kooi inrichten

Gestart door speedy, augustus 07, 2007, 14:21:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy

1.
Het is goed dat je ongeveer 1 keer in de maand de kooi anders inricht. Zo blijft het leuk voor je parkiet en voor jouw. Zo zie je nog meer van z´n capriolen! ;D

2.
Het is erg zielig om je vriendje zo te laten stressen. En wat doe je eigenlijk? Zijn omgeving veranderen! Hij vindt dat echt niet leuk hoor!

3. eigen mening. Vertel!

DarkWolf

En ik snap nx van je uitleg/vraag, dus probeer het nog een keer uit te leggen...

speedy

Ik bedoel is het zielig om je parkietenkooi wel eens opnieuw in te richten... Dus dat is mijn vraag

s-ke

nee je parkietjes zullen dit wel leuk vinden hooor!  ;)

speedy

Ja, ik doe het zelf ook wel eens. Maar ik bedoelde echt als discussie ::) Maargoed, mijn mening is hetzelfde als die van jouw

ilona27

ik ga voor stelling 1!  regelmatig  keer de kooi veranderen door andere speeltjes op te hangen of stokken anders neer te zetten als je dat kan doen, is wel leuk en een uitdaging voor je parkiet.

hier gaat zo om de maand of twee maanden een gedeelte van het speelgoed er uit en ander speelgoed er in of word bij andere stokken gehangen zodat de kooi weer eens anders er uit ziet. de vier parkieten kijken toe en zo snel als ik uit de kooi ben gaan ze op ontdekkingsreis door de kooi heen !!

ilona

DarkWolf

#6
Wel ik vraag het mij ook af of het wel zo goed is om regelmatig van inrichting te veranderen.
Ik doe het af en toe wel (kan er geen tijd op plakken) maar toen ik me laatst zorgen maakte over Falkor vroeg de fokker (van waar hij komt) of ik soms laatst iets had veranderd (kooi, kamer,...). Dat kon voor stress zorgen, wat kon wijzen op de oorzaak van het vele ruien van Falkor. Gelukkig was het dat niet.
-edit- Ikzelf ben ook een persoon die regelmatig mijn kamer verander, omdat ik het ander beu word. Maar of Falkor het wel zo leuk vind dat ik zijn kooi helemaal verander ??? Hij is nogal een stressig type, en durft na zo'n verandering niet van zijn stokje af. Nah, zolang zijn ene belletje in de kooi blijft is het goed en dit durf ik er ook niet uitnemen omdat hij zich anders misschien alleen gaat voelen. Andere speeltjes heb ik ook nog niet echt, dus ik verander gewoon de zitstokken of hang er een zelfgemaakt ding bij.

Trippy

Ik verander regelmatig de inrichtig van de kooi van mijn parkietjes.  :P
Zo vervelen ze zich teminste niet, iedere keer hetzelfde, ik wil ook neit de hele tijd hetzelfde in mijn huis/kamer.

Ik merk niet dat mijn parkietjes eronder stressen. Ik merk juist dat ze het leuk vinden om vanalles opnieuw te ontdekken.
Maar dat verschilt naar mijn idee gewoon per parkietje, als ik het zo hoor ( de verhalen ) dan is Falkor toch wel een angsthaasje ( dat vindt ik altijd mega schattig) dus ja, die zijn weer eerder gestressed. Ik heb toevallig 4 parkietjes die vanalles willen ontdekken.

Maar ja, je weet zelf het best of jou parkietje een angsthaas is of niet. Is het een angsthaas, dan kan je het misschien beter neit doen. Houden je parkietjes van ontdekken, dan is het zeker aan te raden ...  :-\

Groetjes, Ursula  :)

DarkWolf

Citaat van: Trippy op augustus 07, 2007, 18:54:47
als ik het zo hoor ( de verhalen ) dan is Falkor toch wel een angsthaasje
Ja hihi, dat is ie ook. Nieuwe dingen is een reden om weg te vliegen :-X Na een tijdje went hij er dan wel aan, zo heeft ie na bijna een halfjaar voor het 1 enkele dagen geleden met zo'n kattenballetje gespeeld ;D Vroeger speelde hij enkel met broodzakken (die nu nog altijd duidelijk zijn favoriet zijn).
Maarja, ik probeer regelmatig wel eens iets te veranderen (meestal gewoon de positie van zitstokken en speeltjes) maar echt nieuwe dingen erin hangen doe ik niet omdat hij er toch niet naar omkijkt. Enkel zijn belletje en zijn spiegeltje gebruikt hij, de rest kan hem niks schelen.
Maar als ik lang genoeg volhou, dan went ie wel. De reden dat ie pas na een halfjaar met dat kattenbelletje is beginnen spelen is omdat ik het niet zo vaak uithaal.

Safrena

Hey Mensen

dit is hier geen discussie onderwerp
Het lijkt meer op chatten en jaja chatten doen we niet op het forum maar in de chatroom

Daarom krijgt deze hier een slotje

Vele groetjes