Timmy :'(

Gestart door Amber, augustus 17, 2007, 08:58:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Hoi Iedereen,
Jullie kennen me nog niet, maar ik wil even iets kwijt..

Ik heb het afgelopen anderhalfjaar stage gelopen op een kinderboerderij, daar hebben ze ook een voliere met onderandere parkieten. Ik dacht afgelopen maandag, ik ga weer es langs om bij alle dieren te kijken. Ik was meegereden met degene die moest werken, helemaal leuk om alle dieren weer te zien, maar toen we in de voliere kwamen, zagen we een parkietje 'dood' op de grond liggen. Oohw :( zei ik al.. maar we gingen het hok ik, bleek datti nog leefde! Het was een baby parkietje die uit het nest gevallen was! ( dat nest hangt op een hoogte dat ik (1.75 m) de onderkant kan raken als ik mijn armen omhoog doe) Hij had dus een enorme klap gemaakt! Ik heb het arme beestje gelijk gepakt, in een bak gedaan met nestspul, daaronder een plastic zakje(er was nix anders) met warm water datti lekker warm bleef gedaan.. We hadden daar geen speciaal voer, dus ik eivoer nat gemaakt en het zachtste proberen in zijn bekkie te spuiten. Ik had al besloten om hem mee naar huis te nemen en hem te verzorgen. Ik had mijn moeder gebeld of ze me eerder wilde komen halen, dan konden we naar de dierenwinkel eten voor m halen. Nou, wij dus eten gehaald.. Het was best lastig om hem te voeren want hij sliep eigenlijk heel de tijd, dus ik hem elk uur btje wakker gemaakt en geprobeerd dat spuitje in zijn bek te krijgen. Dat ging opzich wel..soms deed hij ook zijn bekje open (zoals voor zijn moeder) . Dinsdag, de 2e dag ging het al wat beter..hij bewoog wat, en zag er wat beter uit. zijn rechteroog was dik, dicht, zijn borstje zat helemaal onder het opgedroogd bloed. Toen heb ik een beetje geprobeerd met warm water het een beetje schoon te maken. Ik wilde niet teveel bij hem doen omdat hij zich waarschijnlijk nog niet helemaal top voelde natuurlijk. Al probeerde hij zich wel 'te wassen', en deed hij soms zijn vleugels lekker strekken. (hij kon alleen erg moeilijk zijn hoofdje omhoog houden) Woensdag ging het weer wat beter! Hij begon steeds meer geluid te maken! Dinsdag piepte hij af en toe,maar nu werd hij al een beetje brutaal! Hij was ook al snel verwend, als hij in zijn warme bedje lag, begon hij te roepen, dacht ik dat hij wilde eten, maar nee hoor, hij wilde gewoon vastgehouden worden! Ik liep dus bijna heel de dag met mijn Timmy in mijn hand. Savonds werd hij al zo 'brutaal' dat hij probeerde te klimmen. Hij probeerde met zijn snavel op mijn vinger te steunen, vleugels wijd als steun en zo probeerde hij vooruit te komen, wat steeds beter ging!
Woensdagavond ging ik nog even proberen hem wat schoner te krijgen. Ik had kamille thee gepakt ( ze zeiden dat dat goed was, voor dat oogje) en hij bleek het nogal lekker te vinden!! Hij kreeg zijn koppie zelf best goed omhoog en als ik een druppel op mijn vinger had, likte hij het en snel af en hij werd er helemaal druk door! Ik vond het super om te zien dat hij al zo verbeterde!
Donderdag ging het natuurlijk Nog beter..ik had hem smorges weer een beetje schoongemaakt, en hij was lekker bijdehand. Hij herkende me al! mijn broer zat even bij zijn bakje, omdat ik naar de wc ging, wastie helemaal stil..ik kom aan, begin te praten..en hij begon gelijk! Ik vond het helemaal leuk..
Ik zat op internet wat te zoeken voor parkieten, zo kwam ik bij deze site.. Zag allemaal leuke 'parkietenbomen' en dacht zo een ga ik ook maken als hij groter is! Ik zat nog te twijfelen of ik hem zou houden, of terug zou brengen. Ik zou hem supergraag willen houden, maar daar kandie lekker binnen en buiten vliegen.. Dan moest ik maar een hele grote kooi voor m hebben, en m er vaak uithalen!
Donderdag had ik zo'n leuke dag met hem! Hij ging goed eten! Hij wilde elk uur eten, dat gaf hij al aan! Hij deed ook steeds zijn mond open, of pakte het spuitje ongeduldig vast dat ik kon spuiten..
Savonds voor ik ging slapen had ik nog een hotpack warm gemaakt (hij lag heel de avond bij mij) en zijn bedje klaargemaakt. Om 4 uur snachts, begon hij te piepen.. ik dacht, zal ik hem eten geven? nee, dat doet zijn moeder snachts ook niet en dat heb ik al die dagen ook nog niet gedaan. Om kwart over 4 vond ik het toch zielig en heb hem gepakt. Hij werd al meteen rustiger. Lekker tegen me aan gehouden en toen gingdie slapen.. Ik probeerde hem 1 keer terug te zetten, maar hij begon gelijk dus ik dacht nee.. Hij vond het heerlijk om op mijn dekbed te liggen..dus ik een nestje in mijn dekbed gemaakt..kussens eromheen, hem erin gelegd.. en ja hoor hij ging weer piepen! Ik hem op mijn hand gelegd.. zelf gewoon gaan liggen en toen wastie weer rustig..maar ik kreeg om kwart voor 5 toch wel last van mijn arm! Ik hem in het holletje gelegd, en mijn hand voorzichtig over hem heen..dat vond hij na een paar keer piepen toch ook wel goed.. Ik was iets na 5e toch wel erg moe, dus had mijn hand weggehaald, want was bang dat ik in mijn slaap mijn hand te zwaar op m zou leggen..
Ik had hem gisteravond nog laat eten gegeven, dus had mijn wekker om half8 gezet om hem weer te voeren. Ik werd wakker..keek naar zijn holletje, maar hij lag er niet!! Keek ik verder opzij, wastie eruit gekropen die donder en op mijn dekbed gaan liggen waar geen handdoek lag..
Maar, ik kreeg de schrik van mijn leven!!! Hij reageerde niet!!! :( Ik begon gelijk te huilen, ik heb hem gepakt, geblazen, over hem heen gewreven, warm proberen te maken..geaaid.. maar het heeft niet geholpen  :(
Mijn kleine Timmy, waar ik al zo gek op was, was ineens dood  :(
Ik ben zo bang dat ik per ongeluk in mijn slaap hem heb gestikt ofzo..maar me moeder zegt, dat hij misschien van binnen toch niet helemaal in orde was door die val..dat hij ook daarom voor t eerst snachts zo aan t piepen was..
Ik heb een erg groot 2 persoonsbed, dus de kans dat ik bij hem in de buurt zou komen was al klein, maar ik ben toch Zo bang dat Ik hem misschien heb gestikt of iets..
Hij lag gewoon in mijn dekens, die zaten een beetje om hem heen gevouwd zegmaar, maar niet over hem heen! Hij was zo bijdehand, hij kruipte overal heen, kon aardig roepen.. Dan had hij toch wel geroepen?! Ik hoop dat ik het niet heb gedaan! Ik vind het al zo erg, die lieve vrolijke bijdehandte kleine Timmy.. :( De tranen blijven over mijn wangen rollen.. Ik had hem zo'n leuk leven willen geven!
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan waarom ik hem niet gewoon in zijn hokje heb gelaten, dan was dit misschien niet gebeurd!! Maar het ging altijd goed.. En ik vond het zielig..

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het even kwijt :( Ik baal hier zo van!!!!

Dit zijn foto's van gisterochtend..ik heb geen goede foto's van hoe goed hij was opgeknapt.. Op deze foto's zietie er nog wat slechter uit, omdat hij een beetje nat is omdat ik hem had schoongemaakt.. Ook jammer genoeg geen leuke foto's van zijn vrolijke hoofdje enz, maar dat zit in mijn gedachte en in mijn hart!

mijn lieve Timmy:
http://www.mijnalbum.nl/Album=4GMUNQJ4

Sommig foto's zijn niet zo scherp,maar voor een indruk..
Zijn rechteroogje was zijn 'slechte' oogje..

Liefs, Amber

Caradow

Altijd lastig zon kleintje..

Jammer dat hij het niet gered heeft :(

Mocht je zoiets nu weer tegenkomen, leg dan het jong eerst terug in het nest. Het kan er per ongeluk uit gevallen zijn!. Mocht het na terugleggen weer steeds op de grond terecht komen, dan is de kans groot dat moeder het verstoten heeft en meestal is daar dan ook een goede reden voor en heeft het kleintje soweiso weinig overlevingskansen.

Anita1983

Hallo Amber,

Welkom op het forum!

Wat ontzettend naar dat Timmy het niet overleeft heeft  :(
Het is verschikkelijk om een dierbaar vriendje te moeten verliezen...  :'(
Je hebt het met de beste bedoelingen gedaan!

Heel veel sterkte om dit verdriet te verwerken!

Liefs, Anita

Amber

Er hangen 3 nesten op rij, en hij lag tussen 2 nesten in vandaar dat we hem niet hebben teruggezet..
Ik had hem amper 5 dagen, maar ik mis hem Echt!  :( dat lieve vrolijke koppie.. Ik wou dat ik alles terug kon draaien! :(

Mars

Heel veel sterkte met dit verlies: je hebt je best gedaan.

Nog een tweede tip: parkietjes nemen vrij gemakkelijk adoptiekleintjes: dus als er ooit een parkietje in de steek wordt gelaten door zijn moeder en vader (bijvoorbeeld door overlijden, wegvliegen of niet voeden), dan kun je het kleintje bij een ander in het nestje plaatsen. Het liefste bij een nestje met kleintjes in dezelfde leeftijd. De overlevingskansen van een kleintje opgevoed door andere parkietjes is groter dan door mensen.

Je hebt alles gedaan wat je kon (en wist), erg jammer dat het niet gelukt is. Natuurlijk mis je hem nu erg.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..