Snel tam maken?

Gestart door RyaNn, augustus 14, 2007, 11:24:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RyaNn

Hallo allemaal,

ik ben er weer naar een paar jaar hier niet te zijn geweest, na het overlijden van me lieve schatje.. Kayra ..
wil ik even zeggen dat ik binnenkort (heel misschien)... weer een grasparkietje wil..

het liefst wil ik eentje die heel tam is, en zodat ik hem lekker kan aaien en vanalles mee kan doen. wil ook proberen dit parkietje te laten praten!!

heeft iemand nog tips hoe ik een parkiet snel tam kan maken zodat ie snel leert praten..

en misschien nog wat leuke namen...

Topic gesplitst.
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi RyaNn,

Leuk dat je weer een grasparkietje wilt aanschaffen! :)

Je kunt een parkietje echter niet "snel" tam maken.
Tam maken vraagt veel tijd en vooral: veel geduld!
Er zijn nogal wat mensen die zich daarop verkijken.
Tam maken gaat niet zomaar, het vergt de nodige weken, zo niet maanden. Het is goed om je dat van tevoren goed te realiseren, om teleurstellingen te voorkomen.

Ook moet je je goed bedenken dat lang niet ieder parkietje leert praten. Het hangt ook af van het karakter van het diertje.
Vraag je daarom van tevoren af of je het een probleem vindt als jouw parkietje straks misschien wel helemaal niet gaat praten, of je hem/haar dan net zo lief vindt.

Ook aaien vinden lang niet alle parkietjes fijn, ook niet als ze verder wel tam zijn.

Veel mensen willen TE snel, TE veel. Ze hebben vaak te hoge verwachtingen.
En dat is erg jammer, want met veel tijd, liefde en geduld kun je ontzettend veel bereiken.

Maar het gaat niet van de ene op de andere dag, en ook niet van de ene op de andere week....

Voor leuke namen kun je hier eens kijken:
http://parkietenfreak.nl/r-namen.php
en hier:
http://www.birds-online.de/namenstatistik/statistik.php?lang=de

Groetjes, Sonja.

RyaNn

bedankt voor de tips.. als ik een grasparkiet heb.. en hij/zij wil niet praten vind ik hem nog altijd netzo lief want me vorige kon ook niet praten maar wel telefoon, koffiezetapparaat enzo nadoen.. en het was een lieve schat..

ik ga druk kijken naar de namen!! je zult het wel van me ho0ren als ik een parkietje heb.. en natuurlijk zullen de foto's vanzelf wel verschijnen!!

veerle

tam maken = vertrouwen winnen
en een nieuw persoon moet opnieuw vertrouwen winnen.
met veel geduld krijg je veel in de plaats

Caviaplanet

Volgens mij is de kans heel klein dat poppen leren praten. Mannetjes kunnen het wel, maar ook niet allemaal gaan ze dat doen. Ik was zo gelukkig dat ik er ooit eentje had, die woordjes zei en een zinnetje. Helaas is hij niet oud geworden. Hij was geweldig.
Veel succes met de aanschaf van een parkietje.
Groetjes
Jolanda

Sonja

Hoi Jolanda,

Dat klopt niet hoor. ;)

Popjes kunnen net zo goed praten leren als mannetjes.
Ik heb zelf een popje en een mannetje en ze praten allebei de oren van mijn hoofd. ;D

Het is wel zo dat niet ieder parkietje zal gaan praten.
Dat heeft echter niets met het geslacht te maken, maar des te meer met het karakter van het vogeltje. ;)

Groetjes, Sonja.