Geschikte ruimte om te vliegen?

Gestart door NaOmi_W, juli 26, 2007, 18:19:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NaOmi_W

Voor zolang Ickx nog niet tam is, laat ik em nog niet vrij vliegen natuurlijk. Nu woont ie nog op mijn kamer in Nederland waar ik bij mijn ouders woon. Om hem niet nu aan deze kamer te laten wennen met vliegen (als ie binnen die tijd tam is, hij is al een paar maanden oud en heb em nog maar een week) laat ik em hier ook niet vrij. Oplettende lezers van het forum zullen weten dat ik hier over een maand wegga en voor 5 maanden in een studio in Belgiƫ woon wegens stage. De studio zit in de nok van het huis en is overal open. Van de leefruimte loop je zonder deur naar de keuken en van daar via halve klapdeurtjes naar de badkamer (er zit een schuin dak, kan daar geen normale deur in zetten). Waar ik het meest over twijfel is dat er bij de leefruimte boven mijn deur een open ruimte zit waar ik alleen met een lange trap kan komen, maar waar Ickx wel naartoe kan vliegen... Die open ruimte is ingesloten door het dak en de vloer is het plafond boven de trap voor mijn 'entree' en een ruimte waar niemand wat te zoeken heeft. Beetje vage beschrijving misschien, hoop dat iemand het begrijpt...
Nu vraag ik me dus af of het wel zo slim is om Ickx daar los te laten vliegen met alle ruimtes waar hij kan komen en de ruimte waar ik niet kom/kan komen. Doen? Of wachten tot ik na 5 (nu nog 6) maanden weer terug in mijn kamer ben die wel geschikt is?

nick

Ik vind het wel zieleg om een vogel een half jaar alleen maar in zijn kooi te laten.
Kan je niet proberen om die ruimtes waar jij niet kan komen af te dekken.
En in de ruimtes waar jij wel kan komen en jou vogel ook, daar moet je gewoon goed opletten.
Ik weet natuurlijk niet hoe het er precies uit ziet, maar mischien kan je er een keer een foto
van maken en op dit forum te zetten.
Dan is het wat makkelijker voor tips.

Gr nick

NaOmi_W

Ja, dat vind ik dus ook wel jammer. Ik weet niet of er iets eenvoudigs aan te doen is. Het loopt bij die lege ruimte en naar de keuken allemaal schuin, dat maakt t (vind ik) al lastiger om daar 'zomaar' een soort van gordijn te hangen. De 19e ga ik mijn sleutel halen en foto's maken, zal dan wel wat op t forum plaatsen.

Mars

Met een beetje doe-het-zelven kom je een heel eind: stof, schaar, naald en draad (naaimachine)... volgens mij kom je dan verder dan je gedacht had!!! En heb je ook wat te doen, als je eenmaal je kamer ingetrokken bent!

Succes!
groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi hoi,

Het kan veel eenvoudiger, hoor!!
Bij de Xenos ofzo, kun je van die dekentjes of grand-foulards kopen.
Deze kun je heel gemakkelijk vast maken met punaises, wel stevig vastzetten.
Tis gewoon een idee, hoor!

NaOmi_W

Dat is inderdaad een optie, bedankt voor het meedenken :)

Als ik de 19e de maten heb opgenomen, ga ik eens kijken, of bij xenos (heb al op internet gekeken naar die grand foulards) of op de markt.

Het is in ieder geval duidelijk dat er geen forumleden zijn die zeggen dat het een geschikte ruimte is  ;) Zal alsnog wel foto's er op zetten de 19e of 20e voor een second opinion, al denk ik niet dat de meningen gaan wijzigen.

NaOmi_W

Phew! Hoef aan die open ruimte gelukkig niets te doen! Er is een ladder die bij de studio kon, waar ik niet van wist. Die staat er nu dus  ;D Mocht het zo zijn dat het niet goed gaat met een van de pietjes die daar op verkenning gaat, kan ik altijd de ladder op om er boven te komen. Ideaal dus :D

De mogelijkheid om in de keuken en badkamer te komen, maak ik me nu niet zo'n zorgen over. Ik zit daar toch voornamelijk in de donkere maanden en ze kunnen savonds pas los. Dan blijven ze toch wel meer in het verlichte gedeelte neem ik aan.