Parkiet wil niet in het badje!

Gestart door speedytje, juni 14, 2007, 21:22:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedytje

Speedy wil niet in het badje... Kan ik hier iets aan doen? Of houdt hij er niet van?

Scotty - Keecko

Hoi speedytje,

Geef Speedy de tijd, dwing hem niet.

Het ene parkietje houdt van badderen, terwijl een ander parkietje er totaal niets van wil weten ;)

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je tips, zoals in dit topic.

Groetjes, Ilse

Mars

Er zijn meerdere waterpret methodes, maar je moet je parkietje vooral niet dwingen en de tijd gunnen.

je kunt een schaaltje met water neerzetten (bordje met licht opstaande rand), hem op je hand meenemen naar de kraan (dun straaltje) of de (schone!!!) plantenspuit op verstuifstand zetten. Sommige parkietjes houden niet van water, anderen moeten het even ontdekken.

Groeten Marcia

Heel goed Ilse, ik had net een antwoord getypt :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

speedytje

Dwingen, dat doe ik zeker niet... Ik denk dat ik het maar bij de planenspuit houdt

Annika

mijn parkietjes badderen ook niet en de plantenspuit vinden ze helemaal vreselijk. Joey vind het alleen af en toe lekker onder een straaltje uit de kraan te badderen zoals gisteravond, maar meer dan dat zit er hier (nog) niet in.

speedy

Speedy is ook niet helemaal dol op de platnenspuit... Maar ik spuit zeg maar net boven hem dat het als nevel neer komt. Dat is veel beter!

annievvv

Ik had speciaal een badje gekocht,en het aan de kooi gehangen,maar volgens
mij zijn die alleen voor kanaries bedoeld.Ze gaan er nadanoppes niet in. Dus om
de paar dagen spuit ik ze nat met de plantenspuit.Heeft er niet iemand een
goed trucje om ze in het badje te krijgen?

Sonja

Hoi annievvv,

Als je parkietjes er echt niet in willen, is het beter om ze niet te forceren het toch te doen.
Sommige parkietjes houden er gewoon niet van, je kunt ze niet dwingen.
Geef je parkietjes wel de tijd om even te wennen aan het badje.

Zoals hierboven al geschreven, kun je ook andere manieren uitproberen, zoals de plantenspuit (op de nevelstand). Let er daarbij wel op dat je van bovenaf sproeit.

Een van mijn parkietjes houdt helemaal niet van badderen.
De andere is gek op water, maar zij wil enkel en alleen maar onder een zacht lopende kraan met lauw water.

Even uitproberen dus wat jouw parkietje fijn vindt. ;)

Groetjes, Sonja.

nick

Het ene parkietje wil het wel en de ander niet.
Je moet ze daarom niet dwingen.
En vaak merk je het wel aan ze dat ze in bad willen.
Ze gaan dan proberen om bij hun waterbakje
zich zelf helemaal nat te maken.


gr nick

Isis

#9
hoe kan je bij een parkietje zien of ze het water lekker vinden...?

Je bovenbuurman heeft het net geschreven.
Gr. PF
::)

vijinenruby

ik heb ons parkietje nu 2 dagen en vanaf dag 1 zat ie al in het badje :D
het is denk ik maar net of ze er zin in hebben om zich te verschonen ofzo want hij gaat er in zitten
fladdert wat met ze vleugels en met ze snavel gaat ie een beetje in ze veren bijten schud zich uit en hoppaaaa hij springt er weer uit :D dus ik denk dat het verschillend is sommige mensen douchen ook maar 1x per week ofzo ;) :'(

Groetjes Vijin en Ruby

liesanne

mijn parkietje parka wil wel in het badje, maar alleen als het op de grond staat en ze is los.
In de kooi gaat ze niet in bad.

liesanne

partysnipes

en hoe vaak mogen ze in een badje dan? Mag er bijvoorbeeld elke dag op een bepaalde plek een badje staan zodat hij zelf kan beslissen wanneer hij er in wil?

boefje

Hey
Je kunt het badje gewoon aan de kooi laten hangen zo kunnen ze namelijk zelf beslissen wanneer en hoelaat ze  willen badderen!

Groetjes!

partysnipes

De mijne vind het hangende badje eng! Ik gebruik nu een ander bakje (zonder dakje zeg maar) en daar kan hij lekker in stappen (badderen doet ie nog niet)...Hangt het badje bij jullie dagelijks aan de kooi?

vijinenruby

ons badje hang er altijd,, hij houd van water,, hij zit er best vaak in want ik verschoon hem 3x op een dag het water en dan gaat ie er meteen in,, dus ik denk dat je het badje gewoon moet laten hangen dan weet ie wat het is als je het steeds weghaalt en weer ophangt,, denk niet dat het zo goed is,,

DarkWolf

Smorgens hang ik het badje aan de kooi, en savonds neem ik het er weer af :)