Catharina parkieten dood HELP

Gestart door Rietparkiet, augustus 11, 2007, 12:46:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rietparkiet

Hoi allemaal,

Het is een poosje geleden dat ik hier geweest ben, maar vraag jullie hulp.
Er zij bij ons al drie Catharina parkietjes doodgegaan, met iedere keer een weekje ertussen.
De verschijnselen zijn .
Bol zitten op twee pootjes
Sloom en ook wat diaree
Ik zelf vondt ze wat bleekjes op hun velletje
Maar ze eten en dronken wel
De parkietjes en de kakarieken die ook in de voliere aanwezig zijn, zitten allemaal strak in de veren en zijn allemaal opgewekt en vlieglustig.
Ze krijgen allemaal hun fruit en roosvicee .
Dus wie heeft er een idee wat er met mijn poepie`s is gebeurd??? Begin me goed zorgen te maken.

Groetjes Rietparkiet

Caradow

Citaat van: Rietparkiet op augustus 11, 2007, 12:46:55

Er zij bij ons al drie Catharina parkietjes doodgegaan, met iedere keer een weekje ertussen.
De verschijnselen zijn .
Bol zitten op twee pootjes
Sloom en ook wat diaree
Ik zelf vondt ze wat bleekjes op hun velletje

Sorry, maar wanneer je deze punten die je hier opnoemt ziet bij je vogels... waarom ga je dan niet naar een vogelarts...

Vreemd dat je dan wacht tot er maar liefst 3! vogels doodgegaan zijn, eer je hulp inroept...

Ik kan niet anders zeggen dat wanneer je dit ziet, dat je dan zsm naar ene vogelarts moet gaan en niet moet afwachten. Dat is ook het enige advies dat ik je kan geven.

Rietparkiet

Hoi,

De symptomen die ik op noem die zie je pas als het eingelijk al te laat is want een uurtje er na zijn ze al dood.
Daarvoor merk je n.l. niets aan ze.
Je kan ze daarvoor nog gewoon zien rond vliegen en bijvoorbeeld een kwartier daarna zitten ze ineens zo bol en worden ze sloom.
We hebben nu van de dierenarts het advies gekregen de vogels nog een keer te ontwormen, aangezien er ook heel veel vliegen de voiliere in kunnen vliegen.
Deze gaan zitten op het fruit en de groentes die je ze geeft.
Als ze van tevoren allemaal deze symptomen hadden gehad had ik allang in meppel gestaan.

Groeten Rietparkiet