Mijn parkietjes doen vreemd

Gestart door Mikey Mike, juli 20, 2007, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikey Mike

Hoi,

Sinds vandaag gaan allebei mijn parkietjes als ze zitten (niet op een stok maar op een vlakke grond, bijvoorbeeld mijn bureau of bed) gaan ze scheef zitten.
Keewy heeft diaree, en pipo kan nog niet vliegen die volgens jullie al op deze leeftijd (ongeveer 2 maanden) allang
zou moeten vliegen.  :(

Ze doen voor de rest wel gewoon, ze zijn echt super gelukkig, maar dit hoort toch echt niet.

Ik hoop dat dit zomaar is, of omdat ze het nog spannend vinden want ik heb mijn parkietjes maar een paar dagen.


Bezorgde groetjes,
Mike, Keewy en Pipo

Safrena

Hey Mike

Parkietjes horen niet scheef te zitten, ook niet op zo jonge leeftijd.
Parkietjes horen vanaf een vier à vijf weken ook te kunnen vliegen. Dus ik vrees dat jou ene parkietje toch een kruipertje is

Het beste kun je, toch zo snel mogelijk even langs een vogelarts gaan met je parkietjes

Vele groetjes

Mikey Mike

#2
Het is trouwens niet dat ze altijd scheef zitten hoor, echt heel soms.
Nu bijv. staan ze gewoon naast mijn toetsebord en kijken ze hoe ik typ  :-*

maar ik kijk toch wel of er dingen zijn die parkietjes met kruipersziekte hebben.

De vleugels zijn bijv. niet geknikt, en er kleeft geen bloed aan de vleugelpennen.

berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Mikey Mike

Ik ben er trouwens bij vergeten te zetten dat ze ook vaak zitten te 'krabben' (met hun snavel in hun veren)


DarkWolf

Bedoel je dan dat ze hun kopje scheef houden? Dat doet Falkor namelijk ook wel eens :P
En als je parkiet een kruipertje is kleeft er nu geen bloed meer aan de pennen, maar op de moment dat de veren zijn uitgevallen (waarschijnlijk dus nog in het nest). Maar als je een foto van die parkiet zou posten, dan kunnen de experts waarschijnlijk al wat meer zeggen:)
Krabben in hun veren doet Falkor ook, ze wassen zich :)
Maar je kan je parkietjes inderdaad beter eens laten nakijken door een vogelarts

Mikey Mike

Niet hun kopje, maar ze gaan echt 'liggen'
Ongeveer net als een mens die gaat slapen zegmaar alleen dan wel met 1
pootje nog een beetje op de grond.

FrankvdBee

jongere vogels gaan er vaak nogal raar bij liggen hoor :P

Mikey Mike

Ja, het probleem is al opgelost,
want de kweker zei dat pipo jonger was dan ik blijkbaar dacht :-X
en het is ook normaal dat ze liggen. :D

De diaree is ook al gestopt, dat bleek af en toe ook normaal te zijn bij jonge vogels

Ik weer niet meer ongerust  ;D

Sara

Kan Pipo al vliegen?
Dat Pipo jonger is mag geen reden zijn waarom ie niet kan vliegen, dus ik zou hier nog eens naar vragen aan de kweker. Parkietjes kunnen normaal vliegen vanaf dat ze uit het nest zijn, en als ze zelfstandig zijn moeten ze zeker kunnen vliegen.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

DarkWolf

Citaat van: baasje van Arno op juli 20, 2007, 20:10:54
Kan Pipo al vliegen?
Dat Pipo jonger is mag geen reden zijn waarom ie niet kan vliegen, dus ik zou hier nog eens naar vragen aan de kweker. Parkietjes kunnen normaal vliegen vanaf dat ze uit het nest zijn, en als ze zelfstandig zijn moeten ze zeker kunnen vliegen.

Vele groetjes,
Sara
Kijk hier even http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,14616.0.html, daar gaat het over het vliegen.