Is Yuka ziek?

Gestart door Siempke, augustus 12, 2007, 12:30:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siempke

Hoii iedereen, helaas heb ik gemerkt dat bij Yuka de veren niet meer zo goed zitten :(.
Ze is 8 weken en 2 dagen oud.
Kijk even naar de foto's, hopelijk is Yuka niet ziek.. :(
Helaas zijn de foto's niet super. Aangezien ze even met de webcam zijn gemaakt..


Ik heb het vooral over Yuka's staartveren. [ of hoe je dat ook noemt ]


[verwijderd door de beheerder]

Caradow

de foto's zijn TE onduidelijk om er iets over te zeggen.
kun je uitleggen wat er niet goed is?

Siempke

Citaat van: Caradow op augustus 12, 2007, 12:36:52
de foto's zijn TE onduidelijk om er iets over te zeggen.
kun je uitleggen wat er niet goed is?

Nou bij Yuka zitten de veren bij de staart niet meer zo mooi bij elkaar, ze zitten een beetje van elkaar af, en ze horen toch niet vn elkaar af te zitten?

hij lijkt de laatste tijd ook meer opgewonden of boos dan zet die z'n kopveren op.

Verder doet die best wel normaal, hij lijkt ietssie boller te zitten, afentoe maar dat kan ook zijn omdat die moe is, laatste dagen pas om 23:00 naar bed gegaan en hun dus ook.. niet express maar dat gebeurde gewoon.
Gr. Simone

Siempke

Echt, d'r veren zitten bij zijn staart niet meer goed.. :(
Zou die ziek zijn?  :(

ilona27

hoi,

eet je parkiet nog voldoende?

speelt je parkiet nog voldoende?

kwettert je parkiet nog voldoende?

zit je parkiet alleen maar stil ? en bol?

eet je parkiet niet goed meer?

het zou kunnen dat je vogel aardig aan het wennen is ! is je vogel in de rui? verliest hij/zijn toevallig meer veertjes?

zijn allemaal redenen die mee kunnen tellen over het gedrag van je vogel en het wel of niet ziek zijn van je vogel.

de fotos zijn inderdaad onduidelijk om iets goed te zien.

ik zag op een van je fotos dat de vogel vloog ....... kan het verkeert gezien hebben, maar wanneer een vogel vliegt gaan de veertjes bij zijn staart inderdaad uit staan en zitten ze anders als wanneer je vogel niet vliegt ................

mocht je ondanks alles nog zorgen hebben is het misshcien het beste dat je toch de vogelarts even belt ?

al denk ik dat het misschien niet nodig is omdat je beschrijft dat je vogel  wel opgewonden en boos reageert. vrij normaal lijkt mij aangezien je vogel nu wat losser komt nu de omgeving wat bekend begint te worden. nu ga je het karaktertje van je vogel leren kennen!

ilona

Sonja

Hoi Simone,

Hierbij wil ik je een handige link geven, waar je op moet letten/aan kunt zien of je parkietje ziek is, of niet:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,1803.0.html

Ik kan op de foto's niet zoveel zien, ze zijn te onduidelijk.

Groetjes, Sonja.

Siempke

#6
Citaat van: ilona27 op augustus 12, 2007, 21:10:35
hoi,

eet je parkiet nog voldoende?
Ja Yuka eet nog steeds goed.
speelt je parkiet nog voldoende?
Ja
kwettert je parkiet nog voldoende?
Ja :P en niet zo'n beetje ook
zit je parkiet alleen maar stil ? en bol?
afentoe, niet te vaak..
eet je parkiet niet goed meer?
jewel hij eet nog goed
het zou kunnen dat je vogel aardig aan het wennen is ! is je vogel in de rui? verliest hij/zijn toevallig meer veertjes?
Nee hij is niet in de rui. Dat kan pas als ze 3 a 4 maanden zijn toch?
Ze zijn vanaf aanstaande 16. augustus 1 maand.


zijn allemaal redenen die mee kunnen tellen over het gedrag van je vogel en het wel of niet ziek zijn van je vogel.


de fotos zijn inderdaad onduidelijk om iets goed te zien.

ik zag op een van je fotos dat de vogel vloog ....... kan het verkeert gezien hebben, maar wanneer een vogel vliegt gaan de veertjes bij zijn staart inderdaad uit staan en zitten ze anders als wanneer je vogel niet vliegt ................

mocht je ondanks alles nog zorgen hebben is het misshcien het beste dat je toch de vogelarts even belt ?
ja we kijken het even aan..

al denk ik dat het misschien niet nodig is omdat je beschrijft dat je vogel  wel opgewonden en boos reageert. vrij normaal lijkt mij aangezien je vogel nu wat losser komt nu de omgeving wat bekend begint te worden. nu ga je het karaktertje van je vogel leren kennen!
maar dan is het toch raar, want nu lijkt haar staart wel op het einde in 2e gesplitst.. niet de hele staart, maar wel het onderste stukje ervan. [ als je snapt wat ik bedoel ]

Citaat van: Sonja op augustus 12, 2007, 21:51:38
Hoi Simone,

Hierbij wil ik je een handige link geven, waar je op moet letten/aan kunt zien of je parkietje ziek is, of niet:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,1803.0.html

Ik kan op de foto's niet zoveel zien, ze zijn te onduidelijk.

Groetjes, Sonja.

Harstikke bedankt Sonja, ik zal de link is bekijken. ;)

Groetjes Simone

Siempke

Citaat van: Siempke op augustus 12, 2007, 23:09:52
Harstikke bedankt Sonja, ik zal de link is bekijken. ;)

Groetjes Simone

Oh met de leeftijd zat ik er volgens mij naast, ilona.
Yuka = van 16-6-2007
Yana = van 14-6-2007

Groetjes

Safrena

Hey Siempke

Ik zat al te denken,  1 maand, dan zijn die veel te jong en zouden ze nog in het blok moeten zitten ;)
Ze zijn beiden, twee maand (8à9 weken) dus kunnen ze zeker we in de rui zijn

Als ze lekker aktief zijn, goed eten, spelen enz... kortom geen enkel ziekte symptoom hebben, zou ik het gewoon aankijken.

Het is best mogelijk dat ze staat een beetje gespitst is omdat de andere er mee gespeeld heeft, of omdat je parkietje misschien door te spelen ergens met de staart heeft tussen gezeten

Vele groetjes

Siempke

Citaat van: Safrena op augustus 13, 2007, 10:15:36
Hey Siempke

Ik zat al te denken,  1 maand, dan zijn die veel te jong en zouden ze nog in het blok moeten zitten ;)
Ze zijn beiden, twee maand (8à9 weken) dus kunnen ze zeker we in de rui zijn

Als ze lekker aktief zijn, goed eten, spelen enz... kortom geen enkel ziekte symptoom hebben, zou ik het gewoon aankijken.

Het is best mogelijk dat ze staat een beetje gespitst is omdat de andere er mee gespeeld heeft, of omdat je parkietje misschien door te spelen ergens met de staart heeft tussen gezeten

Vele groetjes

Ja Yuka zit vaak met zijn staart tussen de tralie's van de kooi.
Kan dat het zijn? :-\

Ok, ik was echt even bezorgt, gelukkig is die naar wat ik hier lees meschien inderdaad niet ziek. We kijken het even aan..
Maar ik ben toch blij dat ik het even heb gevraagt, voor de zekerheid.

Groetjes ... Simone