jop in de lappenmand en nu ?

Gestart door ilona27, augustus 16, 2007, 22:53:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilona27

kwam vanmiddag thuis en zag vier vrolijke parkieten,.......... echter 10 minuten later was dit over. ik hoorde een van de vogels naar beneden vallen en ging dus direct kijken. onze jop was aan de linkerkant zijn grote vleugelpennen kwijt (door de rui) en kon achter af niet meteen omgaan met het niet vliegen.

op eigen kracht is jop naar boven geklommen en ik zag meteen dat het mis was. direct dierenkliniek gebeld hier en op pad gegaan.

gelukkig geen gebroken vleugeltje maar wel behoorlijk pijnlijk. Heb nu een metacam oplossing voorgeschreven gekregen voor hem die wel schijnt te werken gelukkig.

echter onze jop zit nu in een aparte kleine kooi ivm de voorgeschreven rust die hij gekregen heeft. kooi heb ik bij een oom op kunnen halen en lenen, heb zelf een vrij grote kooi waar hij op dit moment geen rust in krijgt.

Dierenarts vind dat jop na 5 tot 7 dagen best terug mag in de voliere ( 165 hoog ) mits hij goed kan klimmen. jop zou goed kunnen gaan klimmen als hij dit doorheeft, aangezien ik een pop heb zitten die bij de kweker terug gebracht was met gewiekte vleugels. dit popje klimt als geen ander.

nu zit ik met het dilemma dat jop dit dus nog niet doorheeft en ik wil geen herhaling volgende week!
ik merk dat de andere drie vogels jop heel erg missen, twee popjes en een mannetje dus. wat ik ook best wel een dilemma vind.

het gaat nu nog goed met de popjes en een mannetje. heb een reserve grotere kooi klaarstaan voor het geval dat het mis mocht gaan met de twee popjes op een man.

wat zou het verstandigste zijn om te gaan doen??

ik had gedacht om jop als hij zich beter kan bewegen weer in de grotere kooi te zetten en hem laten wennen aan het klimmen, zodat de voliere niet meteen een grote stap zou worden.

echter als het met de twee popjes en het mannetje verkeerd gaat is die kooi dus bezet door een popje. kan ik jop dan bij het popje zetten? ik kan er voor zorgen dat zijn favoriete popje in die kooi terecht komt, echter dit is een pittige dame die zich niet veel laat zeggen.
krijgt jop dan wel de ruimte vraag ik me af om te leren wat hij zou moeten leren.

ik weet het even niet meer hoe te handelen .......


ilona

Safrena

Hey Ilona

Metacam is onstekingwerend en pijn stillend, vandaar ook dat jop zich nu beter zal voelen, omdat hij dus geen pijn heeft

Wat betreft de voilere
Dar zou ik hem pas echt in terug zetten, als hij goed kan klimmen enz...

Ik zou hem nu nog even de rust geven, die voorgeschreven is en binnen een paar dagen jop met zijn lieve popje samen zetten in de groter kooi.
Pas als hij echt goed kan klimmen, enz zou ik hem terug doen in de volere, bij zijn andere twee vriendjes.

Vele groetjes

ilona27

hoi safrena,

dank je voor je reactie!

zal over dag of 5 wat de dierenarts ook voorgeschreven heeft als het goed gaat jop en coco samen in de grotere kooi zetten. ik hoop dat hij het dan snel doorheeft hoe klimmen te werk gaat, en de voliere in kan. gelukkig is coco de beste klimmer en hoop dat hij het wel goed gaat leren.

gelukkig zaten ze al vrij lang samen, wat hopelijk een verschil maakt als ze allemaal in de voliere terug zitten.

en qua zijn vleugeltje hoop ik ook dat het niet al te lang duurt met de veren, ik zie de nieuwe veren al zitten gelukkig, groeien doen ze goed, wie weet vliegt ie binnenkort wel weer gewoon.

ilona

ilona27

gelukkig gaat het vandaag stuk beter met jop! hij klimt in hetkleine kooitje nu wel zelf gelukkig volgens mij gaat hij het doorkrijgen dat ie niet vleigen kan op dit moment.

het gaat me alleen aan het hart om jop te moeten pakken voor zijn medicatie, gelukkig is zoonlief niet in de buurt op dit moment. maakte gister mee dat jop zoon lief als vertrouwd persoon ziet en dat heeft voor mij toch wel weer een voorrdeel.

de drie andere parkietjes gedragen zich goed ondanks het feit dat het twee popjes met een man zijn, had ik niet verwacht. alleen op het moment dat jop uit hun blikveld verdwijnt zijn ze dus niet meer te houden, ............ ben benieuwd wat er gebeurt als jop terug de voliere in mag !!!!

hoop dat dit snel voorbij is allemaal, dat ze samen weer kunnen spelen en dollen en genieten .............

ilona