Parkiet gespot in Woerden

Gestart door Pascalle, augustus 12, 2007, 15:43:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo allemaal,

Vandaag stapte ik met de trein uit in Woerden. Ik liep door de stationshal en toen hoorde ik luid een parkietje roepen. Ik heb een klein half uur geprobeerd hem/haar mijn kant op te krijgen door te roepen en te fluiten, maar -hoewel hij duidelijk reageerde op mijn geroep- het beestje kwam niet naar me toe gevlogen. Nou had ik hem graag op willen vangen zodat tie naar zijn eigenaar terug kon, maar het was onmogelijk om bij de plek te komen waar het beestje zat.

Het gaat om een lichtblauw (hoe noemen ze dat azuur?) parkiet, met denk ik een geel kopje, maar het kan ook wit zijn, want de hal was geel geschilderd, dus dat vertekend soms een beetje. Ik woon zelf helemaal niet in de buurt van Woerden, dus ik kon echt niet langer blijven, maar misschien dat iemand in dit berichtje zijn parkietje herkend. Hij oogde nog gezond want hij tjilpte volop en hard.

Ik hoop dat het beestje daar blijft zitten, zodat zijn eigenaar hem kan halen, of dat misschien iemand anders die wel in Woerden woont nog een poging wil wagen?

Groetjes

Pascalle