Vandaag met Terro

Gestart door Maur@, juli 18, 2007, 21:07:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

naar de dierenarts in Naarden geweest. Deze dierenarts heeft zijn opleiding gehad bij Dr. van Doormalen in Amsterdam. Terro was al een paar dagen niet lekker. In de chat twee weken geleden vertelde ik al dat hij een heel irritante tik had. Een soort aandacht vragen dachten we nog. Een kuchje had hij. Van de week ging het echt slechter met hem. Hij ging steeds meer slapen. We hebben hem apart en warm gezet, extra vitamine en groente. Hij ging bol zitten, wel eten en drinken, maar totaal geen aandacht voor wie of wat dan ook in de buurt, zelfs niet voor zijn vrouwtje. Zaterdag begon hij te niezen, dus we dachten nog even oke toch een gewone verkoudheid. Maar vandaag na alles wat we hem gaven vond ik het genoeg. De dierenarts weet het niet echt. Hij denkt aan het reovirus of papegeaaienziekte. Maar kan dat eigenlijk ook weer niet plaatsen omdat de andere vogels niets hebben. Zijn ontlasting is inmiddels neongroen, geeft bijna licht. Hij heeft hem een vitamine-injectie gegeven en een breedspectrum antibiotica. Terro was ook erg mager, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij al twee dagen niet goed meer at. Hij heeft vanmiddag achter de schuifpui in de zon gezeten, des te warmer des te beter en Terro vond het heerlijk. De DA gaf al aan, op hoop van zegen. DA kon zich onze Ivory overigens ook nog goed herinneren. Oke heeeeeeeeeeel veel geld armer, weinig hoop erbij maar we moeten afwachten. Hoop echt dat hij gaat opknappen. Hij is zo een grappige vogel en het maatje van onze Skye.

judithdejong

Hey Maur,

Jeetje wat een ellende. Baco is ook ziek, of althans dat denk ik. Heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de DA hoop dat die wat meer weet.
Vanavond stortte die zo neer op de vloer arme ziel.
Ik hoop dat Terro zich een stukje beter gaat voelen dan, na Ivory......
Maar wel positief blijven, hoor!!

Groetjes,
Judith

Sonja

Hoi Maur@,

Och jeetje, arme Terro.... :(

Ik wens je heel erg veel sterkte en ga voor je duimen dat hij er weer bovenop mag komen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

@Judith: Voor jou ook heel veel sterkte toegewenst met Baco.

Maur@

Weet niet wat ik ervan moet denken. Gisteren heeft hij de hele dag voor het raam gestaan in de zon. Dat mocht van de dierenarts. Des te warmer des te beter. Met een schuilmogelijkheid in een hoek met schaduw. Gisteravond werd hij alerter. Eet van alles een beetje en slaapt heel veel. Toen ik de doek gisteren over de kooi deed sprong hij zelfs op zijn schommeltje. Doet hij altijd als hij de doek aan ziet komen. Maar reacties naar de anderen zijn er absoluut niet. Terwijl hij ze kan zien en horen. Reageert wel iets meer naar mij. Poept op dit moment bijna alleen maar water dat neongroen is. Heb er een beetje een hard hoofd in, maar op hoop van zegen. Antibiotica, rust, warmte en extra vitamine. Meer kan ik niet doen hij zal zelf beter moeten worden.

Maur@

Lichte vooruitgang. Hij eet meer van alles en nog wat. Gierst, broodkorst, gewoon eten, selderie. Slaapt nog wel veel maar is ook vaker wakker en wat ik het belangrijkste vind. Ik zette hem vanavond even met zijn kooi bij de andere en hij zag Skye en werd zeer geinteresseerd en wilde wel even weten hoe hij weer bij haar kon komen. Skye zocht zijn aandacht en hij zocht echt haar op. Eerste teken in deze dagen van interesse tonen naar de anderen. Heeft vandaag weer de hele dag in de zon voor de schuifpui gestaan. Poepies worden iets vaster. Nog niet echt om over naar huis te schrijven maar wel beter. Of te wel, Terro leeft en is er nog steeds

Caradow

Het zit je weer niet mee he Maura... Ik hoop dat Terro deze stijgende lijn vol gaat houden en duim voor jullie.

Parkieten-Freak

#6
Laten we hopen dat het herstel doorzet Maur@, en dat Terro weer helemaal opknapt!
Neongroene ontlasting komt inderdaad voor bij papegaaienziekte, maar ik neem aan dat hij daar op getest is?


Maur@

Nee hij is niet getest. De DA zei dat het zo raar was. Terro had dit al een week voor bij bij hem kwamen. Als het papegaaienziekte zou zijn was hij allang dood geweest en hadden de andere ook iets gehad. Hij niest niet, heeft geen ontstoken ogen. At gewoon. Het urinedeel van zijn ontlasting is overigens vandaag weer gewoon wit en niet meer neon. Ik kreeg al een tip van iemand om een andere DA, met naam genoemd, te gaan bellen. Maar ik zit met een groot probleem. Ik ga woensdag op vakantie en ik kan Terro niet bij de andere zetten en zeker niet bij mijn zus die een papegaai heeft. Ik denk dat ik aan mijn moeder vraag of Terro bij haar mag. Daar is alleen Arie de aanvliegnarie en ze komen niet met elkaar in contact. Zit er zelfs aan te denken hem maar mee te nemen naar Italiƫ, maar dat is echt het allerlaatste wat ik zal doen als het niet anders kan. Ik heb misschien nog een ander adres waar hij kan, zij vangen altijd vogels op van de dierenambulance, misschien mag hij apart bij hun staan.

Mikey Mike

Sjemineetje... Gaat het gelukkig wat beter, heb je niemand die erop kan passen...
Maur@ jij hebt echt pech  :(
Veel succes en ik hoop dat alles goedkomt

Parkieten-Freak

Inderdaad vreemd die groene ontlasting Maur@, maar gelukkig is het dan toch geen papegaaienziekte.
Mij lijkt een reis naar Italie voor een vogel behoorlijk belastend, zeker nu Terro niet in orde is. Laten we hopen dat je moeder voor Terro wil zorgen.
En wie weet, is hij tegen woensdag al weer helemaal opgeknapt!


Maur@

Vandaag weer een klein beetje verbetering. Hij heeft vandaag best veel gedronken en dat is goed want in het drinkwater zit zijn antibiotica. Asl ik hem even in de buurt van de rest zet ziet hij Skye en probeert dan echt op alle manieren bij haar te komen. Heel positief. Vanavond mijn moeder gebeld. Alles uitgelegd ook verteld dat hij misschien wel papegaaienziekte heeft. Maakt haar niets uit. Terro is van harte welkom bij haar tijdens onze vakantie. Ze zal hoge hygiƫne in acht nemen en ze vroeg maar wat nou als hij dood gaat. Ik vertelde haar toen dat het hier kan gebeuren, bij mijn zus en bij haar en dat ik hoop dat ze hem dan begraaft. Ze zei toen ook, ik kan je alleen zeggen dat ik al mijn best zal doen om hem in leven te houden. wat en lieverd van een Mams heb ik toch.

Parkieten-Freak

Wat fijn dat er verbetering inzit Maur@, en wat ontzettend lief dat je moeder voor Terro wil zorgen!  ;D
We blijven duimen dat Terro helemaal opknapt en jullie woensdag gezond en wel met zijn vleugeltje uit zal zwaaien! :)


judithdejong

Hee Maur@,

Wat goed dat er een stijgende lijn in zit. Volhouden hoor!!!
En inderdaad een lieve moeder hoor dat ze op hem wil passen!!!
Sterkte,

Groetjes,
Judith

Ingrid

Helaas heeft Terro het niet mogen halen :(
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,14688.msg72659.html#msg72659

Ik zet hier heel stilletjes een slotje op......