hoe vang je het beste je parkiet

Gestart door chico en jacky, augustus 01, 2007, 20:38:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico en jacky

hallo!

laatst had ik ergens gelezen dat je wanneer je je parkiet los laat vliegen en die weer terug in de kooi moet, de beste manier om hem te vangen is door een doek over hem heen te gooien. o.a doordat is veel veiliger want je parkiet zal zich niet bezeren en het scheelt de 5 minuten die je er anders langer over kan doen.
aangezien ik denk dat dat niet goed is, o.a doordat je parkiet schuwer kan worden, en wel benieuwd ben hoeveel mensen dit doen, en waarom wel of niet, begin ik deze discussie. Zelf vind ik van niet, ik zit liever die 5 minuten langer achter mijn vogels aan.

vraag:
hoe van je het beste je parkiet? met een doek of gewoon met de hand (en/of geduld :P)

Parkieten-Freak

Een wilde of niet tamme grasparkiet vang je uit pure noodzaak, als een vogeltje ziek is bijvoorbeeld. Dat doe je in een volière heel voorzichtig met een netje, en in een kooitje pak je hem voorzichtig met de hand. (Plantenspuit kan ook nog, uitsluitend bij niet zieke vogels!!!)
Als een niet-tamme (ontsnapte) grasparkiet niet in zijn kooitje wil, stapt er meestal wel in als je de kooi met de geopende deurtje voor het vogeltje houdt.

Ik zie er het nu niet van in om over dit onderwerp een discussietopic te gaan starten.
Mocht iemand moverende redenen zien om dit topic een interessante wending te geven, dan hoor ik het wel. ;)

Slotje.