Doosje waar parkietje inzit als je hem koopt.

Gestart door Zovie, augustus 14, 2007, 17:25:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zovie

Het is misschien een beetje gekke vraag.. maar kan iemand zon doosje laten zien waar je parkietje in zin als je hem koopt want ik zou het niet weten hoe het eruit zien. EN ik wil het zo graag weten zegmaar :$  :-* Ik stel me een klein doosje voor waar die helemaal strak in zit..
Alvast bedankt Kus vn mij.

1972marloes

 ;D in de dieren winkel kun je een doosje kopen 35 cent.
hij is dan groot genoeg voor de parkiet.
EEn cavia reiskooitje gaat ook prima met een theedoek erover zodat de vogel niet zo gestresst raakt

Zovie

Marloes of marlies ik weet het niet meer heb jij een foto van het doosje? :$  :-*
Als je hem niet heb ga ik morgen even kijken in de DW. (Dierenwinkel)
Groetjes, Mij.

roha

Hoi,

Mag ik vragen wat je met zo'n doosje wil?

Zovie

Voor als je hem koopt zegmaar.
Dat vroeg ik me af (H)
Ben nou eenmaal nieuwschierig :$:$

roha

Hoi Hoi,

Het doosje is niet groot, in de lengte kan de parkiet er net in en in de breedt is er enige bewegingsruimte.
Ik heb helaas geen foto voor je. Je kan gerust bij een dierenwinkel vragen of ze je zo'n doosje willen laten zien.
Zo'n doosje is in ieder geval niet geschikt om je parkiet op deze manier te vervoeren, kan erg veel stress opleveren.

Zovie

Neeeeeee daar wou ik hem ook niet voor gebruiken ik hebeen vervoers boxje gemaakt :)
Samen met mijn papa :)
Wat is ie toch sweet mwahhaa.
Ok. Ik denk dat als ik hem koop dat hij dan in mijn vervoers boxje gaat :)
Tenks .

roha

Nu maak je me nieuwsgierig, heb je een foto van jullie eigengemaakte vervoersbox?  :)
Op jouw avator staat een foto van een kooi, wordt dat het nieuwe huis van je nieuwe parkietenvriend?
Je kan eventueel de kooi meenemen en het parkietje daar direct al in doen, dat scheelt 2 keer vastpakken en dus minder stress.

Zovie

#8
Ik heb de foto ervan goede tip gaf je me over die kooi dat word het nieuwe huis van zelfs 2 parkietjes !

(er moetnog een stokje in en we doen er kippengaas in dat krijg ik vandaag)
En een andere doek want dat roze ding was alleen voor de foto dat is mijn pyjama   :-*

[verwijderd door de beheerder]

roha

 :D Ziet er goed uit hoor!
Lijkt mij wel geschikt om te gebruiken als vervoersbox.
Nee, die van de dierenwinkel zijn heeel anders.
Van dun karton en je moet hem eerst uitvouwen, zeg maar en klein dus.

Caradow

Jou vervoersboxje is totaal niet geschikt! Jou vogel zal zich hierin ernstig kunnen verwonden en ik raad je ten zeerste AF om dit te gebruiken, zowel als je je parkiet gaat halen als later.
Daarnaast is het kooitje dat je gekocht hebt voor je toekomstige vriendje ook behoorlijk aan de kleine kant...( of ik moet me heel erg vergissen in de maten van de kooi...)

Zovie

#11
De kooi lijkt kleiner op de foto hij is best groot zelfs :)
Groter dan de kooitjes inde dierenwinkel maar wel iets kleiner dan de kooitjes van ongv 80 euro.
waar aan kan hij zich verwonden?

Caradow

Citaat van: Zovie op augustus 14, 2007, 19:01:25

waar aan kan hij zich verwonden?

Waar moet ik beginnen.... De schroeven, het gaas de losse latjes...

Kom op, een transportboxje voor knaagdieren kost geen drol... Kies voor zekerheid en veiligheid

Zovie

#13
Ikga hem direckt bij het puin gooien :)
Maar denk je dat een kooitje
50x30x60 een te kleine kooi is?
Mij lijkt dat niet...

En als het te klein is wil je het dan eerlijk zeggen  :-*
Mijn moeder snapte alles, en zei dat we tegen die tijd wel verder kijken :):) Dus ik vervoer geen parkietje in dat doosje :D
Bedankt dat je even heb ingegrepen
Groetjes.

Berichtjes samengvoegd
gr Safrena

Caradow

Het kooitje leek op de foto kleiner. Dit is wel ok. Ga er wel vanuit dat wanneer jou toekomstige vriendje tam is hij ook regelmatig even los mag vliegen. (Ik ben zelf nogal erg van hoe groter hoe beter en het kan niet groot genoeg zijn)

Zovie

Tuurlijk mogen ze losvliegen.  ;D ;D
Maare ik ben 11..   over paar dagen 12 :-\ (SCHAAMSCHAAM)
En ik ben ook van hoe groter hoe beter maar mijn moeder vond het welheeeeeeeel erg duur.
Ik krijg het namelijk van mijn verjaardag deze kooi vas 60 euro en dat vond me ma wel genoeg  ;D ;D
Ik denk dat ik over 3 jaar  ofzo eentje koop van 100 euro :$ Dan werk ikvast wel! En ik laat hem elke dag rond vliegen want ik vind gewoon dat dat hoort :P Ik neem later heel veelparkietjes en dan wil ik net zo worden als jou of Sonja ofzo  :-*
Ik heb nog 100 woorden te typen maar ik hou er even mee op mwahah :$
Groetjes.

DarkWolf

Ik heb even enkele foto's van zo'n kartonnen vervoerboxje gemaakt.
Je parkiet heeft er inderdaad niet veel beweegruimte in, maar dat is ook niet nodig. Je gebruikt zoiets toch enkel om je parkiet van de kweker naar je thuis te vervoeren, voor de rest zou ik het toch niet gebruiken. Als je een vervoerbox zoekt voor bij bv de vogelarts langs te gaan, dan zou ik voor een knaagdierenbox te gaan.

[verwijderd door de beheerder]

Zovie

Dankjewel, het is inderdaad niet een zeer groot doosje..
Heb jij Falkor toen je hem kocht daar in gehad?
Groetjes Z.

DarkWolf

Ja Falkor zat daar in :) Daarom ook hou ik het bij, herinneringen :D
Maarja, hij heeft er 'maar' een uurtje ongeveer ingezeten. Gewoon de autorit van de kweker tot thuis en dan kon hij meteen in zijn kooi. Voor de rest gebruik ik het ook niet, het is mooi terug dichtgeplakt aan de zijden en ik bewaar het in zijn doos (doos waar zijn eten, extra speeltjes,... inzitten).

Caradow

Op zich vind ik persoonlijk een dergelijk vervoersdoosje juist voor zo'n eerste grote verhuizing voor de vogel wel erg prettig. Ze kunnen zich er niet in verwonden en ze kunnen ook niet veel zien, waardoor de stress, die ze toch wel hebben toch nog enigszins beperkt blijft.

Voor vervoer in de toekomst, naar eventueel dierenarts of vakantie adres is een echt vervoersboxje of kooitje prettiger. Dan is de vogel inmiddels wel aan de eigenaar gewent die hem geruststelling bied.

Zovie

Bedankt voor jullie reactie's ik denk dat ik gewoon zo'n vervoersdoosje van 35 cent koop want de dieren winkel is om de hoek 1min van mijn huis. De kooi staat nu al klaar ik krijg hem 31 aug ( mijn verjaardag ) En heb er super zin in ! Groetjes mij.


Zovie

#22
caradow hoe oud was jij toen je je eerste parkietje kocht  :-\
Kus.

Let erop dat dit geen chatten gaat worden, daarvoor hebben we de chatroom ;). Gr. Ingrid

Zovie

is mijn kooi wel groot genoeg voor 2 parkietjes 50x30x60
Ik hoop van wel...
Mail me back pleas!


roha

Ach, ik heb de foto van het vervoersboxje nu pas vergroot en zag direct wat Caradow schreef.
Nou ik zal de volgende keer eerst maar eens de boel vergroten  ::) haha

In ieder geval hoop ik dat het maar snel 31 augustus wordt voor je.

ashley

hallo,

leuk dat je je parkietje bijna krijgt.
maar als ik een parkietje koop kreeg ik altijd gewoon het doosje,
die hoef je namelijk helemaal niet te kopen.

groetjes ashley

Zovie

De eerste reis gaan ze in een kartonnendoosje!
Punt uit >:( Grapje :)  ;D

Corien

Zo'n doosje krijg je gratis hoor, als je een parkietje koopt. Alleen als je een losse wilt hebben, moet je er voor betalen. Voor niks gaat de zon op.