Niet uit de kooi willen!

Gestart door speedy, juli 14, 2007, 10:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy

Ik laat Speedy altijd op mijn hand stappen(met trosgierst) en dan is hij er uit. Ik aai hem nog even en hij kroelt nog even. :-* Schattig. Maar als dat gebeurt is, vliegt hij terug naar de kooi en gaat hij er weer in. Wat kan ik doen om de verveling in de kamer tegen te gaan? Hoe prijs ik hem speelgoed aan enzovoort? Tips zijn welkom
Groetjes Marjolein

Heeft iemand misschien een leuk spelletje dat uit de kooi moet. Bijvoorbeeld met zo'n kattenballetje of zo?

Berichtjes samengevoegd.
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi Marjolein,

Op vragen als deze kun je heel eenvoudig met de zoekfunctie een antwoord vinden.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Op de site staan ook allerlei ideeen om bv. een mooie parkietenboom te maken voor je kromsnaveltje:

http://parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Ideeen voor spelletjes:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,13513.0.html

Succes!

Groetjes, Sonja.

speedy

Bedankt! ;D   Hij heeft wel een speelboom, met genoeg speelgoed, maar hij zit er niet vaak in! :-\

DarkWolf

Wat is zijn lievelingsspeeltje in de kooi?
Hang dat eens buiten de kooi (aan de kooi zelf nog, geen meters verder), hij zal wel snel genoeg uit zijn kooi komen om daarmee te spelen :P
Je laat hem dan enkele dagen daaraan wennen, en hij zal wel uit zichzelf eens een vlucht door de kamer maken.

speedy

Ik laat hem gewoon opstappen, dat doet hij gewoon enzo. Maar het uit de kooi blijven zelf... Hij is ook bang van bijvoorbeeld de schemerlamp! Hoe komt dit?

Sonja

Hoi Marjolein,

Ik weet niet hoelang je je parkietje hebt, maar ze hebben tijd nodig om aan alles te wennen.
Op den duur zal hij de schemerlamp niet meer zo eng vinden.
Alles wat hij niet kent, is "eng" in het begin.

Maak de omgeving buiten de kooi zo aantrekkelijk mogelijk voor hem.
Zet de parkietenboom in het begin dichtbij de kooi, en verzet hem dan geleidelijk steeds een stukje verder, tot hij op de plaats staat waar je hem graag wilt hebben.

Belangrijk: Geef hem vooral de tijd en ga hem niet forceren om naar buiten te komen.
Dat werkt alleen averechts.

Groetjes, Sonja.

speedy

Ik heb hem al een jaar. Sinds 3 maanden laat ik hem er uit. Hij is voor veel dingen bang... Meestal lok ik hem dan met trosgierst. Maar als ik met Speedy naar de lamp loop, raakt hij in paniek. Maar ik laat hem wel een beetje doen wat hij wil, hij went vast

Sonja

Hoi Marjolein,

Mag ik je vragen waarom je je parkietje pas sinds 3 maanden uit de kooi laat? ???

Daar kan het misschien ook wel mee te maken hebben, hij heeft de overige maanden alleen maar in zijn kooi gezeten.
Hij vindt de wereld buiten zijn kooi daarom waarschijnlijk nog gewoon beangstigend.
En misschien staat de lamp er nog niet zolang?

Heb maar wat geduld met hem, parkietjes zijn nieuwsgierige diertjes, en die nieuwsgierigheid zal het uiteindelijk toch winnen van de angst voor het onbekende. ;)

Groetjes, Sonja.

speedy

Eerst lukte het niet. Hij kwam er niet vanzelf uit... En het durrde heel lang voordat hij tammer werd. Ik heb pas mijn hele kamer veranderd, vandaar denk ik ook