Weekje weg, schuldgevoel

Gestart door Corien, juli 19, 2007, 22:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

Hoihoi,
Ik ga de 21e een weekje weg naar Terschelling met vrienden, nou doet m'n tante Joey, maar dat houdt alleen in: uit de kooi, in de kooi, eten en drinken enne, verder geen gezelschap ofzo (behalve dat kwartiertje per dag dan). Joey heeft nog geen vriendje, die komt er zeker wel maargoed, die is er nu dus nog niet.. Nou heb ik een ontzettend schuldgevoel tegenover Joey, nu hij dus een weekje geen/nauwelijks aandacht krijgt (hij mag er wel elke dag uit van 9 uur tot 8 uur).. Maar hoe zorg ik nou dat dat gevoel weg gaat!! Ik ga hem ook gewoon missen en dan denk ik weer: ja, nu zit Joey dit en dat te doen, nu zit hij al in z'n kooi, nu wordt hij wakker gemaakt, etc. etc... Echt vreselijk, het is zo'n schatje die gewoon aandacht wil.. :( De reden dat ik hem niet ergens heen heb gebracht, iemand met parkietjes is omdat hij dan geen/nauwelijks kan vliegen, en hij dan wel de andere parkietjes ziet.. Maar niet heen mag! Dat vond ik ook weer zo zielig :(

Sonja

Hoi Corien,

Als ik het zo lees gaat Joey echt niets tekort komen bij je tante. Hij wordt goed verzorgd, hij mag de hele lange dag lekker vrij rondvliegen, dus hij zal zich echt niet vervelen. ;)

Je kunt met een gerust hart een weekje weg. Een week is immers zo om, en als je weer terug bent kun je je kleine lieverdje fijn extra verwennen.
Joey zal alleen maar nog blijer zijn als hij je weer ziet! En jij ook natuurlijk. :)

Voor je het weet is Joey weer gewoon lekker bij jou thuis. ;)

Probeer in ieder geval toch te genieten van je vakantie.

Groetjes, Sonja.

DarkWolf

Probeer te genieten van je vakantie, het komt wel goed met Joey.
Ik vraag me wel af, moet je tante niet werken of laat ze hem de hele dag vliegen zonder toezicht? Want daar zou ik wel mee oppassen...

En ik herken je gevoel wel, ik durf niet eens een nachtje bij iemand anders te gaan slapen omdat ik Falkor niet alleen durf laten :P

Corien

Dankje voor je berichtje Sonja, ik heb vandaag nog maar wat speeltjes gekocht zodat hij zich nog wat minder verveeld (hopelijk).
@ Falkor: Joey vliegt los in m'n kamer, dat doet hij eigenljk altijd, ook als ik er niet ben. Ik heb m'n kamer 'parkiet proof' gemaakt, dus het moet geen probleem zijn. M'n tante gaat af wel af en toe kijken maar meer niet.
Groetjes Corien, tot over een weekje ;)