekten heb staan maar het komt omdat ik om elk wiesewasje ongerust ben want als er iets is MOET ik er wat aan doen!!!

Het gaat om het probleem dat sneeuwwitje afentoe ( ik heb het nu 2 keer gezien ) haar snaveltje om de 2 seconde afentoe wagenwijd opendoet alsof ze moeite heeft met haar ademhaling. Ik weet echt niet was het is maar misschien is het wel gewoon. willen jullie me helpen? :'(

Safrena

Hey snowwhite

Heeft je parkietje daarvoor een inspanning gedaan, zoals vliegen
Of ben jij met je parkietje op dat moment bezig geweest?

Bij de eerste vraag, kan ik je vertellen dat dit door de warmte en inspanning komt, dan doen ze dit wel een keer, en zetten ze ook hun vleugeltjes iets verder van hun lichaam. Ze doen dit om af te koelen

bij de tweede vraag kan ik je vertellen, dat dit kan komen door angst en/of stress. Ze gaan dan ook vaak heel strak in hun verenpakje gaan zitten

Kijk eens goed in huis hoe de luchtvochtigheid is. Deze kan momenteel hoog staan, waardoor het spelen en vliegen, ze snel een stuk warmer krijgen en zo gaan doen.

Als het geen van bovenstaande is, zou ik je parkietje vandaag extra goed in het oog houden, en morgen eventueel langs de vogelarts gaan

Vele groetjes

snowwhite

Oke ja dat zou kunnen maar het is vaak gewoon dat ze in haar kooi zit en ik kom de kamer binnen en dan doet ze dat dus. Ik denk niet dat ze dan bang is ant als ik tegen haar praat als ze dat doet komt ze gewoon kijken en gaat ze tegen me praten.
Ik zal het in de gaten houden.
xxx
  char;lotte

NaOmi_W

Vraagje: kan het niet een soort gapen of strekken van het bekkie (en dus de spieren) zijn?

Zie het de mijne ook weleens doen, maar verder komen ze niet over alsof ze iets aan de longen hebben.

rogierlommers

De vogel hier heeft het ook soms... meestal geef ik 'm dan iets water uit een glas en 't is over. (ook kan hij zelf in z'n kooi water drinken)

snowwhite

Tja ik weet het gewoon niet echt. Het ziet er heel vaag uit, niet perse of ze moeite heeft met de ademhaling maar .....nouja ik weet het gewoon niet maar ik denk dat het niet ernstig is, gewoon dat ze haar bekkie aan het strekken is ofzo. ::) bedankt voor jullie reacties ;D

Parkieten-Freak

Doet Croky ook wel eens. Hij spert zijn snavel dan heel ver open en doet hem weer dicht. Soms doet hij dat een keer of 3 achter elkaar.
Het is ook weer niet een soort van gapen, wat het wel is weet ik niet maar veel kwaad kan het niet lijkt me.