gras en valkparkiet

Gestart door Isis, juli 20, 2007, 14:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis

gaan een gras en een valkparkiet samen?

DarkWolf

Bedoel je in 1 kooi, of in een voliere?
In 1 kooi weet ik het eigenlijk niet zo, beide parkieten hebben sowieso al een verschillende tralies afstand. En een grasparkiet tov een valkparkiet is wel een heel verschil, dus moet je wel al een grote kooi hebben.
In de voliere kan het wel, zolang ze beiden maar genoeg vliegruimte hebben.

Isis

maar zou je de valkparkiet dan in een andere kooi kunnen doen.....?

DarkWolf

Ja tuurlijk :) Beide in een andere kooi lukt prima, samen rondvliegen normaal gezien ook (maar het kan altijd botsen e, en dan moet je oppassen voor een gevecht).

luis

samen in een kooi kan ook wel, alleen moet je er voor zorgen dat je pietje niet door de tralies heen kan.

mvg luis

Safrena

Hey Isis

Kijk eens even bij de zoekfunctie, daar zul je veel antwoorden terug vinden op je vraag

Grasparkietje en valkparkietjes kunnen samen, vemits ze voldoende ruimte hebben, om elk hun eigen zin te doen, en elkaar uit de weg kunnen gaan.

Let wel een beetje op met valkjes, zij dragen vaak flagaten bij zich, waarvan ze zelf niet ziek worden, maar wel grasparkietjes kunnen ziek maken
Daarom is het ook aangewezen om, alvorens ze samen te laten, de valkjes een preventieve kuur te geven


Vele groetjes

Isis

zouden ze goed gezelschap voor elkaar kunnen zijn??? :-\

Parkieten-Freak

Citaat van: Isis op juli 20, 2007, 20:44:40
zouden ze goed gezelschap voor elkaar kunnen zijn??? :-\

Je vraag is al door Safrena beantwoord.
Gebruik s.v.p. eerst de zoekfunctie voor je vragen stelt Isis.


ilona27

heb zelf een valkje en gras bij elkaar gehad drie jaar lang, in aparte kooien
het gaat goed hoor niks geen problemen, maar oke me valk wilde zelf de kooi niet eens uit.

heb ze altijd apart proberen laten vliegen alleen de grasparkiet vloog en die kwam niet echt in de buurt van de valk !!

voor de rest heb ik nooit geen problemen gehad !

ilona

p.s. valk is verhuisd naar voliere ivm zijn gedrag in de kooi wilde er niet meer uit en ik kon m laten verhuizen naar soortgenoten, waar hij maand later geheel goed opgeknapt is en zich zelf weer is !

Theuno

Ik heb momenteel een valkparkiet, en een grasparkiet.

De grasparkiet vind de valkparkiet heel interesant, echter de valk moet niets van hem hebben, dus echt lief vinden ze ekaar niet.
Pixel (de grasparkiet) is zoveel sneller dan de valk, en is instaat om tijdens het vliegen van beide op de rug van de valk te landen. Dat vind hij natuurlijk niet leuk.
Ik hoop dat het nog bijtrekt, want ik wil ze graag samen loshebben zonder dat dat problemen geeft.

Isis

bedankt voor alle informatie ;D

ik denk dat ik er maar geen valkparkiet bij neem... :-\

PS: ik snap niet helemaal hoe de zoekfunctie werkt :-\

DarkWolf

Als je graag een maatje wilt voor je parkiet, dan zou ik er gewoon een 2e grasparkiet bij nemen :)

Ingrid

Citaat van: Isis op juli 21, 2007, 11:46:44
PS: ik snap niet helemaal hoe de zoekfunctie werkt :-\


http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Wil je informatie over dit onderwerp dan kun je als zoekwoord "grasparkiet valkparkiet" opgeven.
Probeer dat maar eens en je zult zien dat er topics getoond worden die over jouw vraag gaan ;).

nick

heey,
ik denk dat het prima kan gaan, het ligt er gewoon aan of ze elkaar mogen.
En de tralies moeten we sterk zijn want een valkparkiet kan ze zo door bijten.
En het probleem is vaak bij dikke tralies dat ze ver uitelkaar liggen.
Dus dat moet je weer uitkijken dat je parkietje niet kan ontsnappen.

succes

gr nick