HOE NAAR M'N HAND LATEN KOMEN

Gestart door WOLF, augustus 14, 2007, 12:36:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WOLF

HALLO
IK HEB PAS GELEDEN TWEE PARKIETJES GEKOCHT ;D, ZE ZIJN NU EEN WEEK OUD
ZE KOMEN ALLEEN OP MIJN HAND ZITTEN ALS ER TROSTGIERST OP LIGT, HOE
KAN IK ZE OP MIJN VINGER LATEN KOMEN ZONDER DAT ER TROSTGIERST OPLIGT?
ZODRA ZE OP MIJN VINGER STAAN VLIEGEN ZE ER GELIJK WEER AF. 
WAAROM DOEN ZE DAT?

GROETEN WOLF

Sonja

Hoi Wolf,

Welkom op het forum. :)

Ik denk dat je bedoelt dat je je parkietjes een week hebt, ipv dat ze een week oud zijn. ;)

Een week is niets, het is al heel wat dat ze nu al op je hand durven te zitten.

Het is al heel erg vaak geschreven: Tam maken is een kwestie van geduld, geduld en nog eens geduld. ;)

Trek er gerust de nodige weken, zoniet maanden voor uit.
Na een weekje kun je nog niet veel verwachten.

Het is logisch dat je parkietjes nu nog niet op je vinger komen zitten, dat is nu nog te eng. ;) Ze moeten nog meer vertrouwen in je krijgen.

Gewoon door blijven oefenen, en de tips opvolgen die op de site staan:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel succes. ;)

Oh ja...Zou je de volgende keer geen hoofdletters willen gebruiken?

Groetjes, Sonja.


ashley

hallo,,

dit schreef ik in een ander topic van mezelf:

ik moet wel veel geduld hebben bij Miloe, maar daar door gaat het al wel hartstikke
goed met tam maken.
maar ik heb ook een tip voor degene die hun parkietje ook tam proberen te maken.
want Milloe heeft een speeltje in haar kooitje met aan de onderkant een belletje waar
ze helemaal gek van is.
en ik heb nog zo'n speeltje maar die hangt niet in haar kooi, die hou ik dan namelijk vast,
en dan schut ik daar een paar keer mee en dan gaat het belletje rinkelen en dan komt
Miloe er gelijk aan vliegen om op mijn hand met dat speeltje te spelen.
en als ze het dan zat is springt ze uit haar zelf op mijn schouder.
dus dat was eigenlijk een tip dat je je parkietje kunt lokken met hun favoriete speeltje.
bij Miloe lukt het goed en ze word steeds tammer.

misschien kun je dit ook een paar keer doen dan krijgt het parkietje namelijk steeds meer
vertrouwen in je, want dan denken ze hé die hand is niet stom de eene keer krijg ik er eten
van en de andere keer kan ik er spelen.
en je moet gewoon erg veel geduld hebben, je hebt ze nog maar een week, dat is toch
niets

groetjes ashley

1972marloes

probeer het eens met verst peplukt graszaad onze kwienie vind dat geweldig.
en hij krijgt het nogsteeds alleen uit de hand
Niet naast een druke weg plukken maar in een achtertuin of in het bos waar niet te veel honden lopen en goed wassen

DarkWolf

Weet je, ik vind het al heel knap dat je parkieten na 1 week al op je vinger komen! Dat ze er meteen weer afvliegen is niet zo erg, je hand/vinger is namelijk iets engs in hun ogen. Gewoon geduld hebben en dan komt het zeker allemaal goed :D

maxim

heyy zelf krijg ik een dwergpapegaai mogren maar heb nog een tip voor u ik kreeg deze tip van de dierenwinkel dat wat je ook kan doen is een nat   washandje je zet ja hand erin so een 10minute dan zet je de washand in zijn/haar kooi het spreid namelijk je geur over de kooi en dan wennen se aan je geur en sijn als goed is minder bang morge koop ik me dwergpapegaai bij de buren das een ervaren kweker.


veel succes en vind het zelf ook spannend of het mij ook zal lukken

Safrena

Citaat van: maxim op augustus 16, 2007, 09:49:17
heyy zelf krijg ik een dwergpapegaai mogren maar heb nog een tip voor u ik kreeg deze tip van de dierenwinkel dat wat je ook kan doen is een nat   washandje je zet ja hand erin so een 10minute dan zet je de washand in zijn/haar kooi het spreid namelijk je geur over de kooi en dan wennen se aan je geur en sijn als goed is minder bang morge koop ik me dwergpapegaai bij de buren das een ervaren kweker.


veel succes en vind het zelf ook spannend of het mij ook zal lukken


Hey Maxim

Dit is een hele leuke tip als je een hond hebt. ;D
Een parkietje werkt niet met geuren, zij ruiken namelijk niet zo sterk als een hond.

Met een parkietje moet je gewoon heel veel oefenen, nooit ergens voor dwingen,alatijd op een rustige manier en altijd belonen als ze iets doen wat jij wil, hoe klein het ook is.
Je moet het vertouwen van je parkietje krijgen, en dat kan alleen door bovenstaande zin

Vele groetjes

maxim

hoi hoe ik het heb gedaan was met een soort handsgoen met  bubbletjes op zitten om niet te glijde *(was van me sus voor het  pony rijde)* en dat vond ie wel leuk en liet hem even knabbele dan doe ik me hand iets verder dan komt ie op je hand
so doe ik het om ervoor te zorge

Anita1983

#8
Waarvoor te zorgen Maxim??? Dat de geur zich verspreidt?

De beste manier om je parkietje handtam te maken, is gewoon met je blote handen.
Dit is het prettigste voor je parkietje en op deze manier went hij goed aan je handen.
Als je parkietje in je hand bijt, kun je rustig "nee" zeggen, zodat je hem leert dit niet te doen.
Het is even tanden op elkaar en net doen of je het niet voelt  :P
Want het is belangrijk dat je parkietje merkt dat het geen effect heeft. Wanneer je je handen terugtrekt of gaat roepen, denkt je parkietje dat hij er iets mee bereikt (hé, als ik bijt gaat zijn hand weg...) of dat het een spelletje is.. Wees hier dus voorzichtig mee ;)

Liefs, Anita

PS. MSNtaal wordt op dit forum niet toegestaan (zie forumregels)...
Dus zou je de volgende keer geen msntaal willen gebruiken?
Groetjes, Anita

Dnietie

Heb nou ongv. 2 maanden een 6 maanden oud parkietje..
ik ken m nu 'eindelijk' aaien en hij gaat ook sneller op je vinger zitten (helaas nog niet helemaal uitzichzelf)
maar als ik mijn hand bij zijn spiegeltje leg gaatie toch wel op mijn hand zitten  :D..

Nou heb ik 'm net even laten vliegen, wat uiteraard stuntelig ging en niet zonder de nodige botsingen, maar hij heeft het overleeft..
Hij heeft een uur op een oude grote verjaardagskaart van me gezeten, toen ik het toch echt vond dat hij zijn kooi in moest, ik heb mijn vinger voor hem gehouden en nadat ie dattie een paar keer weg heeft geprobeerd te vliegen, vondtie mijn hand toch niet zo eng meer en heb ik m makkelijk in zijn kooi kunnen doen..

8)

ik ben nu zooo blij  ;D