Gedrag Yuka.

Gestart door Siempke, juli 26, 2007, 17:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siempke

Yuka die komt netjes op je hand zitten in de kooi, maar vliegt dan vliegensvlug weer uit de kooi, meestal kan ik hem tegenhouden maar net niet.
Hij liet zich wel weer mooi pakken om terug te gaan, eigenlijk begrijp ik dit gedrag ook wel want bij de kweker vlogen ze elke dag rond.
Yana daar integen is veel rustiger, maar hoe kan ik zorgen dat Yuka ook zo rustig word in de kooi?
Dat als die op je hand zit niet meteen de kooi uit wil?
Zal ik gewoon verder gaan en hopen dat die rustiger word?

Wat moet ik doen als ik m'n hand in de kooi steek en Yuka komt er netjes op, dat ze niet vliegensvlug uit de kooi springt?

Sonja

Hoi Siempke,

Yuka gebruikt je hand, zoals ik het begrijp tenminste, voornamelijk als "opstapje" om te proberen de kooi uit te komen. (je kunt je parkietje overigens beter niet met de hand beetpakken, dat komt het tam maken niet ten goede)
Hoelang heb je je parkietjes nu?
Want ze moeten vaak toch even wennen aan het leven in een kooi.
Zeker als Yuka altijd gewend was rond te mogen vliegen.

Geen parkietje is hetzelfde, dus het kan goed zijn dat Yana er daarom minder moeite mee heeft.

Ik zou Yuka daarom eerst even de tijd geven om wat meer aan zijn nieuwe huisje te wennen, totdat hij er zich wat meer in thuisvoelt.
En daarna weer verder gaan oefenen met tam maken.
Heb je een grote, ruime kooi?

Groetjes, Sonja.

Siempke

#2
Citaat van: Sonja op juli 26, 2007, 17:53:06
Hoi Siempke,

Yuka gebruikt je hand, zoals ik het begrijp tenminste, voornamelijk als "opstapje" om te proberen de kooi uit te komen. (je kunt je parkietje overigens beter niet met de hand beetpakken, dat komt het tam maken niet ten goede)
Hoelang heb je je parkietjes nu?
Want ze moeten vaak toch even wennen aan het leven in een kooi.
Zeker als Yuka altijd gewend was rond te mogen vliegen.

Geen parkietje is hetzelfde, dus het kan goed zijn dat Yana er daarom minder moeite mee heeft.

Ik zou Yuka daarom eerst even de tijd geven om wat meer aan zijn nieuwe huisje te wennen, totdat hij er zich wat meer in thuisvoelt.
En daarna weer verder gaan oefenen met tam maken.
Heb je een grote, ruime kooi?

Groetjes, Sonja.
Nee, ik pakte ze niet met de hand vast, ben daar zelf ook tegen en weet dat dit het vertouwen kan wegnemen.
Ik pak ze niet met de hand vast, met pakken bedoelde ik net dat ik d'r weer op m'n hand liet stappen.
Ja, heb best wel een ruime kooi, groot genoeg voor 2.
Hmm.. ik heb ze nu 3 dagen, ze zijn bijna 7 weken oud.
Hopelijk lukt het met Yuka.

Ja, nou, weet je wat het is.. Yuka voelt zich zelfs beter thuis al dan Yana..

Sonja

Oh....3 dagen pas....

Dan is het te begrijpen dat Yuka zijn kooi nog niet beschouwt als "huisje".
Het komt vanzelf goed, geef hem nog maar wat tijd. ;)

Groetjes, Sonja.

Siempke

Ok ;) .
Oja, ik heb het net nog is geprobeert en d'r eerst gezegt dat het niet de bedoeling was ; echt gewoon gezegt en ze begreep het wel te begrijpen :D , ze bleef netjes zitten en evenlater weer lekker op het schommeltje.

Nu is ze weer gezellig met Yana bezig :) .

DarkWolf

Je hand voor de deuropening houden :)
Deed ik ook toen ik mijn parkiet net had.

Siempke

#6
Nou ik heb d'r dus nog even laten wennen, maar nu stapt ze netjes op mijn hand en probeert er niet uit te komen, Yuka doet het nu al een beetje zonder trosgierst :D :P.

En Yana vind de hand nog een heel klein beetje eng, maar gaat ook al vooruit.
Het gaat zeker goedkomen ;)

Dus nu doet Yuka het weer beter dan Yana :P

ilona27

is toch hartstikke mooi dat ze nu al zover aan je gewend zijn :)

geduld is een belangrijke factor, hier gaat het ook zo met de bende van vier. nemo was van begin af aan heel ert tam hij heeft ook tijdje alleen gezeten, job is meteen goed gegaan maar de dames willen niet altijd iets van me weten.

ilona

Siempke

#8
  • Yana & Yuka doen [ net teminste..  ::) ] het harstikke goed ;D .
  • Als ze gewoon lekker rustig in de kooi zitten en ik laat ze op mijn vinger stappen, kroel ik ze lekker onstebeurt.

  • Als ze het zo blijven doen mogen ze er maandag is uit  :D

    Nouja.. :)

    Groetjes, Simone :D

Safrena

Hey

Deze vraag lijkt me voldoende beantwoord

Enne voor dit hier chatten word, een slotje


Vele groetjes