Voerbakje waar mijn grasparkietjes in vallen.

Gestart door Parkietjuh, augustus 13, 2007, 19:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietjuh

Hoi,

Ik heb een nieuwe mooie grote kooi gekocht omdat ik een 2e parkietje erbij heb gekocht.
Toen vond ik de andere kooi te klein.
Wat alleen nu het probleem is : De voerbakjes zijn een beetje te diep, ze vallen hier in en kunnen hier niet meer uit.
Wat kan ik hieraan doen? Iets onder in gieten/leggen?
Nieuwe voerbakjes passen helaas niet op deze kooi.
Het is best wel dringend, want ik wil niet hebben dat ze dadelijk echt vast komen zitten en ik ben er op dat moment niet bij.

Groetjes

Sonja

Hoi Parkietjuh,

Je kunt losse voerbakjes kopen, die je voor elke kooi kunt gebruiken. Ze zijn aan de binnenkant van de kooi te bevestigen, en zijn gewoon 'open'.

Voor dit moment kun je een schoteltje oid op de bodem zetten met wat voer erin.

Ik zal een afbeelding toevoegen van de voer/drinkbakjes die ik bedoel.

Groetjes, Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

Parkietjuh

Daar had ik inderdaad ook al aan zitten denken, maar die voerbakjes zitten er dan nog in de kooi.
Dan kruipen ze er alsnog in. En als ik het voerbakje er af haal zit er een gat in de kooi waar ze uit kunnen klimmen.
Dus kan ik het misschien niet opvullen met iets het voerbakje?

Gr Nick

au

Hoi Nick,

Misschien kun je de voerbakjes vullen met beukensnippers, of andere grondbedekkers (vogelzand, korrels...). Zo kunnen ze er in ieder geval niet meer invallen en het lijkt me niet schadelijk voor hun, want immers ligt het op de bodem ook en wroeten ze daar ook rond. Of je zou iets moeten verzinnen om de gaten dicht te maken, bv door plexiglas om de kooit te doen. Plexiglas is doorzichtig, makkelijk schoon te maken en je kunt het zelf vrij makkelijk in model snijden.

Met een btje creativiteit moet het lukken...

Veel plezier met je parkietjes!

Groetjes,
Au

Ingrid

Er zijn bij dierenspeciaalzaken speciale afdekklepjes te koop om de openingen mee af te sluiten ;).

Sonja

Hoi Nick,

Normaal gesproken zitten er klepjes aan vast, die je vast kunt klikken als je de voerbakjes eruit haalt.
Anders zouden je parkieten immers ontsnappen als je ze nieuw voer en drinken geeft.

In de dierenwinkel (hier tenminste) zijn dergelijke klepjes ook los te koop. Als je ze niet kunt vinden, kun je ernaar vragen aan de winkelier. Ze kunnen ze namelijk ook los bestellen.
Wel belangrijk is dan dat je vertelt welke kooi je hebt. (merk, type)
Want er zit nogal verschil in bij de diverse kooien.

Groetjes, Sonja.

Oh, sorry Ingrid, we waren tegelijk. ;)

Parkietjuh

Hoi,

Met beukensnippers of dergelijke zal wel lukken inderdaad, maar dat moet ik dan elke dag vervangen worden doordat de schilletjes achterblijven. ( Niet dat dit een probleem is :-) )
Het volgende is het merk van de kooi :

Merk : Ferplast, new pet generation
Ibiza Open.

Maten : 49.5 x 30 x 69

Weten jullie misschien hier nog iets voor?
Iets wat er blijvend in kan blijven liggen?
Ik zat te denken aan cement er in gieten :-) of gips :-) maar dat is misschien schadelijk voor het parkietje.

Groetjes Nick

Ingrid

@Parkietjuh, Sonja bedoelt dat je met die gegevens over de kooi in de dierenzaak moet vragen naar welke afdekklepjes je moet hebben ;).

Parkietjuh

O, haha sorry  8)
Maar kan ik er gips of cement op de bodem van het voerbakje gieten zodat het voer wat hoger ligt :-)

Gr Nick
ps : Mijn 2 parkietjes kunnen het samen super vinden en vinden hun kooi super gezellig :-)

Mars

Mijn vader heeft ooit eens een stukje hout netjes op maat gezaagd, omdat hij het maar zielig vond dat ik zo 'weinig' zaad in het bakje deed (om selectief eten te voorkomen) en mijn parkietje dan zo diep moest bukken. Dus dat is misschien een idee: wel even netjes splintervrij maken en dus glad afronden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkietjuh

:-) ok bedankt
Dus jullie weten niet of het schadelijk is :-)

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkietjuh

Oke, bedankt vast.
Dan wacht ik nog even op andere reacties :)

Kahlan

#13
Wij hebben deze voerbakjes aan de kooi hangen. Passen volgens mij overal tussen (bij horizontale spijlen)

http://lovedrunk.web-log.nl/lovedrunk/images/kooi_5.jpg

Hoop dat het een beetje duidelijk te zien in (van internet afgeplukt) en volgens mij kan je die overal kopen. Er kan maar een klein laagje in.
Als waterbakje hebben wij er zo een die Sonja voorstelt.

groetjes

*edit* Sorry, ik zie nu pas dat je het over het gat hebt wat overblijft als je de bakjes weghaald, daar zou ik inderdaad dan plexiglasplaatje voor laten maken of iets dergelijks.

Parkietjuh

haha oke :-)
Bedankt vast.
Kijk vandaag toch even voor de zekerheid in de dierenwinken :-)