Bol zitten

Gestart door Kikey, juli 30, 2007, 11:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kikey

Ej!

Mijn parkiet,
als hij zit heeft hij zijn veertjes vaak bol staan.
En slaapt met 2 pootjes! is hij zieK??
En als hij ziek is wat voor ziekte heeft hij dan?
Is het erg??

titel aangepast,
GR PF



ilona27

hoi,

het is moeilijk zo je vraag te beantwoorden, bol zitten kan een teken van ziekte zijn, maar ook als ze slapen zitten parkieten wat boller als normaal of soms in de rui ook.

is je parkiet nog jong? of is je parkiet al wat ouder? zijn allemaal dingen die meespelen.

als je parkiet echt ziek is is de enigste manier om te weten te komen hoe ziek je parkiet is, naar een vogelarts of dierenarts gaan. op de website staan goede vogelartsen vermeld, misschien dat je er dicht bij in de buurt woont.

slapen met twee pootjes doen wel meerdere parkieten, sommige op een pootje andere op twee, geen een parkiet is het zelfde net als ons mensen.

alleen dit is geen garantie dat je parkiet NIET ziek is. voor de zekerheid is een bezoekje aan de vogelarts of dierenarts raadzaam als je het echt niet vertrouwd !

ilona

Sonja

Hoi Kikey,

Slaapt je parkietje pas sinds kort op 2 pootjes, of deed hij het altijd al?

Zoals Ilona al schreef, zijn er sommige parkietjes die altijd op 2 pootjes slapen.

Hoe gaat het verder met je parkietje, zit hij de hele tijd bol, heeft hij een goede eetlust, hoe ziet zijn ontlasting eruit, heeft hij zin om te spelen of is hij lustelozer dan anders?

Misschien kun je wat meer duidelijke informatie geven?

Groetjes, Sonja.

Kikey

hej!

Neej, doet hij best wel al lang...
En het kan best wel zijn dat hij in de rui is..
Want hij ss nu ongv. 4 maanden! ..
Kwam ik nu net pas achter dat dat het ook wel kon zijn.. :)
Hij eet/drinkt voor de rest wel goed!
Sorry, voor dat ik zo moeilijk deed.
Was gewoon even ongerust!
Kan het trouwens ook zo zijn..
Als hij in de rui is dat hij wat minder gauw op mij afvliegt??

Groejtes

Sonja

Hoi Kikey,

Je kunt het natuurlijk heel goed zien als je parkietje in de rui is aan de hoeveelheid veren die hij verliest.
Ze zijn dan ook vaak wat stiller dan anders en soms slapen ze ietsje meer.
Ook kunnen ze af en toe een beetje humeurig zijn, dus het zou er mee te maken kunnen hebben dat je parkietje om deze redenen eventjes wat minder vaak bij je komt.
De rui vergt erg veel van een vogeltje.

Geef je parkietje daarom goed voer, vers groenvoer en af en toe wat roosviciee (vruchtenmix) door zijn drinkwater. (wel iedere dag het water verversen!)

Hou wel in de gaten of het echt de rui is, en of er toch niets anders aan de hand is.
Bij twijfel is het altijd verstandig een dierenarts te raadplegen.

Groetjes, Sonja.