Robin aan de diarree

Gestart door Sanne, augustus 07, 2007, 11:05:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Jeetje, en nog lichte veermijt ook! :(
Nou, we gaan allemaal duimen dat Robin snel weer opknapt! Goed teken dat hij gewoon gegeten heeft. Heel verstandig dat je gegaan bent Sanne!


Mars

Hey Sanne,

Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met Robin. Vervelend dat het nu even niet lekker gaat, maar gelukkig ben je er vroeg bij.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Hey Sanne,

Sterkte, ik duim mee dat het snel weet goed gaat met Robin.  :o

Groetjes, Ursula

Sanne

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven!
Robin zit d'r nog steeds erg zielig bij. 'k weet ook niet of hij wat heeft gedronken... (antibiotica zit door z'n water)
Hij eet in ieder geval wel goed. En ook z'n poepjes zien er nu gewoon uit. Zodra ik een stukje beschuit in de kooi hang beginnen Simba en Robin als een gek te eten. Dus na een minuut haal ik het er dan maar weer uit omdat ze anders niks anders meer eten.
'k denk dat 't gewoon even wachten is totdat de antibiotica z'n werk gaat doen.
'k heb de warmtelamp wel een paar keer aangezet maar daar wil die niet onder zitten.

Groetjes Sanne

Parkieten-Freak

Een goed teken dat de ontlasting er weer normaal uitziet. ;)
Grote veranderingen zul je verder nog niet zo snel zien, zeker niet bij een vogel in de rui.

Tja, met antibiotca in het drinkwater is altijd moeilijk in te schatten wat ze binnen krijgen.
Ik zou nu sowieso even geen fruit of groenten geven, omdat daar vocht inzit.
Je zou eventueel kunnen proberen om Robin een klein stukje geroosterd brood of beschuit te laten eten met daarop een druppel antibioticum.


Sanne

beschuit met antibioticum? of beschuit met een druppel water met antibioticum? want pure antibioticum lijkt me veel te sterk. 'k moet het 1/100 verdunnen namelijk...

Parkieten-Freak

Beschuit met een druppeltje van de verdunde antibioticumoplossing.


Anita1983

Hallo Sanne,

Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat met Robin.
Hopelijk voelt hij zich snel weer de oude!!!  ;)
Beterschap voor beiden!

Liefs, Anita

Sanne

Hallo allemaal,

Het lijkt wat beter te gaan met Robin :)
Hij is ietsje actiever en babbelt af en toe weer heel zachtjes. Helaas nog niet zoals dat ik van 'm gewend ben maar het gaat de goede kant op :).
Gister zat hij te spelen met het water dus 'k denk wel dat hij wat antibiotica binnen heeft gekregen :)
Ook heeft hij gelukkig geen diarree meer gehad.
Vliegen lukt nog niet erg goed omdat hij heel erg in de rui is.


Groetjes Sanne

Sanne

Oei nu poept Robin net weer een paar keer waterig...:( 'k zal 'm dan nog maar een beetje beschuit geven...

Parkieten-Freak

De diarree kan ook door het antibioticum zelf komen (bijwerking), maar het is goed dat hij al weer wat actiever is dan gisteren!


Meltjuh

Hey Sanne,

Hoe poept Robin vandaag?

Het is niet niks heh zo'n ziek parkietje... De hele dag stress voor het arme beestje::)
Ik hoop echt voor jullie beide dat Robin snel beter wordt!

Sanne

Hallo allemaal,

Het gaat gelukkig al een stuk beter met Robin  ;D
Hij poept weer normaal, en krijgt weer praatjes. Ook heeft hij zijn dagelijkse bezigheid weer opgepakt: Simba versieren  ;D
Hij babbelt nog wel ietsje minder dan normaal en is wat rustiger, maarja hij is dan ook in de rui.
Vanaf vanmiddag zijn Simba, Robin en ik weer in Eindhoven dus ze zitten nu weer lekker in de kamervoliere :)

Groetjes Sanne

P.s. Als ze klaar zijn met de antibiotica kuur ga ik maar eens een broedblokje ophangen  :D

roha

Hoi sanne,

Ik heb meegelezen en geleefd, maar nog niet gereageerd.
Ik ben blij dat het weer een stuk beter gaat met Robin.
Voor jou ook weer een zorg minder, fijn!

Groetjes Hanneke

ashley

oh lees dit topic nu pas.
maar gelukkig dat het beter met Robin gaat

groetjes ashley

Chicowen

Hej Sanne,

Super dat het weer beter met Robin gaat!
Ben erg benieuwd naar de aanstaande kleintjes :P  :-X

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sanne

Citaat van: Chicowen op augustus 12, 2007, 09:17:04
Hej Sanne,

Super dat het weer beter met Robin gaat!
Ben erg benieuwd naar de aanstaande kleintjes :P  :-X

Liefs!

Hey Marjolein,

Ik zal nog even wachten met het ophangen van het broedhokje. Ze krijgen 14 dagen antibiotica (dus tot volgende week dinsdag). Daarna hang ik het blokje op. Tegen die tijd dat ze gaan paren zal de antibiotica wel uit het lichaam zijn :)

Groetjes Sanne, Simba en Robin :)

Safrena

Hey Sanne

Heel fijn om te lezen dat het met robin alweer veel beter gaat ;D

Misschien nog een kleine tip voor je gaat broeden, na al die medicijnen.

Wacht even met broeden, tot een week na die antibioticum, dan is dit alles helemaal weg uit hun bloed, en ook veel veiliger voor de kleintjes.
Daarnaast kun je dan, om hen goed te beschermen, zo een drie keer per week appelazijn in hun drinkwater doen en/ of probiotica  ;)

Vele groetjes

Sanne

Citaat van: Safrena op augustus 12, 2007, 10:59:02
Hey Sanne

Heel fijn om te lezen dat het met robin alweer veel beter gaat ;D

Misschien nog een kleine tip voor je gaat broeden, na al die medicijnen.

Wacht even met broeden, tot een week na die antibioticum, dan is dit alles helemaal weg uit hun bloed, en ook veel veiliger voor de kleintjes.
Daarnaast kun je dan, om hen goed te beschermen, zo een drie keer per week appelazijn in hun drinkwater doen en/ of probiotica  ;)

Vele groetjes

Hey Nancy,

Ik had 't net nog met Anneke over wanneer ik het blokje op zou kunnen hangen. Maar zij denkt dat de antibiotica na een dag wel uit hun bloed is. Bovendien gaan ze niet gelijk paren en broeden en dergelijke. Dus ik was eigenlijk van plan om donderdag het blokje op te hangen. Daarna krijgen ze nog 5 dagen antibiotica.
'k verwacht dat tegen die tijd dat ze dan gaan paren de antibiotica wel uit hun bloed is :)

Groetjes Sanne

Ingrid

Fijn dat Robin zich alweer veel beter voelt! Ik ben erg benieuwd wanneer we te horen krijgen dat Robin en Simba aanstaande parkietenouders zullen zijn ;).