wilgentakken

Gestart door moonlight, juli 16, 2007, 21:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

moonlight

Hoi allemaal,

Ik ben sinds gisteren eindelijk de troste eigenaar van Sky, een blauwe parkiet met een witte vlek op zijn buikje (vandaar Sky omdat hij op een zomerse lucht lijkt)

Omdat hij voorlopig nog in zijn kooi moet blijven wou ik bij wijze van afwisseling in zijn kooi takken steken.

Nu de vraag: ik heb hier een paasboom staan, die heeft Pasen hier niet overleefd maar staat nog in mijn tuin, zonder blaadjes dus, maar het is een krulwilg/of hazelaar, mogen die takken gebruikt worden?
Zijn er takken die zeker niet gebruikt mogen worden ivm de gezondheid van de vogel (giftig, ziek van worden, weet ik veel?)
Van kamerplanten weet ik dat er gevaarlijke tussen zitten, maar van bomen heb ik geen flauw benul.
Alvast bedankt voor het antwoord
Groetjes

Mijn moppie

Het beste is om takken van verschillende dikte en vorm in de kooi te doen. Ze hoeven niet recht te zijn (bomen zijn immers ook niet recht!). Wel moet het goed hout zijn van bv. wilgentakken en fruitbomen.

Je moet zeker weten dat ze niet bespoten zijn!!! En haal ze ook niet weg bij drukke autowegen i.v.m uitlaatgassen!!!

Zelf heb ik fruitbomen in de tuin, dus voor mij is het een makkie om even een paar mooie verse takken in de kooi te hangen.

moonlight

Wel ja, ik dacht aan mijn oude paasboom juist omdat die takken niet recht zijn.
Ze komen van bij een vriendin in haar tuin, zijn zeker niet bespoten en staan al van na Pasen buiten.
Dus wilgentakken zijn ok?
Bedankt hoor
groetjes