3 nestjes achter elkaar...

Gestart door Susanne32, juli 16, 2007, 20:14:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Hmm.. het wordt een beetje een thriller zo...
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het goed afloopt.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Supertje15

Ooh wat erg zeg!  :'(
Misschien is in het vervolg nepeitjes een idee? Want ik denk dat als je de eitjes weghaalt ze eitjes blijft leggen  ;)
Hoe is het nou afgelopen met Belle?

Susanne32

#22
Hallo,

Even een update...

Belle is nog steeds bij de dierenarts en verblijft hier in de couveuse onder een warme lamp. Ze wordt 3x per dag gevoerd met een papje van Harrisons, maar eet de pellets niet uit zichzelf. Ik heb hier trouwens nog een volle zak staan, over de datum. Ze moeten het écht niet...

Vanmiddag de dierenarts gesproken. Ze hadden Belle's ontlasting onderzocht, maar dat was niet best, bacterien e.d., dus ze krijgt nu antibiotica. Het leek hen het beste dat Belle tot het eind van de kuur (dinsdag) daar blijft, zodat ze haar in de gaten kunnen houden. Ik vroeg hoe dat nu moest met het nestje, maar ze zei dat dat als verloren moet worden beschouwd. Ik denk persoonlijk dat dat nog valt te bezien, omdat ze nog steeds zit te broeden; ergens dit weekend zou het 1e eitje uit moeten komen. Ik vroeg of ze niet konden onderzoeken of er nog leven in de eitjes zit, dus dat zou ze gaan proberen.

Wil Belle het liefst morgenavond ophalen, zodat ze het weekend al thuis is, bij haar mannetje Pipo, die haar vreselijk mist... Maar misschien is het toch beter om haar daar te laten tot de kuur voorbij is, want daar geven ze die medicijnen veel makkelijker omdat ze gewend zijn aan het beetpakken van vogeltjes en dat ben ik niet. Bovendien denk ik dat het hier veel meer stress met zich meebrengt voor Belle met alle druktemakers om haar heen, en dan m.n. de grootste druktemaker, haar eigen man Pipo.

Met haar vleugel gaat het gelukkig wel een stuk beter, het pootje helaas wat minder. Volgens de dierenarts heeft dat toch te maken met het laatste (8e...) ei wat klem heeft gezeten.

Al met al geen fijne situatie...  :-\ Ik kan er momenteel helaas niets aan veranderen en alleen blijven hopen dat het goed komt met Belle...  :-\

tup en joep

heel veel sterkte met belle en ik hoop dat ze snel beter word

Kahlan

Ach wat een vreselijk zielig verhaal zeg. Ik duim voor je dat het allemaal weer goed komt met Belle!

roha

He gets Susanne,

Wat sneu nou voor Belle, maar ook voor Pipo.
Ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Sterkte!!
Groetjes Hanneke

Supertje15

Aaah wat vervelend..  :(
Sterkte!
Ik hoop voor je dat Belle gauw weer helemaal de oude is  :)

Caradow

Ik ben vandaag met Moppie naar de VA geweest en ik heb ook Belle daar gezien. Ze was superaktief in de couveuse. Het pootje gaat nog steeds niet goed, maar verder is ze superaktief. Ze zit bijna niet op de eieren begreep ik... (ik heb haar ook niet in het blok gezien, de couveuse staat in de spreekkamer)
De VA noemt Belle een zeer slim ondernemend vogeltje :)

Supertje15

Aaah wat leuk dat het weer een beetje goed met haar gaat  ;D
Vindt het ook heel goed dat de VA haar daar verzorgt..

Siempke

Wat fijn dat het weer wat beter met Belle gaat  ;D
Ik heb dit topic wel steeds gevolgt, maar tot mijn verbazing nooit geandwoord  :-X
Hopelijk kun je Belle snel weer mee naar huis nemen ;)

Groetjes Simone

-joepiie-

heee susanne!
wat zielig zeg voor belle en pipo allemaal!
gelukkig gaat het weer wat beter dan met haar!
ik hoop dat ze gauw weer naar huis mag!
enne.. nog veel sterkte!
groetjes stephanie

Susanne32

#31
Nog bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Toen ik vanmiddag de dierenarts belde om te vragen of ik Belle morgen kon komen halen, vertelde ze me dat Belle vanmorgen was overleden...

Overleden...?!?!? Ik dacht even dat ik het niet goed hoorde, of dat de dierenarts zich vergiste in de eigenaar. Dit was een grote schok, zeker omdat ze mij vrijdagavond nog had gebeld dat het een stuk beter ging met haar vleugel - de hoofdreden dat we haar hadden weggebracht - dat ze een opgewekt, intelligent en gewillig vogeltje was, maar dat ze beter daar kon blijven om de antibiotica kuur af te maken... Ik vroeg nog of dat 3 of meer keer voeden per dag dan geen probleem was in het weekend, want dat ik haar anders zou komen halen, maar dat was geen probleem, want de dierenarts woont boven de praktijk, dus kon ze Belle goed in de gaten houden...

Ze wist me vanmiddag aan de telefoon te vertellen dat Belle's krachten in het weekend opeens afnamen, waarna ze de couveuse temperatuur weer wat hoger had gezet, in de hoop dat dat zou schelen. Ze zei dat ze inmiddels ook gewoon zaad i.p.v. alleen pellets bij haar neer had gezet, omdat ze de pellets niet aanraakte. Pellets of zaadjes, het mag allemaal niet meer baten: Belle is overleden en daar is helemaal niets meer aan te doen...

De dierenarts heeft geen flauw idee waaraan Belle uiteindelijk is overleden: ondervoeding, eenzaamheid, uitputting van teveel nestjes...? We zullen er nooit achterkomen. Aan de ene kant neem je het de dierenarts kwalijk van 'Hoe kan dat nou dat ze plotseling is overleden, terwijl het vrijdag juist verbetering in de situatie was??' En: 'Hadden we haar vrijdagavond toch maar opgehaald, dan hadden we haar thuis kunnen verzorgen en had ze in ieder geval bij Pipo geweest in haar eigen vertrouwde omgeving...' Maar als we haar naar huis hadden gehaald, had ze het misschien (waarschijnlijk?) ook niet gered en hadden we gezegd: 'Hadden we haar nou maar bij de dierenarts gelaten...' Je weet nooit waar je goed aan doet...

Ik heb haar zojuist met de eitjes en het nestkastje opgehaald. Ze hadden haar in een theedoek gewikkeld. Ik heb haar eruit gehaald en aan Pipo laten zien, want hij begreep er helemaal niets van waar zijn vrouwtje was gebleven...

We gaan haar vanavond met de eitjes in de vlindertuin begraven...

Onze supermama, onze prachtige Belle is niet meer....  :'( :( :-\ :'(

NaOmi_W

 :o :'( :(

Wat erg!

Weet niets anders te zeggen dan: sterkte!

*knuffel* van mij en Iggy

roha

 :'( :( ooh Susanne wat erg :'( :(

Wij zijn er ook van onderste boven.
Jullie hebben er in ieder geval alles aan gedaan en gedaan wat het beste zou zijn voor Belle.

Wij treuren allen een beetje mee en snavelkusjes om te troosten van Eunice, Dexter, Sam, Moos, Arie en Jambo.

Heel veel sterkte voor Jullie en Pipo met het verlies van jullie dierbare Belle.

Liefs Hanneke  :(

ashley

jemig,, dat had ik echt niet verwacht..

nou heel veel sterkte!!!

groetjes ashley

-joepiie-

hee susanne!
wat vreselijk zeg!
en ze was toch een mooi lief vogeltje!
ik vind het echt afschuwelijk voor je..
heeeeeel veel sterkte ermee!
hoe oud is ze eigenlijk geworden??
joepie gaat trouwens erg veel op belle lijken..
nogmaals veel sterkte ermee en ik hoop dat pipo er een beetje boven op komt!, en jij natuurlijk ook!
groetjes stephanie & joepie

tup en joep

o susanne
wat erg van belle dit had je toch helmaal niet verwacht
je heb er echt alles aan gedaan om haar beter te maken maar helaas is het niet gelukt
ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies

liefs andrea en kiwi en mango en tupje en snoepie

Ingrid

Hoi Susanne,

Wat een ontzettend groot verdriet!! Eerst horen dat het beter gaat en dan ineens de grote klap: Belle is niet meer  :(
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je lieve gevleugelde vriendinnetje! Ook voor Pipo heel veel sterkte, hij moet zijn vrouwtje nu voorgoed missn :(.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Suzanne

Ik lees net je berichtje
Wat verschrikkelijk erg is het voor je, en net toen het leek dat het weer goed ging met Belle

Tja, waaraan is ze gestorven, eenzaamheid, toch uitputting van broeden, niemand zal het weten.

Jij hebt je best gedaan, je hebt alles gedaan voor Belle

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je lieve mooie meid

Veel sterkte
vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

even 'n berichtje van mijn kant. Ik heb je topic gevolgd.

Wat erg dat Belle is overleden, en dat -zoals je zelf ook zei- beter begon te gaan. Waar 't aan heeft gelegen kan niemand zeggen, we kunnen slechts gissen.

Namens ons 6jes: Veel sterkte met 't plotselinge verlies van supermama Bella, dat ze nu rustig mag rusten tussen de vlinders.

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses