is mijn parkiet in de rui of niet??

Gestart door blingbling, juli 20, 2007, 10:32:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

blingbling

heey

mijn parkietje is 7 maanden oud hij is normaal heel vrolijk en druk, als ik binnen kom begint hij te kwetteren en wil er altijd boven uit komen. :-*  maar sinds ongeveer 2 weken zit hij stil in op zijn stokje, helemaal bol, met zijn snaveltje in zijn veertjes, hij reageert niet meer op gefluit of praten en trilt af en toe een beetje, zit hij nu in de rui of niet? :(  ik had gelezen dat de rui in de maanden july/aug. is en wel 3 maanden kan aanhouden, maar ik ben bang dat ik hem eens dood vindt wil ik liever voorzijn

groetjes bling bling

Idske

Hey Blinbling,

Als je parkietje in de rui is verliest hij veren, hij kan dan inderdaad niet lekker in zijn velletje zitten maar hier is heel duidelijk wat anders aan de hand!

Dit zijn echt tekenen dat je parkietje heel ziek is.
Ga echt zo snel mogelijk met je vogeltje naar de dierenarts!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

hey Blingbling

Welkom op het forum

Verliest je parkietje ook heel veren?
hoe zijn de poepjes? Eet hij goed?

Een parkietje dat bol zit en heel veel slaapt en nergens geen intresse in heeft,  is vaak ziek. Dan kun je beste zo snel mogelijk even langs een vogelarts gaan.

Een parkietje dat binnenhuis is, ruit ongeveer een vier keer per jaar. Die rui duurt ongeveer een vier weken (soms iets langer) maar zeker geen drie maand.

Vele groetjes

blingbling

heey
hij verliest helemaal niks van veertjes hij eet wel goed en volgens mij zijn poepjes goed, en als hij eet, zit hij niet meer bol en wil hij volgens mij zich goed voordoen heb ik t idee
hartstikke bedankt voor  jullie reactie
greetz bling bling

blingbling

HEEY  :-X

hartstikke bedankt voor jullie tips ik wist echt niet wat ik moest doen maar door jullie tips ben ik gelijk naar de dierenarts gegaan en inderdaad hij is ziekjes, hij heeft een darmparsiet en nog iets met een moeilijk woord hij is veel afgevallen zei de dierenarts ze heeft me vloeistof gegeven wat in Bling-Bling zijn drinkensbakje moet doen en binnen een week moet hij er alweer boven op zijn!!
maar ik was precies op tijd dus nogmaals HARTSTIKKE BEDANKT,  ;D

groetjes Bling-Bling en petra