raar gedrag en rare "bumper"

Gestart door nanny, augustus 02, 2007, 21:38:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nanny

Mijn grasparkietje Pinky heeft een rare "bumper" op d'r neusdop zitten en t is een heel klein beetje over d'r neusdopje gegroeid. Nu is ze in de rui, maar doet ze heel erg hijgen met snavel open.. Komt dit door haar "bumper" of heeft ze het gewoon moeilijk met de rui?

Ze eet nog wel gewoon goed, ze poetst en speelt gewoon.
foto bijgevoegd, hopelijk een beetje duidelijk.

Groetjes,
Nanny & Pinky. 

[verwijderd door de beheerder]

ilona27

hoi nanny,

is je vogel nog aktief ? je vertelt dat hij heel veel hijgt, en een "bumper" op de neus heeft. kan je zien of de neusgaatjes open zijn ?

wat misschien het beste is is even langs de dierenarts of vogelarts gaan, aangezien ze toch een zwelling op de neus heeft en hijgt zoals je beschrijft.

in elk geval sterkte met je vogel !

ilona

ashley

hallo,

het lijkt wel een beetje op schurftmijt.
ik kan het niet zo heel goed zien??

Caradow

De foto is niet heel erg duidelijk, maar de snavel lijkt er heel gaaf uit te zien, dus dan zou het waarschijnlijk geen schurftmijt zijn.

Ik zou het even laten zien aan een VA. Het zou een vergroeiing van de neusdop kunnen zijn onder in vloed van hormonen, daar hebben meer popjes last van. Na een tijdje valt de vergroeiing er dan ook vanzelf weer af. Wel inderdaad belangijrk of de neusgaatjes goed open zijn.
Ook zou het nog een tumor kunnen zijn, maar ja, we zijn hier geen artsen, dus voor de zekerheid laat je het even nakijken bij de VA.