kwartels (heeft iemand die ook?)

Gestart door kimmy89, juli 16, 2007, 09:32:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimmy89

hay,

ik heb 3 dwergkwartels in mijn voliere. het zijn 2 mannetjes en 1 vrouw. de vrouw heeft nu bijna 30 eieren en ze broed nog steeds niet. ik heb braaf de eieren bij elkaar gelegd op een beschut plekje. het enige wat ze ermee doen is weer uit elkaar rollen en verder niks. normaal horen ze te gaan broeden bij 12-15 eieren. hebben ze stress van de parkieten? ze hebben 4m² om te lopen dus redelijk ruim dacht ik.

heeft iemand ook kwartels die broeden? wat kan ik fout doen of zou anders kunnen proberen?
ik heb zitten denken aan een broedmachine. heeft iemand die? ik heb geen ervaring met broedmachines maar zit te twijfelen om ermee te beginnen.

wil iemand toevallig de eieren hebben? ik weet niet of er nog vruchtbare bij zitten (sowieso de nieuwere).

groetjes kim

FrankvdBee

hey kim

ik heb ook kwartels in mij voliere zitten (die zitten ook bij parkieten)
en die hebben ook al ongeveer 30 eitjes gelegt maar die zijn sins een paar dagen ook het broeden gegaan

maar k zou niet weten wat je kan doen om ze te laten broeden wat je wel kunt doen is een keer ALLE eitjes weghalen en als ze dan weer eitjes hebben ze gewoon heen laten doen        want het schijnt dat kwartels de eitjes naar de plek waar ze willen broeden naar toe rollen

maar ze kunnen neem ik aan tog wel onder een dakpan ofzo gaan zitten??


groette frank

kimmy89

hay,

ook jij hebt ze gewoon laten liggen tot ze toch begon?

ik heb een halve emmer op de zijkant. (zijwaarts doorgeknipt). hier zitten ze niet veel onder maar wel af en toe. slapen doen ze gewoon tegen elkaar, buiten.

bedoel je dat ik nu de 30 eruit meot halen en wat nu verspreid in de voliere ligt, gewoon laten liggen? er is weinig info te vinden maar wat er wel vaak staat is dat je ze zelf een plekje bij elkaar moet geven.