Te koop: Kooi

Gestart door Vogelfreak0, juli 28, 2007, 19:10:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogelfreak0

Hoi,

Ik heb een vogelkooi te koop. Ik wil namelijk een nieuwe kooi kopen, en misschien heeft iemand anders er nog plezier van. De kooi heeft uitschuifbare laden en er zitten ook enkele accessoires bij, zoals een drink- en etensbakje, nog een bakje (bijv. voor fruit), vogelbadje, schommeltje, zitstokken, enz. De kooi staat ook op marktplaats.nl, dus voor foto's en dergelijke:


http://dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/106248146-vogelkooi-30x50cm.html?adcode=fe291169892d980af23528d99453c242


P.S.: Ik woon in Hoevelaken, omgeving Amersfoort  ;)

Vogelfreak0

Ik heb de advertentie opnieuw geplaatst, dit is de nieuwe link:

http://dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/107420960-kooi-30cmx50cm.html?adcode=87e051a0a795ca5f10ea18cd2d5c114f

(Ik kan het berichtje niet meer editen, dus sorry voor de dubbelpost)

Caradow

Hier zul je niet zo makkelijk een ronde kooi kwijtraken. Iedereen hier weet dat een ronde kooi helemaal niet goed is voor vogels ;) Daarnaast is hij (in mijn ogen) veeeeeeeeeeel te klein

DarkWolf

Citaat van: Caradow op augustus 11, 2007, 15:54:52
Hier zul je niet zo makkelijk een ronde kooi kwijtraken. Iedereen hier weet dat een ronde kooi helemaal niet goed is voor vogels ;) Daarnaast is hij (in mijn ogen) veeeeeeeeeeel te klein
En als ziekenkooi of dergelijk? Als ik een 2e parkiet koop, koop ik ook een extra kooi, sowieso wil ik ze de eerste dagen/weken gescheiden houden tot ik de nieuweling beetje aan me heb laten wennen. En nadien wordt de 2e kooi een ziekenkooi, maakt het dan zoveel uit dat die kooi dan rond in? Oke, een ronde kooi is niet goed maar puur voor wenning en ziekenkooi kan ze toch perfect dienen? Of niet...Wil ik wel graag weten voor ik een 2e parkiet aanschaf (als het er ooit al van komt ???)

Caradow

#4
Het grote nadeel van een ronde kooi is dat die geen hoeken heeft en de vogel dus niet voor zijn gevoel veilig in een hoekje kan gaan zitten. Ik zou dan liever als zieken/nood/wen kooitje een andere kleine goedkope kooi kopen.

(en nu komt er een moderator die vraagt ons alleen hier te reageren indien we belangstelling hebben, dit is tenslotte het prikbord ;) Sorry!)

Yeps  :P  Bij deze dus ;)

karin v h

Het is trouwens geen parkietenkooi - de tralies lopen in de lengte. Dus een parkietje kan niet lekker klimmen.
Groetjes karin

DarkWolf

#6
Citaat van: karin v h op augustus 11, 2007, 19:13:00
Het is trouwens geen parkietenkooi - de tralies lopen in de lengte. Dus een parkietje kan niet lekker klimmen.
Groetjes karin
Goeie opmerking ;) Had ik even niet op gelet.
Ik heb btw wel een kooitje op het oog, voor moest er een 2e parkiet komen..


Mensen, zoals Ingrid al aangaf
in het prikbord enkel te reageren indien er belangstelling is
gr Safrena

Vogelfreak0

Nee, klopt, hij is niet geschikt als permanente kooi. Je kan hem wel voor transport, zieke vogels, en dergelijke gebruiken. Hij is wel geschikt als kanariekooi (kanaries klimmen niet).