Spiegeltje in de kooi; Ja of Nee?

Gestart door Vogelfreak0, juli 28, 2007, 20:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogelfreak0

Hoi,

Ik las een tijd geleden een stukje over spiegels in parkietenkooien.
Er stond in dat parkieten die alleen in een kooi zitten, alleen maar eenzamer worden van een spiegeltje. Ze zien dan namelijk wel een parkietje (zichzelf) maar kunnen hem niet bereiken. Toen ik dat stukje had gelezen, ben ik er eens op gaan letten bij mijn eigen parkiet. Wat ik merkte was dat mijn parkiet soms achter het spigeltje probeerde te kruipen, alsof hij wilde kijken waar dat 'spiegelparkietje' nou eigenlijk zat. Ook gaf hij het spiegeltje 'knuffels'. Ik heb toen het spiegeltje weggehaald, omdat ik het lullig vond dat hij 'zijn vriendje' niet kon bereiken. In plaats van het spiegeltje heb ik gewoon meer met mijn parkiet gedaan. En voor mijn gevoel was ze veel meer met de omgeving bezig sinds ik het spiegeltje heb weggehaald.

Dus nu de vraag:
Wel of geen spiegeltje in de kooi?

Mars

Hey vogelfreak, met de zoekfunctie kun je heel gemakkelijk antwoord vinden op deze vraag.
Het is namelijk al heel vaak besproken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Vogelfreak0

Oeps, nog niet aan gedacht...  :o
Verwijder hem dan maar, of doe er een slotje op  :-[

ashley

hallo,

je had inderderdaad even kunnen zoeken met de zoekfunctie.
maar ik wil er ook best wat over zeggen.
mij is namelijk altijd verteld dat een parkietje wat je alleen hebt minder
aandacht voor mensen heeft met een spiegeltje omdat hij dan denkt dat hij een
vriendje heeft.
en omdat het parkietje toch een beetje eenzaam is en dan geen spiegeltje heeft
makkelijker tam te houden is omdat ze dan erg op de mens gericht zijn.
maar dat hoeft niet altijd en veel zeggen ook weer wat anders maar dit heb ik al best
vaak gelezen dus denk ik wel dat dit toch ook wel waar zal zijn.

groetjes ashley

Safrena

Hey Mensen

zoals al eerder hier is vermeld, over het spiegeltje is inderdaad al heel veel geschreven.

Daarom kan er hier wel een slotje op ;)

Vele groetjes