krijg hem niet tam buiten de kooi

Gestart door BasParkiet, juli 14, 2007, 17:41:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BasParkiet

hallo,

Ik weet niet hoe ik mijn parkiet tam moet krijgen, ik heb het al opgezocht op de site en het forum maar kon het niet vinden. In de kooi is de parkiet gewoon tam, hij is niet bang voor me en eet ook gewoon uit mijn hand. Buiten de kooi zit hij boven bij een raam (prima plek voor de parkiet om naar buiten te kijken) maar dan doet hij niets en kijkt alleen naar buiten. Ik heb het ook al met trosgierst gebrobeert en voor zijn neus gehouden maar hij doet niets. Hij gaat ook niet uitzichzelf naar zijn kooi, ik moet hem pakken (wat redelijk gaat, ik hoef niet achter hem aan).

Weten jullie wat ik moet doen???

groetjes

Sonja

Hoi Bas,

Je geeft zelf al het antwoord op je vraag.

Je schrijft dat je je parkiet vastpakt als hij naar binnen moet.
Dat is de reden waarom hij buiten de kooi "niet tam" is.
IN de kooi pak je hem niet, en dat weet hij. Daarom eet hij dan wel uit je hand en is hij niet bang.

Dus: Niet meer vastpakken buiten de kooi.
Hou er rekening mee dat hij, ook al pak je hem al een poosje niet meer, het vertrouwen wat hij in je had, weer moet terugkrijgen. Dat kan een tijdje duren, dus wel volhouden. ;)

Uiteindelijk komt het dan wel goed.

Groetjes, Sonja.

BasParkiet

Maar hoe moet het dan als het laat en donker word en hij nog steeds niet naar zijn kooi wil?

ilona27

als ie uit zijn kooi is laat m rustig de omgeving verkennen ! er gaat een wereld open voor je parkiet.

als het eenmaal donkerder gaat worden gaat je parkietje vanzelf niet meer vliegen en kan jij hem telkens rustig benaderen en eventueel met trosgierst op je vinger rustig terug brengen naar de kooi.

het kost je wat tijd en geduld maar gaat je vast en zeker lukken !

BasParkiet


nick

Mischien is het ook nog een beetje wennen.
Als ze eenmaal door hebben hoe leuk het buiten de kooi is
willen ze niet meer de kooi in :P

gr nick