spuugt ie??

Gestart door motorbabe, juli 14, 2007, 10:05:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

motorbabe

ik heb iets raars opgemerkt bij onze parkiet. Hij deed het wel eerder maar nu gaat ie steeds vaker spugen of iets dergelijks. Hij zit dan tegen z'n schommel of tegen mij of mijn partner te kwebbelen en dan opeens komen er allemaal zaadjes naar boven. Het zijn meestal een aantal klonten en die gooit ie dan op de grond of tegen de muur of tegen z'n schommel. De schommel zit dan ook helemaal onder met aangekoekte zaadjes, want het plakt ontzettend..
Wat is dit voor gedrag? Moet ik bezorgd zijn? Hij lijkt verder heel gezond en tevreden en is vrolijk en bewegelijk... wie kan mij vertellen wat dit is?
alvast bedankt!
groet

Scotty - Keecko

Hoi motorbabe,

Hoe ruiken de zaadjes? Ruikt het zuur en is het vermengd met veel slijm?

Zelf denk ik dat je parkietje gewoon erg dol op jou en je partner is en je probeert te voeren :) Net als dat hij bij zijn schommeltje doet. Dit is natuurlijk gedrag en dus niet erg.

Zit je parkietje alleen? Of heeft hij nog een vriend(innet)je?
Als je parkietje alleen is zou je eventueel een maatje voor hem aan kunnen schaffen :)

Groetjes, Ilse

motorbabe

ik weet eigelijk niet of het zuur ruikt. Maar volgens mij is het wel slijmerig, omdat het meteen aan muren enzo vastplakt.. en nee hij zit alleen, maar we willen er niet nog zo'n lawaaimaker bij hahaha. Misschien later een keer. we hebben hem nu een half jaar, ik gok dat ie misschien 7 of 8 maanden oud is? ( ik weet niet hoe oud hij was toen we em kochten) maar wanneer zou hij te oud zijn voor een vriendinnetje?

Scotty - Keecko

#3
Hoi motorbabe,

Een parkietje is nooit te oud om een vriend(innet)je erbij te krijgen :)
Ik denk dat je parkietje het wel erg leuk zal vinden, maar het is natuurlijk jullie keuze.

En je parkietje geeft alleen zaadjes op bij zijn schommeltje en als hij bij jullie zit?

Kijk nog even goed hoe de zaadjes eruit zien. Wit slijm en of het wat zurig ruikt.

Groetjes, Ilse

motorbabe

ja, als hij bij ons zit, meestal bij mijn partner (hij laat de vogel lekker zijn gang gaan en ik wil niet dat ie in mijn haar gaat zitten ofzo dus dan stuur ik em weer weg) maar nooit zomaar. En meestal onder luid gekwebbel vliegen de zaadjes zijn snavel uit..
ik heb net even gekeken en het ziet er gewoon uit als hoopjes zaad, alleen dan aan elkaar geplakt. Het ruikt ook gewoon naar zaadjes.. niet raar of vies ofzo

Scotty - Keecko

Hoi motorbabe,

Zolang je parkietje goed blijft eten en vrolijk is, hoef je je geen zorgen te maken :)

Dit klinkt alsof je parkietje verliefd op jullie is en op zijn schommeltje :-*

Groetjes, Ilse

nick

Mijn vogel deed het ook tegen zijn lievelings speeltje.
Het is niet erg denk ik er staan hier ook al wat topics over.
Mijn vogel doet het nu niet meer.
Ik heb gehoord dat ze hun voedsel willen delen.

gr nick