Stressgevoelig?

Gestart door PZN, augustus 06, 2007, 08:50:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PZN

Er is me wat opgevallen de laatste tijd. Ik heb een stressperiode achter de rug, waarbij ik soms misselijk was van de stress... Het viel me alleen op, wanneer IK misselijk was van de stress, mijn parkietje ook ziek was.
Zaterdag heb ik weer zo'n dag gehad, ik heb ontslag genomen bij mijn werk, en mijn parkietje was zondag weer helemaal ziek. Nu ben ik niet gestresst meer, en langzaamaan krabbelt hij ook weer op.

Is dat bij jullie ook zo? Of heb ik gewoon een heel gevoelig parkietje?

Sonja

Hoi PZN,

Parkietjes (en eigenlijk alle dieren) voelen zeker de gemoedstoestand van hun baasje aan, die ervaring heb ik zelf ook, zelfs meermalen, gehad. (dan niet met de parkietjes, maar wel een aantal keer met mijn konijnen)
Als ik in een moeilijke periode zat, werd er prompt eentje ziek......dat gebeurde meer dan eens.

Hoe hechter de band met je dier(en) is, hoe sterker dat gevoel zal zijn.

Ik weet natuurlijk niet hoe anderen dit ervaren, maar mij klinkt het niet onbekend in de oren. ;)

Natuurlijk is het altijd goed om goed op te blijven letten of je parkietje toch niets onder de leden heeft, ook al is hij nu weer opgekrabbeld. Blijf hem in ieder geval in de gaten houden. (maar dat doe je vast al  ;))

Groetjes, Sonja.

PZN

Jep, dat doe ik inderdaad. Zijn poepjes zijn laatst nog onderzocht, omdat ik niet wist wat het was. En er was niks aan de hand.

Hoop dat hij ook snel weer ontstresst is...