parkietje ziek??

Gestart door parkietencees, september 02, 2007, 22:28:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

parkietencees

Hallo allemaal, we hebben een jong koppeltje in juni gekocht. Het vrouwtje doet sinds gisteren raar.
Ze zit op haar stokje of hangt aan de kooi maar dan is het kopje schuin. Ik benaderde ze vandaag regelmatig en steeds weer kijkt ze als het ware van onderen af naar je. Zojuist zag ik haar op het stokje zitten en lijkt het wel alsof haar kopje 180 graden is gedraaid. De andere parkiet zit er normaal bij.
Ik heb een infrarood lamp op de kooi gericht om wat warmte te geven, maar wat heeft ze en wat kan ik er aan doen. Het is nog zo een jong diertje. Ze kwebbelt nog wel en eet en drinkt ook nog, maar zoals ze zit is het wel zielig voor haar.

Mars

Ga morgen even bij een vogelarts langs. Het klinkt als een afwijking aan de hersentjes of het evenwichtsorgaan en soms kan dat als gevolg van een virus gebeuren en is het daardoor behandelbaar. Wacht verder niet af, want dan is het mogelijk te laat!

Warmte en rust zijn op dit moment heel goed.

Sterkte er mee en laat even weten wat de vogelarts zegt.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietencees

Hallo Marcia
Het gaat al weer wat beter met ons parkietje. De infra rode lamp doet goed werk.
Gisteravond (zondag) zat ze nog echt heel erg raar op haar stokje, maar nu begint ze al weer een beetje
richting normale stand te komen. Ze is ook goed levendig en kwebbelt er weer lustig op los.
We houden haar wel heel goed in de gaten.
Maar ik begin er vertrouwen in te krijgen dat ze binnen enkele dagen weer gezond zal zijn.
Wat het is geweest en hoe het is gekomen blijft een raadsel.
Belangrijkste is dat de behandeling aanslaat en ze zienderogen opknapt.
Gelukkig maar....
Bedankt voor de steun
Cees

Sonja

Hoi Cees,

Het is fijn om te lezen dat je parkietje weer wat is opgeleefd door de warmte van de rode lamp.
Warmte doet veel goed, want zieke diertjes kunnen zelf hun temperatuur niet op peil houden en raken onderkoeld.

Toch is dit geen reden om te veronderstellen dat je parkietje nu hersteld is.
Ik wil je dan ook echt aanraden om toch een dierenarts in te schakelen.

Een parkietje wat zo vreemd op zijn stokje zit en zijn hoofdje zo gedraaid houdt, mankeert iets en wordt niet "vanzelf" beter, enkel en alleen door een infrarode lamp....

Groetjes, Sonja.